کرملین دوز رایگان واکسن Sputnik V را به روس ها ارائه می دهد ، اما بسیاری از آنها به دولت یا نتایج آزمایش اعتماد ندارند

شاید دانشمندان این کشور در مبارزه با همه گیری گام های بلندی برداشته باشند ، اما بسیاری از روس ها آماده نیستند که آن را باور کنند.

الکسی زاخاروف ، استاد اقتصاد مسکو ، صاحب روسی شد ویروس کرونا واکسن آخر هفته بازوی او تزریق شده است. وی گفت ، گرفتن عکس تصمیمی آسان بود – نه به این دلیل که دولت روسیه گفته ایمن است ، بلكه بسیاری از روس ها تجربه خود را با آن در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند. زاخاروف 44 ساله روز دوشنبه در مصاحبه تلفنی گفت: “من به مجموعه اطلاعاتی مردم بسیار بیشتر از آنچه دولت می گوید اعتماد دارم ، حداقل قبل از در دسترس بودن نتایج آزمایش و چاپ در یک مجله پزشکی.” تب خفیف – از عوارض واکسن است.

“در اینجا هیچ گزینه ایمن و بدون خطری وجود ندارد. یا واکسن می گیرید یا اینکه بیمار می شوید.”

روسیه خود را ساخت ویروس کرونا واکسن در روزهای اخیر به صورت رایگان در دسترس معلمان ، کارکنان پزشکی و کارمندان خدمات اجتماعی زیر سن 61 سال در مسکو است. اما حتی بیشتر از غرب ، عدم اعتماد به نفس در ایجاد واکسن توسط روسیه مانع ایجاد شده است: دانشمندان این کشور ممکن است در مبارزه با همه گیری پیشرفت های بزرگی داشته باشند ، اما بسیاری از روس ها آماده نیستند که این باور را داشته باشند.

این بی اعتمادی در حالی رخ می دهد که روسیه در حالی که با شدیدترین هجوم بیماری همه گیر تاکنون روبرو شده است ، با 500 مرگ و میر در روز ، با واکسن روبرو می شود.

دولت ، تا حدی ، خود را مقصر می داند. ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور ، در ماه آگوست اعلام کرد که روسیه اولین کشور در جهان است که واکسن این رمان را تصویب می کند ویروس کرونا ، با شور و هیجان زیادی در رسانه های دولتی ، حتی اگر در یک آزمایش پزشکی گسترده آزمایش نشده باشد. پوتین گفت که واکسن با توجه به شرایط اضطراری سلامتی “به اندازه کافی م effectivelyثر” کار می کند ، اما منتقدان متهم می کنند که وی به طور خطرناکی در حال ایجاد اتصال کوتاه برای تولید واکسن های ایمن است.

در تحقیق پس از آن ، یک مituteسسه مستقل نظر سنجی ، مرکز لوادا ، دریافت که اولین بمب گذاری در جهان ممکن است فقط شک و تردید روس ها را عمیق تر کند: در ماه اکتبر ، 59 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ویروس کرونا واکسن ، حتی اگر داوطلبانه و رایگان باشد.

دنیس ولکوف ، معاون مدیر لوادا ، گفت که پاسخ معمول در مورد این موضوع در گروه های متمرکز: اما خودمان به آن دست نخواهیم یافت – بگذارید آزمایشات را پشت سر بگذارد. “

والری پاترین ، نوازنده 21 ساله ارکستر جاز ، روز دوشنبه در مصاحبه ای در مسکو گفت: “من قصد واکسیناسیون ندارم زیرا نیمی از مردم می گویند که این ایده خاصی نیست.” “به هیچ وجه آزمایش طبیعی واکسن وجود ندارد.”

الکسی ناوالنی ، رهبر مخالفان روسی که اکنون در آلمان در اثر حمله اعصاب بهبود می یابد ، روز شنبه با ابراز تردید در مورد ایمنی واکسن ، از مقامات عالی دولت خواست “خود را تحت نظر پزشکان و روزنامه نگاران” واکسن بزنند. در حالی که بسیاری از اعضای نخبگان روسیه – از مدیران ارشد مشاغل و فرمانداران گرفته تا سردبیر شبکه تلویزیونی RT کرملین – گفته اند که قبلاً این واکسن را دریافت کرده اند ، پوتین این کار را نکرده است ، اگرچه می گوید دخترش این کار را کرده است.

نهاد دولتی روسیه که واکسن را توزیع می کند ، می گوید که محصول آن 95 درصد موثر است ، اما کارشناسان خارج از این ادعا شک دارند. نام واکسن ، اسپوتنیک V ، حاکی از آن است که کرملین این واکسن را بخشی از رقابت خود با غرب می داند: اسپوتنیک اولین ماهواره ای بود که توسط اتحاد جماهیر شوروی در سال 1957 پرتاب شد ، نقطه اوج مسکو در طول جنگ سرد.

دیمیتری کیلیسف ، مجری تلویزیون دولتی ماه گذشته در برنامه خود گفت ، “اسپوتنیک V ما ساده مانند سلاح کلاشنیکوف نیست و قابل اعتماد است” ، و واکسن روسی را برتر از واکسن تولید شده توسط شرکت آمریکایی Pfizer توصیف کرد.

صبح روز دوشنبه در یک کلینیک دولتی دولتی در محله گالیانووو ، در حومه مسکو ، یک جریان ثابت از افرادی که قبلاً برای یک اسلات زمانی به صورت آنلاین ثبت نام کرده بودند ، شناسایی و مدارکی را ارائه می داد که نشان می داد در آموزش ، پزشکی یا خدمات اجتماعی. کارمندان کلینیک پرونده پزشکی بیماران را از نظر آلرژی یا دریافت واکسن متفاوت در 30 روز گذشته بررسی کرده و یک معاینه سریع انجام دادند.

یک پزشک 38 ساله ، لودمیلا سوبولوا ، وقتی منتظر شلیک خود بود ، گفت: “من معتقدم قبل از مراجعه به بیمارانم ، من باید پیشگام باشم.” “من باید خودم واکسن بزنم.”

یک پرستار یک ویال واکسن حاوی پنج دوز را از یک فریزر مخصوص که دمای منفی 36 درجه فارنهایت را نشان می داد خارج کرد و منتظر آب شدن آن شد. همراه با تزریق نیم میلی لیتر واکسن مبتنی بر آدنوویروس ، بیماران یک گواهی ایمن سازی مهر و یک جزوه دریافت کردند که توضیح می داد حالت تهوع و خستگی از عوارض طبیعی است.

قبل از عزیمت ، آنها ثبت نام کردند تا در عرض سه هفته برای یک بوستر تقویت کنند.

ماریا وی. سوکولووا ، سرپرست کلینیک ، گفت: “ما یک احساس داریم: غرور.” “بالاخره ما اولین کسی بود که واکسن تولید کرد و اکنون اولین کسی است که واکسیناسیون را آغاز می کند.”

در حقیقت ، روسیه با تأیید و تزریق واکسن خود یک گام سریعتر از کشورهای غربی جلو می رود ، اگرچه چالش های تولید با مشکل روبرو شده است. روز چهارشنبه ، میخائیل موراشکو ، وزیر بهداشت کشور ، گفت که بیش از 100000 نفر با اسپوتنیک V واکسینه شده اند ، از جمله اعضای ارتش.

اما این بخشی از جمعیت 140 میلیون نفری این کشور است. اگر تلاش برای واکسیناسیون روسیه موفقیت آمیز باشد ، به نظر می رسد که بستگی به دهان به دهان مثبت داشته باشد. در طول تابستان ، شرکت نظرسنجی Ipsos متوجه شد که روس ها نسبت به ویروس کرونا واکسن بیش از عموم مردم در 27 کشور دیگر است.

تنها 27 درصد از روس ها به داده های رسمی اطلاعات اعتماد دارند ویروس کرونا ، طبق گفته لوادا. از بین کسانی که این کار را نمی کنند ، تقریباً نیمی معتقدند که اعداد خیلی زیاد هستند و نیمی از آنها اعتقاد دارند که اعداد خیلی کم هستند. وولکوف از لوادا گفت ، این بی اعتمادی مطابق با نارضایتی کلی روس ها از پوتین پس از سالها رکود اقتصادی است.

وولکوف گفت: “به طور پیش فرض ناباوری در اطلاعات رسمی وجود دارد.”

و با این حال ، بسیاری از منتقدان پوتین نیز وجود دارند که واکسن های ساخت روسیه را – سه مورد در آزمایشات فاز 3 – به عنوان بهترین راه کشورشان برای خارج شدن از بیماری همه گیر می دانند. برخی از روس ها که در این آزمایشات شرکت کرده اند نتایج آزمایش آنتی بادی و عوارض جانبی خود را در گروه ها در فیس بوک و برنامه پیام رسان تلگرام به اشتراک گذاشته اند.

نتیجه گیری کلی داوطلبان: به نظر می رسد واکسن Sputnik V بدن را برای تولید منعکس می کند کووید -19 آنتی بادی ، عمدتا بدون عوارض جانبی جدی. ورا اسمیرنووا ، سازمان دهنده ی یک گروه داوطلب آزمایشی در فیس بوک ، گفت که او اغلب از دولت انتقاد می کند اما از اینکه بسیاری از لیبرال های روسی واکسن را به دلیل ارتباط با کرملین رد می کنند ناامید است.

“این بسیار ناراحتم می کند. قیمت این زندگی انسانها خواهد بود. ”گفت اسمیرنووا ، 42 ساله و به عنوان مربی دانشگاه در مسکو کار می کند. “من فکر می کنم این لحظه ای است که شاید ما باید سعی کنیم به مقامات اعتماد کنیم ، زیرا در ماه های آینده گزینه دیگری نخواهیم داشت.”

Anton Troianovski c.2020 شرکت نیویورک تایمز