Mi16 سه تا موتور داره

کل xum سر جمع 5 اسب از xu7 بهتره نمیدونم چه اصراری به استفاده از قطعاتش هست.! اگه زیر موتور XUM با سرسیلندر و منیفولد XU9J4 یا همون MI16 نسل اول بسته بشه نتیجه چجوری میشه؟ مانند شیشه ها و آیینه های برقی، قبل مرکزی با کنترل از راه دور، سانروف کشویی برقی، قابلیت تنظیم ارتفاع کمربند صندلیهای جلو، سیستم هشدار دهنده در صورت روشن ماندن چراغهای ماشین و قابلیت تنظیم ارتفاع چراغهای جلو از داخل داشبورد. طبق صحبتي كه با يه سري از دوستان عزيز داشتم خواستم يه سري از اطلاعات رو به هم لينك كنم و در نهايت به صورت يه مقاله علمي براتون قرار بدم . درحالی که راهنمایی رانندگی اجازه نصب موتور با حجم بیشتر رو نمیده. کلیپ های زیادی توی آپارات هست (کافیه توی آپارات سرچ کنید 206 تقویت یا 206 تیون) که با 206 دارای موتور TU5JP4 تقویت شده،405 و پارس دارای موتور GTI6 یا MI16 رو با فاصله زدن یا حداقل پابه پا رفتن.درسته مثلا وزن ماشینها حدود 150 کیلو تفاوت داره اما مگه TU5 با لوازم (کفتراش،پیستون کله قندی،پورت و پلیش،ریمپ،میسوپاپ،منبع،مکش،هدرز) قدرتش بیشتر از 145 اسب میشه؟ اما موردی که وجود دارد این است که چون سوپاپ دود بسته میباشد فشار داخل لوله ها سیر نزولی پیدا میکند.

موتور Mi16 با Gti6 ولي در نوع پيشرفته تر که همان توربوشارژر است، از فشار گاز خروجي اگزوز استفاده مي شود. برای خرید ” تقویت موتور پژو 405 ” از لینک های زیر استفاده عکس موتور mi16 کنید . خودرو، ReFlash کردن میتواند به موتور خودرو را واقعاً تقویت کند و در موتورهای با… لانچ کردن با Mi16 از حالت سکون ممکن است کمی مشکل ساز باشد چون این خودرو به آسانی دچار هرزگردی می شود. فرمان Mi16 نسبت به کوچکترین حرکتی خیلی سریع و دقیق واکنش نشان می دهد که تمام این موارد به شخصیت اسپرت این خودرو می افزاید. مدل سازی. برش و جوش هدرز هست که این خود نیاز به علم مهندسی و یا اشنایی با اصول و مراحل دقیق ساخت دارد. اگه وزن 206 تقویت با لوازمش 1080 و وزن پارس با موتور GTI6 و لوازمش هم 1200 باشه اختلاف وزن میشه 120 کیلو گرم،نسبت قدرت به وزن برای 206 (قدرت 145 اسب گرفتم) میشه 0.1343 اسب بخار در هر کیلو گرم و برای پارس (قدرت 175 اسب گرفتم) میشه 0.1458 و با توجه به اینکه گشتاور موتور GTI6 خیلی بیشتره نباید 206 با موتور TU5 تقویت به هیچ وجه بتونه حتی پا به پای پارس GTI6 بیاد اما تو کلیپ های آپارات میبینیم که اینطور نیست و پارس عقب میفته.

سمند موتور Mi16 اما هدزر و ساخت اصولی ان اسان نیست. مثلا داوود پول یه زانتیا خرج ماشینش کرده یا خود من پول دوتا موتور mi16 رو خرج کردم تا موتور xu9 رو انژکتوری کنم این خرجا منطقی نیست پولیه که برای دلت خرج میکنی. شما 500 تومن هم هزینه ریمپ رو در نظر بگیر یا اصلا همون ای سی یو خودش رو بگیر که بالای 500 تومن نیست. تازه این لوازم دیگه تهشه و بیشتر TU5 ها همه این لوازم رو هم ندارن.از اونجایی که TU5 حجمش کمه مگه تیونینگ چقدر روش جواب میده که بعضی جا ها با ماشینای بالای 200 اسب تا 150 تا پا به پا میره؟ خود پژو به اندازه کافی برای همه موتورهاش لوازم داره (حتی تو ایران) که آدم مجبور نباشه دنبال لوازم از رو ماشینای دیگه بگرده! منظور همون گیربکس GTI6 هستش که رو 205 بوده ، وگرنه گیربکس فابریک 205 هایی که تو ایران هست فقط به درد 206 میخوره چون ضرایبش از 206 بهتره و بعضی از 206 های ریس تو ایران از گیربکس 205 استفاده میکنن. برای هدرز از لوله استیل 2اینچ استفاده میکنیم که دقیقا اندازه پورت های خروجی سرسیلندر هست.

موتور Mi16 توربو
از موتور خارج شده و وارد لوله اولیه هدرز میشوند. بدين ترتيب نه تنها چرخه منظم موتور دچار اخلال مي شود، که ضربه ناشي از احتراق مي تواند آسيب هاي جدي به موتور وارد آورد. بدين ترتيب موتور مجهز به توربوشارژر قدرت بيشتري نسبت به موتور معمولي توليد مي کند. از اين رو برخي با کاهش دادن نسبت تراکم سيلندر، حداکثر فشار و دما را در محدوده مجاز نگه مي دارند. حتي رينگ و لاستيك هاي فابريك ماشين رو هم نميخواد عوض كنه ! اونجايي كه تو 240 تا يهو يه الاغ مياد جلو ماشين و مصصم بر ايستادنش تاكيد ميكنه ومجبوري با فرمون دادن ردش كني! حالا يه چيز جالب من در مورد تغيير ظاهر ماشين ازش پرسيدم ديدم گفت من اصلا نميخوام قيافه ماشين رو تغيير بدم . دوستانی که خودروی ب ام و، بنز، پورشه، ولوو و امثال این ماشینها رو دارید، به شدت مراقب کیفیت سوختی که داخل باک ماشینتون هست، باشید. هر چه قدر که این راه خروجی هموارتر و بدون مانع باشد شاهد سرعت بیشتر خروج گازها. گازهاي خروجي اگزوز داغ هستند و مي توان از انرژي جنبشي، سرعت و فشار آنها براي چرخاندن يک توربين استفاده کرد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت خرید موتور mi16 پژو.