کاندید واکسن آکسفورد در افراد مسن ایمن شناخته شده و در برابر SARS-CoV-2 در تمام گروه های سنی مصونیت ایجاد می کند

دو هفته پس از تجویز دوز دوم داوطلبان ، بیش از 99 درصد آنها بدون توجه به سن پاسخ آنتی بادی خنثی داشتند.

کاندید واکسن آکسفورد در افراد مسن ایمن شناخته شده و در تمام گروه های سنی در برابر SARS-CoV-2 مصونیت ایجاد می کند

واکسن آکسفورد پاسخ های ایمنی مشابهی را در هر سه گروه سنی – 18-55 ، 56-69 و 70 و بیشتر نشان داده است.

اطلاعات جدید از دانشگاه آکسفورد نشان می دهد که واکسن آن ChAdOx1 nCov-2019 در بزرگسالان مسن تر ، از 56 تا 69 سال و بیش از 70 سال پاسخ ایمنی قوی ایجاد می کند. این یک نقطه عطف مهم است زیرا این گروه “پرخطر” در نظر گرفته می شوند زیرا بیشتر در معرض خطر ویروس هستند که اغلب کشنده است. با واکسن نویدبخش تولید ایمنی برای افراد این گروه سنی ، می تواند ابزاری بالقوه برای نجات در همه گیر باشد.

دکتر ماهشی رامزامی ، محقق در گروه واکسن آکسفورد و پزشک مشاور در یک بیانیه، “بزرگترهای مسن گروه اولویتی برای کووید -19 واکسیناسیون زیرا در معرض خطر بیماری شدید قرار دارند ، اما ما می دانیم که آنها پاسخ های واکسن ضعیف تری دارند. “

به گفته محققان ، در طی آزمایشات فاز 2 ، واکسن واکنش های ایمنی مشابهی را در هر سه گروه سنی – 18-55 ، 56-69 و 70 و بیشتر نشان داد. این نتایج با داده های فاز I که ایمنی را در بزرگسالان از 18 تا 55 سال نشان می دهد نیز مطابقت دارد.

Ramasamy گفت روزنامه گاردین که “پاسخ آنتی بادی قوی و سلولهای T” که در گروه افراد مسن مشاهده کردند دلگرم کننده است.

“ما خوشحال شدیم که دیدیم واکسن ما نه تنها در بزرگسالان مسن تحمل می شود ، بلکه واکنشهای ایمنی مشابهی را که در داوطلبان جوان دیده می شود نیز تحریک می کند. گام بعدی این است که آیا این به معنای محافظت از خود بیماری است؟” او اضافه کرد.

طبق اعلامیه مطبوعاتی نتایج اولیه ، این واکسن در 560 بزرگسال که دو دوز واکسن یا واکسن دارونما دریافت کرده اند ، آزمایش شده است. آنها همچنین هیچگونه عوارض جانبی جدی در رابطه با واکسن در افراد داوطلب نداشته اند. از 560 داوطلب ، 240 نفر از آنها بالای 70 سال سن داشتند.

طبق گزارشی توسط بی بی سی، دو هفته پس از تجویز دوز دوم داوطلبان ، بیش از 99 درصد آنها بدون توجه به سن پاسخ آنتی بادی خنثی داشتند.

اندرو پولارد ، نویسنده اصلی این تحقیق ، از دانشگاه آکسفورد نیز به او گفت روزنامه گاردین، “پاسخ های ایمنی ناشی از واکسن ها اغلب در افراد مسن کمتر می شود ، زیرا سیستم ایمنی بدن با افزایش سن به تدریج خراب می شود ، که باعث می شود افراد مسن مستعد ابتلا به عفونت نیز شوند. در نتیجه ، بسیار مهم است که کووید -19 واکسن ها در این گروه آزمایش می شوند که گروه اولویت برای ایمن سازی نیز هستند. “

این مطالعه همچنین نشان داد که واکسن در محل تزریق و علائم روز واکسیناسیون در بزرگسالان مسن نسبت به گروه جوان کمتر باعث واکنش های موضعی می شود.

این داده های جدید از فاز 2 مطالعه بدست آمده و بوده است منتشر شده که در لانست مجله.

آزمایشات مرحله 3 واکسن در حال انجام است و مقادیر اولیه اثر بخشی در هفته های آینده منتشر می شود.