یک سال پس از همه گیری: چه روش های درمانی COVID-19 کارساز هستند ، مثر نیستند و ناامید کننده های بزرگی بودند؟

مانند کورتیکواستروئیدها ، داروهای ضد انعقاد خون فقط در بیماران سخت بیمار که هدف آنها جلوگیری از لخته شدن خون است ، استفاده می شود.

تقریباً یک سال پس از ظهور ذات الریه مرموز در چین و گسترش جهانی آن ، هنوز هیچ درمان گلوله نقره ای برای کووید -19 علیرغم تلاش بی سابقه ای برای کشف داروهای جدید یا استفاده مجدد از داروهای موجود.

یک خانواده از داروهای ارزان قیمت و ارزان قیمت – کورتیکواستروئیدها – اثربخشی آن را ثابت کرده است ، اما برخی از داروهای دیگر که در ابتدا اعتیاد داشتند ، ناامید کننده بوده اند.

چه کارهایی؟

دگزامتازون:

این تنها درمانی است که مرگ و میر ناشی از آن را کاهش داده است کووید -19 ، اگرچه نشان داده شده است که فقط برای بیمارانی که به شدت در بیمارستان بیمار هستند و نیاز به اکسیژن درمانی دارند ، م workثر است.

سازمان بهداشت جهانی (WHO) و همچنین آژانس دارویی اروپا (EMA) بر اساس یافته های یک آزمایش بالینی بزرگ انگلیس به نام Recovery ، از ماه سپتامبر دگزامتازون را برای این بیماران توصیه کرده اند.

دگزامتازون در واقع می تواند سیستم ایمنی بدن را مهار کند ، بنابراین نباید به کسانی که در مراحل اولیه بیماری هستند داده شود.

اما به همین دلیل است که در افراد بسیار م worksثر عمل می کند – این عمل برای رام کردن پاسخ ایمنی فراری ، که می تواند التهابی را که به طور مشخص در انواع شدید بیماری دیده می شود ، تحریک کند.

و به نظر می رسد که فقط دگزامتازون نیست.

تحقیقات منتشر شده در اوایل سپتامبر در ژورنال پزشکی آمریكا نشان داد كه سایر داروها در همان خانواده كورتیكواستروئیدها نیز می توانند م beثر باشند و 21 درصد از مرگ و میر را پس از 28 روز برای بیماران با شدت شدید كاهش دهند. کووید -19 .

این امر WHO را به استفاده “سیستماتیک” از کورتیکواستروئیدها در بیماران شدید و شدید توصیه کرد.

داروهای ضد انعقاد خون:

مانند کورتیکواستروئیدها ، این داروها فقط در بیماران سخت بیمار استفاده می شود. هدف جلوگیری از لخته شدن خون است که یکی از عوارض جدی آن است کووید -19 .

چه چیزی به اندازه کافی خوب کار نمی کند؟

Remdesivir:

مدتی این درمان ضد ویروسی امید جهانیان را داشت که روی آن سوار شوند.

در ابتدا تصور می شد این دارو که برای ابولا ساخته شده بسیار امیدوار کننده است.

کمیسیون اروپا اعلام کرد که در ماه اکتبر 500000 دوز سفارش داده است ، در حالی که ایالات متحده به آن اجازه استفاده دائمی داده است.

تولید کننده آن ، غول داروسازی آمریکایی Gilead ، گفته است که این دارو فروش سه ماهه سوم سال 2020 را تقریباً 900 میلیون دلار (756 میلیون یورو) افزایش داده است.

اما انتظارات را برآورده نکرده است.

در 20 نوامبر ، WHO گفت كه از remdesivir نباید برای درمان استفاده شود کووید -19 بیماران هر چقدر هم که بیماری شان جدی باشد ، می گویند این “تاثیری مهم” بر شانس زنده ماندن ندارد.

این بدان معنا نیست که اثبات شده است بی اثر است ، بلکه نشان داده شده است که برای بهبود نتایج بیمار اثبات نشده است.

همچنین نگرانی هایی در مورد عوارض جانبی احتمالی ، به ویژه تأثیر بر روی کلیه ها ، و همچنین هزینه دارو وجود داشت.

مشاوره سازمان بهداشت جهانی بر اساس چهار کارآزمایی بالینی تصادفی بین المللی با بیش از 7000 بیمار بستری در بیمارستان انجام شد کووید -19 .

چه چیزی اصلاً کارساز نیست؟

هیدروکسی کلروکین:

این دارو به یک رعد و برق برای بحث های سیاسی در مورد بیماری همه گیر تبدیل شد.

بسته به کشور ، به عنوان درمانی برای مالاریا یا بیماری های خود ایمنی مورد استفاده قرار می گرفت ، طرفداران آن – به ویژه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده – ، علیرغم عدم وجود شواهد در مورد م hydroثر بودن ، از هیدروکسی کلروکین به عنوان یک معجزه آسا نام بردند.

در بین دانشمندان ، پروفسور جنجالی فرانسوی ، دیدیه رائولت با شور و اشتیاق به نفع این دارو استدلال کرد.

هیدروکسی کلروکین در مرکز یک رسوایی دانشگاهی بود ، وقتی مجله معتبر پزشکی Lancet مجبور شد مطالعه ای را پیشنهاد کند که اثرات منفی آن را از دارو نشان می داد ، پس از ایجاد نگرانی در مورد داده های اساسی.

پس گرفتن تحقیقات حیاتی در مورد هیدروکسی کلروکین فقط به دنبال جذب طرفداران دارو بود.

اما مطالعه پس از مطالعه نشان داده است که در برابر آن م effectiveثر نیست کووید -19 از جمله نسخه آزمایشی بریتانیا ، که نتایج آن در ماه اکتبر در مجله پزشکی نیوانگلند منتشر شد.

لوپیناویر-ریتوناویر:

این یک یا دو پانچ ضد ویروسی که علیه اچ آی وی ، ویروس ایجاد کننده ایدز استفاده می شود ، در درمان آن بی اثر است. کووید -19 مطابق آزمایش Recovery ، که نتایج خود را در Lancet در ماه اکتبر منتشر کرد ، در محیط بیمارستان.

هنوز تحت تحقیق است

توسیلیزوماب:

دانشمندان امیدوارند که این سرکوب کننده سیستم ایمنی ، که در حال حاضر علیه آرتریت روماتوئید استفاده می شود ، بتواند در موارد جدی از التهاب کشنده بالقوه جلوگیری کند.

با این حال ، تاکنون ، مطالعات هنوز پاسخ قطعی ارائه نداده اند.

محققان کالج امپریال لندن در تاریخ 19 نوامبر اعلام کردند که به نظر می رسد توسیلیزوماب اثر مفیدی دارد ، طبق نتایج اولیه آزمایش بالینی آنها.

آزمایش بازیابی در مقیاس بزرگتر ممکن است در هفته های آینده موارد بیشتری را نشان دهد.

آنتی بادی های مصنوعی:

وقتی بدن با ویروس هایی مانند SARS-CoV-2 مبارزه می کند ، آنتی بادی تولید می کند – پروتئین هایی که برای هدف قرار دادن عوامل بیماری زای خاص برنامه ریزی شده اند.

این ضد بدن می تواند در آزمایشگاه سنتز شود و از نظر تئوری می تواند به بیمارانی که مبتلا به آن هستند ، داده شود کووید -19 تا پاسخ ایمنی طبیعی خود را تقویت کنند.

ترامپ این درمان آزمایشی را که توسط شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی Regeneron ساخته شده بود ، هنگام بستری شدن در بیمارستان با ویروس ، دریافت کرد.

این روش درمانی و از همان نوع ساخته شده توسط الی لیلی ، مجوز استفاده اضطراری در ایالات متحده را دریافت کرده اند.

اما اثربخشی آنها همچنان ادامه دارد ، با درمان Regeneron که در آزمایش Recovery گنجانده شده است.

پلاسما:

پلاسمای گرفته شده از خون بیماران بهبودیافته نوعی وعده اولیه است که به صورت وریدی به افراد مبتلا داده می شود کووید -19 .

در حال حاضر نشان داده شده است که به بهبود سرعت از ابولا و همچنین SARS کمک می کند ، که ناشی از همان خانواده پاتوژن های جدید است. ویروس کرونا .

بهبودی یک آزمایش بالینی مداوم برای درمان با پلاسما دارد.