چه کسی دیگری می خواهد درباره لباس بن تن بیاموزد؟

بیهم دائو میگوید بهنظر می‌رسد که همهٔ منابع، موافق هستند که وی از نظر سیاسی ساکت و علاقهمند به یاد دادن فقاهتی بودهاست. آن چه را حسان از مرد یهودی به سن هفت سالگی شنیده سال عامالفیل به این معنی که ۵۷۰م بوده است. خاستگاه این موضوع، فاصلهٔ زمانیِ ۳۰ ساله فی مابین ازدواج علی بن موسی و به دنیا آمدن محمد تقی است. از همین کلام چنین برداشت می‌شود که حسان در هنگام هجرت رسول اسلام به مدینه که در سال ۶۲۲م به انجام رسید، حدود ۵۹ یا ۶۰ سال سن داشته است. «سکههای ولایتعهدی امام رضا (ع) از زیباترین سکههای عباسیان است». مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (۳). ↑ عرفانمنش، جغرافیا تاریخی سفر امام رضا، لباس بن بدن ثابتی ۱۵. راوندیان، جمعی از اهالی خراسان بودند که وانمود میکردند که یقین دارا‌هستند به همین که روح ابراهیم امام در ابومسلم حلول کرده و دارای کشته شدن ابومسلم، در منصور متجلی شدهاست؛ بنابراین به کوفه عزیمت کردند و گرداگرد اقامتگاه منصور طواف میکردند. حال و روز اقتصادی و سیاسی، بعضی از قبایل جنوبی را واداشت تا از مرزوبوم خویش یعنی یمن مسافرت کنند. چراکه در همان سال عیسی جلّودی، قیام محمّد بن جعفر را در مکه سرکوب کرده و او را مهم خویش به عراق موفقیت و به رجاء بن ابیضحاک تحویل داد. شورش در جنوب عراق و در کوفه بهرهبری ابنِ طَباطَبا و حساس همکاری فرماندهِ قدیمی سپاه، اَبُوالسَّرایا در سال ۱۹۹ ه.ق/۸۱۵ م، بیش از پیش بر هرج و مرج افزود. حسان بن ثابت از فرزندان نجار منسوب به قوم خزرج بود. حسان بن ثابت در سال اولیه هجری همزمان حیاتی هجرت پیامبراسلام به مدینه، مسلمان شد. در اینباره علی بن موسی الرّضا شیعیانش را به برخی اصحاب مثل یونُس بن عبدالرّحمن ارجاع دادهاست. سنباد یکی از دوستان عزیز و همراهان ابومسلم و درپی آیین زرتشتی بود؛ هر یک سری که در برخی منابع وی را مزدکی نیز دانستهاند. ابراهیم بن عباس از اخلاقیات علی بن موسی نقل می‌نماید که: «وی هیچ گاه صحبت کسی را انقطاع نکرد و حاجت هیچکس را رد ننمود. در نهایت در روزی مشخص، همگان جمع شدند و به جهت اطمینان بیشتر، بر علی بن موسی الرّضا لباسِ مبدل بدن کرده و اصلی صحنهسازی، او را باغبانِ خانه معرفی کردند و به وی گفتند در باغ سرگرم عمل شود، بعد از آن کلیه در اتاق عده شدند. وی مدعی بود که قاصدی، نامهای از ابومسلم به جهت او آوردهاست. او پس از اسلام آوردن، در دفاع از محمّد شعر میگفت و برخی اشعار منسوب به او در تذکرهها ذکر گشتهاست. در اینجا بیشتر به باز‌نگری وب سایت لباس بن بدن صفر.