کاشت مو به روش FCI  در ایران

ایوانا ماریا ترامپ، تاجر، طراح لباس، مدل سابق و سازندۀ خط تولیدی محصولات آرایشی است و به قدرت موهای زیبا باور دارد. اگر شما هم دچار ریزش مو و طاسی شده اید و به دنبال راهی برای خلاصی از آن هستید، جای درستی آمده اید. داشتن موهایی طبیعی، زیبا و درخشان بهترین انتقام برای افرادی است که به طاسی شما می خندیدند.در این مقاله ما شما را با کاشت مو به روش FCI در ایران آشنا می کنیم.

همچنین با هم به بررسی فواید و مزایای این روش می پردازیم. پس از آن راجع به مراقبت های لازم جهت انجام این عمل صحبت خواهیم کرد. در نهایت خواهیم گفت که چه کسانی می توانند از این روش استفاده کنند. پس با ما همراه باشید تا شما را با عصر جدید تکنولوژی کاشت مو fci آشنا کنیم.

با کاشت مو به روش FCI در ایران دوباره موهایی طبیعی و پرپشت خواهید داشت. دیگر از تمسخر دیگران نجات پیدا کنید و زیبایی مسحورکنندۀ موهای خود را دوباره به دست آورید.

حال باید بگوییم که این روش چیست و چگونه انجام می شود؟

همه چیز دربارۀ کاشت مو به روش FCI

روش FCI به معنی کاشت سلول های فولیکولی است. همانطور که از نام آن مشخص است، این روش با دستکاری سلول های فولیکولی مو انجام می شود. این سلول ها، سلول هایی بنیادی هستند یعنی قابلیت ترمیم، تکثیر و رشد دارند.

همانطور که می دانید امروزه پزشکان برای درمان بسیاری بیماری ها همچون سرطان و ترمیم پوست آسیب دیده از سلول های بنیادی استفاده می کنند. با رشد دانش، سلول های بنیادی برای درمان طاسی و ریزش مو به کمک ما آمده اند.

دانشمندان ایرانی با کمک ساختار مو و فرمول های جهانی، کاشت مو به روش FCI در ایران را نیز ممکن می سازند. ابتدا بیایید با ساختار مو آَشنا شویم.

ساختار رشد مو چگونه است؟

برای درک بهتر روش FCI بهتر است ابتدا با ساختار مو و روند رشد مو آَشنا شوید. شکل زیر ساختار مو را به خوبی نشان می دهد.

 

همانطور که در عکس می بینید، هر تار مو از چهار بخش درمال پاپیلا، ریشه، فولیکول و ساقه تشکیل می شود.

درمال پاپیلا با دریافت مواد غذایی از مویرگ ها، نقشی اساسی در رشد مو دارد. سلول های موجود در ریشه مو با جذب مواد غذایی از درمال پاپیلا شروع به رشد و تقسیم می کنند.

با تشکیل موی جدید، موهای قدیمی در فولیکول بالا می روند و باعث افزایش طول ساقه می شوند. این روند به مرور باعث رشد مو می شود.

در نتیجه فولیکول های مو نقشی حیاتی در رشد مو دارند. دانشمندان از این ویژگی بهره برده و روش FCI را به وجود آورده اند.

FCI بهترین متد برای افرادی است که از دیگر روش ها نتایج مطلوبی نگرفته اند یا قادر به کاشت مو با دیگر روش ها نیستند.

چگونگی انجام کاشت مو به روش FCI در ایران

در این روش، پزشکان ابتدا تعدادی از فولیکول های سالم و فعال را از بدن فرد می گیرند. سپس این فولیکول ها را در محیط های آزمایشگاهی کشت می دهند. پس از مدت زمانی این فولیکول ها تکثیر می شوند و رشد می یابند.

با گذشت اندکی زمان فولیکول ها افزایش یافته و آماده کشت در محیط سر شده و در نهایت به نقاط طاس و کم مو تزریق می شوند. در شکل زیر مراحل این عمل به خوبی نشان داده شده اند.

 

همانطور که در شکل بالا می بینید، ابتدا از قسمت هایی که دچار ریزش مو و طاسی نشده اند، چند تار مو خارج می شود. سلول های بنیادی این رشته موها از آن ها جدا می شوند.

سپس این سلول های بنیادی در محیط های کشت آزمایشگاهی قرار می گیرند. پس از رشد و تکثیر به اندازۀ کافی آن ها، عمل کاشت صورت می پذیرد.

در روش کاشت مو به روش FCI در ایران زمان مورد نیاز برای کشت و تکثیر در حدود 3 هفته می باشد. بسته به تراکم دلخواه فرد، ژنتیک و جنس موهای شخص این زمان ممکن است تغییر یابد. همچنین از زمان تقریبی سه ماه پس از کاشت مو، فرد شاهد رشد مجدد موهای خود خواهد بود.

این روش معمولاً زمانی پاسخ دهی بهتری خواهد داشت که روند ریزش مو متوقف شده باشد.

نکته مهم دیگر این است که در این روش تمامی مراحل کاملاً بهداشتی صورت می پذیرند. تمامی روند برداشت، کشت و کاشت در محیط استریل انجام می گیرند.

فواید کاشت مو به روش FCI در ایران

این روش دارای مزایای بسیاری است که در ادامه به برخی از این ویژگی ها می پردازیم.

 

نکات مثبت این روش شامل مواردی می شود که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

  • درمان طاسی ژنتیکی

این روش می تواند برای درمان طاسی ژنتیکی به کار رود. به خصوص افرادی که از دیگر روش های کاشت مو نتیجه نگرفته اند، این روش برایشان نتیجه بخش خواهد بود.

  • قابلیت کاشت با 100 فولیکول

یکی از مزیت های این روش در تعداد پایین فولیکول های لازم است. بدین معنا که با 100 تا 200 تار مو می توان عمل برداشت فولیکول، کشت و تکثیر را انجام داد و به نتایج مطلوب رسید.

  • جلوگیری از ریزش مو در آینده

از آنجایی که این روش با تکثیر، رشد و تقویت سلول های بنیادی مو همراه است، از ریزش مو در آینده جلوگیری می کند.

  • تراکم بالا

سلول های بنیادی قابلیت رشد و تکثیر بالایی دارند. در این روش فولیکول های مو سلول های بنیادی با قابلیت تکثیر بالا هستند. این ویژگی در کاشت مو به روش FCI در ایران و جهان بسیار مهم است و کاشت مو در تراکم بالا را به ارمغان می آورد.

  • عدم اهمیت نازکی مو

در روش FCI موها در محیط کشت آزمایشگاهی تکثیر پیدا می کنند. پس با اندکی دستکاری، امکان تقویت مو فراهم آورده می شود. دیگر نازکی موها اهمیت چندانی ندارد.

  • بدون درد و خونریزی

روش FCI در محیط آزمایشگاهی صورت می پذیرد. روند رشد و تکثیر فولیکول ها در محیط های کشت مصنوعی انجام می شود. در نتیجه این روش کاشت به صورت سرپایی و با بی حسی موضعی انجام می گیرد. در این حالت خونریزی وجود نخواهد داشت. تنها طی هفتۀ اول پس از کاشت، احتمال اندکی سردرد وجود دارد.

 

  • قابلیت تغییر مدل و جهت خواب مو

این روش با استفاده از موی طبیعی خود فرد انجام می گیرد. در این کاشت، مو قابلیت رشد دارد. پس می توان آن را شانه و اصلاح کرد. همچنین هر مدل و جهتی را می توان به مو القا کرد.

  • احتمال پایین واکنش آلرژیک یا عفونت

در کاشت مو به روش FCI در ایران، فولیکول های مو از خود شخص دریافت می شوند. در نتیجه احتمال اینکه بدن نسبت به آن حساسیت نشان دهد بسیار پایین است. همچنین به دلیل خارجی نبودن فولیکول پیوندی، خطر عفونت به شدت کاهش می یابد.

  • دوره نقاهت کوتاه

کاشت فولیکولی به صورت سرپا و با بی حسی موضعی است. عدم بیهوشی دوره نقاهت پس از عمل را کاهش می دهد و شخص پس از عمل به راحتی به کارهای خود می رسد. تنها احتمال سردردهای اندک تا یک هفته پس از عمل وجود دارد.

  • قابلیت تقویت فولیکول های مو

از آنجایی که این روش در محیط کشت آزمایشگاهی صورت می پذیرد، پزشکان قادر به تقویت فولیکول های مو قبل از کاشت هستند.

با مزایای این روش آَشنا شدید. ممکن است بخواهید اکنون برای این عمل اقدام کنید. اما دست نگه دارید. کاشت مو با روش FCI برخی معایب نیز دارد که با هم به بررسی آن ها می پردازیم.

معایب کاشت مو به روش FCI 

هر عملی مزایا و معایبی را با خود به همراه دارد. در بالا مزایای کاشت FCI را گفتیم. حال با هم به معایب این روش می پردازیم.

 

همانطور که در شکل می بینید، معایب این روش اندک هستند. اما نیاز است که آن ها را شرح دهیم.

1. هزینه بالا

کشت مو در محیط آزمایشگاهی نیازمند تجهیزات خاصی است. بنابراین کاشت مو به روش FCI در ایران هزینه بر خواهد بود و برخی از افراد از پس هزینۀ آن بر نمی آیند.

2. احتمال کیفیت پایین

فولیکول های مو در محیطی رشد می کنند که تا حدی قابلیت کنترل و دستکاری دارد. اما کیفیت بالای موهای رشد یافته را نمی توان تضمین کرد. بنابراین بسته به ویژگی های فولیکولی موهای هر شخص، کیفیت موهای رشد یافته ممکن است پایین باشد.

3. تراکم نامتوازن

ممکن است پس از کاشت فولیکول های مو در محیط سر، برخی فولیکول ها به خوبی رشد نکنند. در این حالت در برخی نقاط شاهد تراکم بیشتر و در برخی نقاط شاهد تراکم کمتر خواهیم بود.

حال که با مزایا و معایب این روش آشنا شده اید، تصمیم انتخاب یا عدم انتخاب این روش برای شما راحت تر خواهد بود.

مراقبت های لازم برای کاشت مو به روش FCI

پس از انجام روش کاشت موی fci برخی موارد را باید رعایت کنید تا به نتیجۀ بهتری دست یابید. همچنین با رعایت نکات ذکر شده توسط پزشک، از احتمال عفونت جلوگیری کنید.

پیش از هر چیز نیاز است بدانید که در ماه اول پس از کاشت، پوست سر شما حساس می شود. پس نباید در معرض آفتاب قرار بگیرید. استفاده از کلاه نیز توصیه نمی شود چرا که باعث عفونت خواهد شد.

از دیگر موارد حائز اهمیت، عدم اصلاح موی سر (با قیچی، ماشین اصلاح و غیره) است.

به مدت دو روز از باز کردن پانسمان سر جلوگیری کنید. همچنین برای کاهش درد و جلوگیری از التهاب و عفونت، از آنتی بیوتیک و داروهای ضد التهاب استفاده کنید.

از تماس دست یا شیء آلوده با محل کاشت جداً بپرهیزید. همچنین بهتر است از شامپو و مواد آرایشی و بهداشتی توصیه شده توسط دکتر استفاده کنید.

لازم به ذکر است که این روش در مرحلۀ آزمایش بالینی انجام می پذیرد. این آزمایشات جهت بالا بردن موفقیت و افزایش کیفیت این روش صورت می پذیرند. گمان می رود که تا سال 2023 آزمایشات این روش تکمیل شوند و موفقیت آن بیشتر شود.

با این حال متخصصان ما در کلینیک رویان سلامت، کاشت مو را با بهترین و به روز ترین روش ها برای شما انجام می دهند.

 

پس از در نظر گرفتن این موارد، آخرین مورد قابل اهمیت هزینۀ روش سلول های بنیادی است.

هزینۀ کاشت مو به روش FCI در ایران

به طور کلی هزینۀ کاشت مو با هر روشی به عوامل متعددی بستگی دارد. موارد زیر از جمله عوامل موثر در هزینه کاشت مو هستند:

  • تعداد تارهای کاشت
  • مهارت پزشک
  • تجربۀ پزشک
  • هزینۀ بیمارستان(که شامل هزینۀ اتاق عمل و گاه هزینۀ بستری می شود)

در کاشت موی فولیکولی علاوه بر این هزینه های مشترک، هزینۀ آزمایشگاه برای محیط کشت نیز اضافه می شود. متاسفانه هزینۀ آزمایشگاه اغلب بسیار بالاست و همین دلیل باعث صرف نظر برخی از افراد از انجام کاشت فولیکولی است.

کاشت مو با روش FCI در ایران اغلب شامل بیمه نمی شود. زیرا جراحی های پوست و مو زیر مجموعۀ جراحی های زیبایی هستند. با این حال با مسئول بیمۀ خود صحبت کنید. در برخی موارد احتمال پوشش بیمه وجود دارد.

منتظر چه هستید! وقت عمل است!

با هم در این مقاله راجع به کاشت مو به روش FCI در ایران خواندیم. حال شما با ساختار مو و چگونگی کاشت فولیکولی مو آشنایید. از مزایا و معایب آن خبر دارید و هزینه های این روش را می دانید.

اکنون زمان آن رسیده تا به ریزش مو و طاسی خود پایان دهید. با کاشت مو برای همیشه با تمسخر دیگران خداحافظی کنید. شرم و خجالت دیگر بس است.

اکنون با روش‌های نوین کاشت مو زندگی ای نو از جنس زیبایی، جذابیت و اعتماد به نفس را تجربه کنید!

اگر نسبت به انجام کاشت مو با این روش تردید دارید، دیگر روش های کاشت مو را در سایت کلینیک رویان سلامت به شما پیشنهاد می کنیم. با مطالعۀ این مقالات آسان تر و مطمئن تر تصمیم گیری خواهید کرد.

همچنین امکان مشاورۀ آنلاین و تلفنی با مشاورین خبرۀ ما برای شما فراهم شده است. ما در انتخاب بهترین و مناسب ترین روش شما را یاری می کنیم. با کلینیک رویان سلامت همراه باشید.

سوالات متداول

در این بخش برخی سوالات رایج در زمینه کاشت مو به روش FCI در ایران را برای شما درج نهاده ایم. در صورت وجود هر گونه سوال دیگر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

پس از کاشت مو فعالیت سبک بعد از چند روز ممکن است؟

در روش FCI امکان انجام کارهای روزمره بلافاصله پس از کاشت ممکن است. اما در دیگر روش ها بسته به روش و شرایط بیمار پس از عمل، به طور معمول فعالیت سبک از یک روز تا حدود دو هفته پس از عمل ممکن است.

امکان کاشت مو برای افرادی که کاشت ناموفق داشته اند وجود دارد؟

بله. افرادی که کاشت موی ناموفق با روش های قدیمی داشته اند، با روش FCI و FUE قادر به کاشت موی مجدد خواهند بود.

آیا احتمال باقی ماندن آثار زخم ها پس از کاشت وجود دارد؟

در برخی افراد این احتمال وجود دارد. متاسفانه رعایت نکردن مراقبت های بعد از عمل، رعایت نکردن بهداشت، پانسمان نادرست و گاه عدم تبحر پزشک باعث باقی ماندن جای زخم ها می شود. اما خوشبختانه با روش PRP امکان از بین بردن جای زخم ها وجود دارد.