کیت سریع آزمایش COVID-19 جدید ساخته شده است که می تواند ذرات ویروس را جستجو کند

ظاهراً روش جدید سریعتر آزمایش سریع و آنتی بادی موجود است و نیازی به معرفهای پرهزینه ندارد.

کیت سریع آزمایش COVID-19 جدید ساخته شده است که می تواند ذرات ویروس را جستجو کند

در مرحله حاد پاسخ ایمنی ، محققان سطح آنتی بادی بیشتری را در افراد با بیماری شدیدتر مشاهده کردند. اعتبار تصویر: fotograzia / گتی ایماژ

دانشمندان روش جدیدی برای شناسایی ذرات منفرد ویروس بر اساس تغییرات جریان الکتریکی هنگام عبور از منافذ فوق کوچک ایجاد کرده اند ، پیشرفتی که به گفته آنها ممکن است منجر به ایجاد سریع جدید شود کووید -19 تست ها این مطالعه در ژورنال منتشر شده است سنسورهای ACS، سیستم جدیدی را برای شناسایی ذرات منفرد ویروس با استفاده از الگوریتمی آموزش دیده برای شناسایی تغییرات عبوری از نانوپورهای سیلیکونی نشان داد.

به گفته دانشمندان ، از جمله کسانی که از دانشگاه اوزاکا در ژاپن هستند ، این کار ممکن است به آزمایش های غربالگری سریع و دقیق برای بیماری هایی مانند منجر شود کووید -19 و آنفلوانزا

در روش جدید ، دانشمندان گفتند که یک لایه از ترکیبات سیلیسیم نیترید با ضخامت فقط 50 نانومتر (نانومتر) دارای نانوپورهای ریزی است. آنها گفتند كه این لایه روی ویفر سیلیكونی معلق است و افزود كه وقتی اختلاف ولتاژ به محلول دو طرف ویفر اعمال شود ، یونها در فرایندی به نام الكتروفورز از طریق نانو حفره ها عبور می كنند.

طبق این مطالعه می توان حرکت یون ها را با جریانی که ایجاد می کنند کنترل کرد و وقتی ذره ای ویروسی وارد یک نانو منفذ می شود ، مانع عبور برخی از یون ها می شود و منجر به فرو رفتن گذرا در جریان می شود.

دانشمندان گفتند ، هر غوطه وری خواص فیزیکی ذره را نشان می دهد ، مانند حجم ، بار سطحی و شکل ، و افزود که از این معیار می توان برای شناسایی نوع ویروس استفاده کرد.

تیم تحقیقاتی با استفاده از هوش مصنوعی (AI) یک الگوریتم طبقه بندی ساختند که برای تعیین هویت نمونه های جدید با سیگنالهای ویروسهای شناخته شده آموزش داده شده است.

دانشمندان گفتند که کامپیوتر می تواند تفاوت در شکل موج جریان الکتریکی را تشخیص دهد که توسط چشم انسان قابل تشخیص نیست ، که طبقه بندی ویروس بسیار دقیق را امکان پذیر می کند.

بعلاوه ویروس کرونا ، آنها گفتند که این سیستم با عوامل بیماری زا مانند آدنو ویروس ، آنفلوانزای A و آنفلوانزای B آزمایش شده است.

نویسنده ارشد مطالعه ماکوسو تسوتسوی از دانشگاه اوزاکا توضیح داد: “با ترکیب سنجش نانوذرات تک ذره با هوش مصنوعی ، ما توانستیم شناسایی بسیار دقیق گونه های ویروسی متعدد را بدست آوریم.”

محققان معتقدند ویروس کرونا به ویژه برای این روش بسیار مناسب است زیرا پروتئین های بیرونی تند و تیز آنها حتی ممکن است اجازه دهد که سویه های مختلف به طور جداگانه طبقه بندی شوند.

توموجی کاوایی ، یکی دیگر از نویسندگان این تحقیق ، گفت: “این کار به تولید یک کیت آزمایش ویروس کمک می کند که از روش های معمول بازرسی ویروسی بهتر است.”

در مقایسه با سایر آزمایشات سریع مانند PCR یا صفحه نمایش مبتنی بر آنتی بادی ، محققان گفتند که روش جدید بسیار سریعتر است و به معرفهای پرهزینه نیاز ندارد.