گزیده کتاب | Health, Inc.: 10 داستان زندگی واقعی که باعث می شود کل سیستم مراقبت های بهداشتی را زیر سوال ببرید

گزیده کتاب |  Health, Inc.: 10 داستان زندگی واقعی که باعث می شود کل سیستم مراقبت های بهداشتی را زیر سوال ببرید

موگدا پرادان. نویسنده – Health, Inc. : 10 داستان زندگی واقعی که شما را وادار می کند کل سیستم مراقبت های بهداشتی مدرن را زیر سوال ببرید. تصویر با حسن نیت ارائه شده: Amazon.com

در ادامه عصاره هایی از کتاب موگدا پرادان – Health, Inc.: 10 داستان زندگی واقعی که باعث می شود کل سیستم مراقبت های بهداشتی را زیر سوال ببرید:

زندگی در خانه سخت تر از قبل بود. دخترم به زندگی راحت عادت کرده بود. این بار در هند، ما راننده یا پول کافی برای رفتن به مرکز خرید یا سینما نداشتیم. سخت بود، به خصوص که هیچ حمایتی از خانواده ام نداشتم. معلوم شد که این منوط به همسر و دختر ایده آل بودن است. ما در یک آپارتمان بسیار ساده زندگی می کردیم و هر ماه نگران پول بودیم.

در یک ضربه دیگر، من تصمیم گرفتم که فروش کفیر و کومبوچا را ماهها پس از معرفی آن به هند متوقف کنم. مشترکی که مبتلا به IBS بود آنها را به دلیل محتوای پروبیوتیک آنها خریداری کرد اما به لاکتوز نیز حساس بود. متوجه شدم که نوشیدنی‌ها یک بار دیگر فقط یک علامت را به جای علت اصلی درمان می‌کنند.

در همین حین، با سخنرانی دکتر رنگان چاترجی در TEDx در مورد طب عملکردی برخورد کرده بودم. وقتی گفت که می‌تواند بیماری‌ها را ناپدید کند، گوش‌هایم بلند شد. به گفته وی پاسخ ها همه در آزمایش خون بوده است. شما می توانید منشأ بیماری را فقط با بررسی خون فردی پی ببرید. آن لحظه حقیقت من بود. من درگیر این احتمال شدم. فکر کردم: «وای! اگر بتوانم این کار را برای خودم انجام دهم، هیچ مشکل سلامتی برایم باقی نخواهد ماند.» تا زمانی که آن ویدیو را تماشا کردم، رکورد خودم بسیار نادر بود. کارنامه من فهرستی طولانی از علائم را نشان می داد که در مقابل بسیاری از تلاش های نامنظم برای کاهش وزن برای درمان افسردگی من مشخص شده بود. این روش ها در مقایسه با آنچه دکتر خوب وعده داده بود، حتی ضعیف تر به نظر می رسید. این اولین باری بود که می دیدم شخصی به طور عینی آنچه را که در داخل بدن اتفاق می افتد بررسی می کند و به دنبال راه هایی برای رفع آن می گردد. فکر کردم شاید هم تلاش کنم.

گفتگوی TEDx من را به پزشکی کاربردی گوگل هدایت کرد. گروهی از پزشکان – امی مایرز، تری والز و مارک هیمن – را پیدا کردم که برای راه‌اندازی مؤسسه‌ی طب عملکردی گرد هم آمده بودند. شکار کردم و کتابهایشان را خوردم. مؤسسه دیگران را برای تبدیل شدن به پزشکان طب عملکردی آموزش داد، که سپس کار خود را در این زمینه منتشر می کردند. من به دانشی که می توانستم از مقالات تحقیقاتی، مقالات و کتاب های درسی آنها جمع آوری کنم، نیاز شیطانی پیدا کردم.

آزمایش خون اولین قدم برای تشخیص در طب عملکردی بود. من برای آزمایش خونم با موفقیت اندکی به پزشکان محلی مراجعه کردم. هیچ یک از آنها مجهز نبودند که آن را به روشی که من نیاز داشتم تفسیر کنند. گوگل مرا به پزشکان محلی پزشکی کاربردی هدایت کرد. من ثروت اندکی خرج کردم تا متوجه شدم که آنها مهارت ها یا منابعی را برای کمک به من توسعه نداده اند.

تعامل با پزشکان در هند هیچ ثمری نداشت. ناامیدی فزاینده من از سیستم مراقبت های بهداشتی باعث شد تصمیم بگیرم کار خونی خودم را تفسیر کنم. پیگیری تحقیقاتی که از مؤسسه و فارغ التحصیلان آن منتشر می شد، پیشینه ای نسبتاً قوی در پزشکی کاربردی به من داده بود. من دیکن ودربی و اسکات فرگوسن را سفارش دادم شیمی خون و تجزیه و تحلیل CBC از آمریکا به طوری که من یک دستورالعمل جامع برای کاری که می خواستم انجام دهم داشتم.

شروع کردم به تفسیر کار خونی خودم. این یک روند شگفت انگیز بود. متوجه شدم که یک بیماری خودایمنی تیروئید دارم. افزایش وزن و خستگی من به دلیل مقاومت به انسولین بود که باعث پیش دیابت شدم. وقتی کار ترجمه تمام شد، به طور همزمان روی سه موضوع خود کار کردم: شرایط خودایمنی تیروئید، مقاومت به انسولین و کمبود ویتامین. لبنیات و گلوتن به طور کامل از رژیم غذایی من حذف شد تا به وضعیت خودایمنی تیروئید رسیدگی شود. مقاومت به انسولین را با تغییر میزان غذای مصرفی ام کنترل کردم. کمبود ویتامین‌ها به‌راحتی با مکمل‌ها درمان می‌شد. در نهایت، تمام کمبودها درمان شد و من اکنون فقط مکمل های B کمپلکس، منیزیم و ویتامین D مصرف می کنم. تمام نیازهای غذایی باقیمانده به صورت ارگانیک از طریق غذا تامین می شود.

تغییرات خیلی سریع به وجود آمدند. از سرعت و بزرگی آنها بسیار متعجب شدم. پس از سالها تلاش برای تعدادی از چیزها، بدن من ناگهان به چیزی پاسخ مثبت داد. از آنجایی که من بر اساس آنچه در بدنم می گذشت و آنچه نیاز داشت غذا می خوردم، سطح انرژی من به طور چشمگیری افزایش یافت. خلق و خوی من فقط در عرض یک هفته تثبیت شد. تا پایان ماه، وزنم به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود. احساس کردم انرژی در بدنم موج می زند. ظاهرم نسبت به سال‌های گذشته بهتر به نظر می‌رسید و مشکلات گوارشی من ظاهراً حل شده بود. در نهایت از بالاترین وزنم 37 کیلوگرم کم کردم و بیشتر این کاهش را می توان به طب عملکردی نسبت داد. تا زمانی که علت اصلی افزایش وزنم را کشف کردم، در تاریکی عکس می‌گرفتم. به طور گذشته نگر آسان شد که بفهمیم چرا اینطور بوده است. توانایی من در حفظ وزن تجربه بدیعی بود. من هرگز چنین شکست پایداری را تجربه نکرده بودم.

نویسنده مدیر عامل و بنیانگذار iThrive یک سخنران TedX، کارآفرین سریال، نویسنده و سخنور با مدرک کارشناسی ارشد در تغذیه است. نظرات بیان شده شخصی است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام