چگونه زنانی که تمایل به سیگار کشیدن دارند خود را در برابر انواع سرطان آسیب پذیر می کنند

چگونه زنانی که تمایل به سیگار کشیدن دارند خود را در برابر انواع سرطان آسیب پذیر می کنند

رویترز، زنی سیگار می کشد

سیگار کشیدن باعث ایجاد مشکلات سلامتی فراوانی در زنان می شود. زنانی که تمایل به سیگار کشیدن دارند بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان های مختلف (از جمله ریه، دهان، حنجره، حلق، مری، کلیه، پانکراس، کلیه و مثانه) و بیماری های تنفسی هستند. در مقاله زیر توضیح می دهیم که چرا ترک سیگار نیاز روز است.

سیگار برای سلامتی مضر است. خوب، مردم اغلب تمایل دارند این هشدار را نادیده بگیرند و به عواقب آن فکر نمی کنند. از این رو، فرد مستعد ابتلا به تعداد زیادی از مشکلات سلامتی است که می تواند آرامش خاطر او را بدزدد. علاوه بر این، استعمال دخانیات باعث افزایش مرگ و میر در کشور می شود. در اینجا، ما به شما کمک می‌کنیم تا بفهمید که سیگار کشیدن چگونه می‌تواند برای زنان نگران‌کننده باشد.

اینگونه است که سیگار بر سلامت زنان تأثیر می گذارد

  • زنان سیگاری ممکن است دچار مشکلات تنفسی شوند. اکثر زنانی هستند که به دلیل استعمال دخانیات به بیماری انسداد مزمن ریه (COPD)، برونشیت و آسم مبتلا هستند.
  • زنان سیگاری شانس ابتلا به سرطان های حفره دهان، حلق، حنجره (جعبه صدا)، مری، پانکراس، کلیه، مثانه و دهانه رحم را دارند. آنها همچنین در معرض خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب هستند.
  • زنان یائسه که تمایل به سیگار کشیدن دارند، تراکم استخوان کمتری دارند. زنان در معرض خطر بیشتر شکستگی لگن و چین و چروک پوست هستند که آنها را مسن تر نشان می دهد.
  • زنان سیگاری بیشتر در معرض قاعدگی مختل هستند. آنها دوره های نامنظم یا دردناکی خواهند دید و سطح استروژن پایینی دارند که می تواند منجر به تغییرات خلقی، خستگی و خشکی واژن شود. آنها حتی می توانند یائسگی را در سنین پایین تر تجربه کنند و با ناباروری که ناتوانی در باردار شدن است، دست و پنجه نرم کنند.
  • آن دسته از زنانی که سیگار می کشند ممکن است با مشکلات مختلف بارداری مواجه شوند. این احتمال وجود دارد که نوزاد خیلی زود به دنیا بیاید، نقایص مادرزادی جدی مانند شکاف لب یا شکاف کام و وزن کم هنگام تولد وجود داشته باشد، احتمال رشد طبیعی مغز نوزاد قبل از تولد و در اوایل دوران کودکی کمتر خواهد بود و نوزاد ممکن است حتی به دلیل سندرم مرگ ناگهانی نوزاد تسلیم مرگ شوند.
  • زنان سیگاری دارای افسردگی، اضطراب، استرس، اختلال استرس پس از سانحه (PTSD)، افکار خودکشی و مصرف مواد هستند.
  • بیماری التهابی لگن (PID) در افرادی که سیگار می کشند نسبت به افرادی که سیگار نمی کشند، شایع تر است.
  • سیگار باعث مشکلات لثه و حتی آب مروارید نیز می شود.

اخرین حرف: ترک سیگار و بهبود کیفیت زندگی ضروری است. درمان ترک سیگار را انتخاب کنید. وقتی می خواهید چیزی در دست یا دهان خود داشته باشید سبزیجاتی مانند چوب هویج و کرفس بخورید. در صورت نیاز، می توانید از مشاوری نیز کمک بگیرید که می تواند به شما کمک کند تا با هر مشکلی که با آن روبرو هستید برخورد کنید.

نویسنده، مدیر علوم قلب، بیمارستان های مدیکاور، ناوی بمبئی است. نظرات بیان شده شخصی است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام