یک کارگر مراقبت های بهداشتی یک کرور در خط مقدم شناسایی اولین دوز واکسن COVID-19 شدند

این مرکز ، با کمک دولت های ایالتی و UT ، روند شناسایی حدود 30 ذی نفع از اولویت های ذینفع را آغاز کرده است

دهلی نو: تخمین زده می شود یک کرور خط مقدم بهداشت و درمان اولین دوز را دریافت کنند کووید -19 منابع رسمی گفتند که واکسن هر زمان که در دسترس باشد ، با حدود 92 درصد از بیمارستان های دولتی و 55 درصد از بیمارستان های خصوصی در تمام ایالت ها و UT ، اطلاعات شناسایی کارگران را ارائه می دهد.

پنج کاندید واکسن در هند در مراحل پیشرفته پیشرفت قرار دارند که از این تعداد چهار نفر در فاز II / III و یک نفر در فازهای I / II قرار دارند.

از ایالت ها خواسته شده است روند شناسایی كاركنان مراقبت های بهداشتی از جمله پزشكان ، دانشجویان MBBS ، پرستاران و كاركنان ASHA و غیره را تسریع كنند تا این تمرین تا یك هفته دیگر به پایان برسد.

این سازمان از ایالات متحده خواسته است تا برنامه ریزی و نقشه برداری از جلسات واکسیناسیون را انجام دهند ، جایی که کارکنان مراقبت های بهداشتی در مرحله اول واکسینه می شوند و نقشه برداری از منابع انسانی در بخش هایی که می توانند در جلسات واکسیناسیون برای بررسی افراد ذینفع ، مدیریت جمعیت و هماهنگی کلی مستقر شوند.

منابع گفتند که نارندرا مودی نخست وزیر روز سه شنبه از طریق ویدئو کنفرانس با وزیران ارشد و دیگر نمایندگان ایالت ها و سرزمین های اتحادیه دیدار خواهد کرد و در مورد استراتژی توزیع واکسن گفتگو خواهد کرد.

“یک منبع رسمی” حدود 92 درصد از کل بیمارستان های دولتی و 55 درصد از کل بیمارستان های خصوصی از سراسر ایالت ها و UTs داده ها را ارائه داده اند. بقیه جزئیات یک هفته دیگر ارائه می شود. ما از ایالت ها خواسته ایم روند کار را تسریع کنند. ” گفت

ضد ویروس کرونا واکسن ، یک بار در دسترس است ، تحت یک ویژه توزیع می شود کووید -19 برنامه تلقیح ، با استفاده از فرآیندها ، فن آوری و شبکه برنامه ایمن سازی جهانی (UIP) موجود. به موازات UIP اجرا می شود.

منابع گفته اند ، این مرکز با کمک دولت های ایالتی و UT روند شناسایی حدود 30 کرور اولویت دار را که در مرحله اولیه دوز واکسن به آنها داده می شود ، آغاز کرده است.

دولت چهار دسته را مشخص کرده است که شامل حدود 1 کرور متخصص مراقبت های بهداشتی از جمله پزشکان ، دانشجویان MBBS ، پرستاران و کارگران ASHA و غیره ، حدود دو کارگر خط مقدم شامل کارگران شرکت های شهرداری ، پرسنل پلیس و نیروهای مسلح ، حدود 26 کرور افراد بالاتر از سال 50 و دسته خاصی از افراد زیر 50 سال مبتلا به بیماری های مشترک و نیاز به مراقبت های ویژه.

پلت فرم دیجیتال موجود وزارت بهداشت eVIN که برای UIP استفاده می شود ، برای توزیع و تحویل واکسن COVID-18 بهبود می یابد ، از طریق آن پیام های کوتاه برای دریافت عکس ها و دریافت عکس ها و اتصال دیجیتالی آنها به گیرندگان ارسال می شود منابع قبلاً گفته بودند و آنها را نیز ردیابی کنید.

برای جلوگیری از تکثیر و ردیابی ذینفعان ، هر فردی در لیست ایمن سازی با کارت های Aadhar خود مرتبط می شود. این منابع می گویند ، درصورتی که شخصی کارت آدار نداشته باشد ، می توان از هویت عکس دولتی استفاده کرد.

پنج واکسن تحت مراحل آزمایشی بالینی در هند با موسسه سرم هند انجام آزمایش فاز 3 آکسفورد-آسترازنکا کووید -19 واکسن در حالی که واکسن Bharat Biotech و ICMR بومی ساخته شده است ، آزمایش بالینی مرحله III را آغاز کرده است.

واکسن بومی ساخته شده توسط Zydus Cadila آزمایش بالینی مرحله 2 را در کشور به پایان رسانده است.

آزمایشگاه های دکتر ردی بزودی آزمایش های بالینی ترکیبی فاز 2 و 3 آزمایش های روسی را آغاز می کنند کووید -19 واکسن Sputnik V در هند. Biological E. Ltd آزمایشات انسانی فاز 1 و 2 را آغاز کرده است کووید -19 کاندید واکسن.

وزیر بهداشت اتحادیه ، هارد ودهان گفته بود كه الف کووید -19 واکسن احتمالاً تا سه ماهه اول سال 2021 در دسترس خواهد بود.

وی گفته بود كه مركز تخمین می زند كه دوزهای 40 تا 50 كراور را دریافت و استفاده كند کووید -19 این واکسن تا ژوئیه سال آینده حدود 25 کرور را تحت پوشش قرار می دهد.

اولویت بندی گروه ها برای کووید -19 وی گفته است كه واكسن باید بر اساس دو ملاحظه اساسی باشد: خطر شغلی و خطر قرار گرفتن در معرض عفونت ، و خطر ابتلا به بیماری شدید و افزایش مرگ و میر.