چاقی در زنان بالغ مرتبط با سو abuse استفاده از دوران کودکی ، زمینه اجتماعی بیش از مردان ، مطالعه را نشان می دهد

این مطالعه به دنبال درک عوامل اجتماعی و محیطی است که به طور جداگانه در چاقی در مردان و زنان نقش دارد.

چاقی در زنان بالغ مرتبط با سو abuse استفاده در دوران کودکی ، زمینه اجتماعی بیش از مردان ، نشان می دهد مطالعه

چاقی در زنان با ناراحتی دوران کودکی مرتبط است. تصویر با مجوز از Mallinaltzin / Wikimedia Commons

چاقی یک نگرانی فزاینده در سراسر جهان است و با شیوع بیشتر بیماری های مزمن دیگر مانند فشار خون بالا ، دیابت و بیماری های قلبی در ارتباط است. برخی از متداولترین روشها برای کاهش چاقی و خطرات ناشی از آن ، استفاده از روشهای سبک زندگی مانند تغییر در رژیم غذایی ، سطح فعالیت بیشتر و قطع رفتارهای چاقی مانند پرخوری است.

با این حال ، همه نمی توانند این عادت های خوب را انتخاب کنند یا برای کنترل یا کاهش وزن خود از عادت های ناسالم دست بکشند. معمولاً جامعه تمایل دارد چنین افرادی را که با اضافه وزن و چاقی دست و پنجه نرم می کنند ، به دلیل کمبود اراده و قدرت ریزش برای تغییر سبک زندگی خود سرزنش کند. مطالعه جدید منتشر شده در PLoS One نشان می دهد که چاقی همیشه تنها مسئولیت فرد نیست زیرا زمینه های شخصی و اجتماعی آنها – به ویژه سابقه سو abuse استفاده یا ضربه در دوران کودکی – ممکن است بخش عمده ای از این سرزنش ها باشد.

چاقی فراتر از کنترل شخصی؟

این مطالعه که توسط محققان مستقر در دانشکده پزشکی تحصیلات تکمیلی دانشگاه کوبه ژاپن انجام شده است ، حاکی از آن است که چنین عواملی به ویژه رفتار پوسوژنیک را در زنان شکل می دهد. این مطالعه به دنبال درک عوامل اجتماعی و محیطی است که به طور جداگانه باعث چاقی در مردان و زنان می شود و بنابراین محققان از داده های یک پرسشنامه مبتنی بر جامعه بر روی 5425 نفر از ساکنان 20 تا 64 سال در کوبه ژاپن استفاده کردند.

عوامل زمینه ای شخصی و اجتماعی مورد بررسی از طریق نظرسنجی شامل وضعیت تأهل ، ساختار خانواده ، اشتغال ، درآمد خانوار ، نوع سکونت ، ثبت نام بهزیستی ، شرایط اقتصادی زندگی فعلی ، سطح تحصیلات فعلی ، فعالیت فوق برنامه در مدرسه ، شرایط زندگی در 15 سالگی و ناملایمات کودکی.

محققان شیوع 27.2 درصدی چاقی در مردان و 10.6 درصد شیوع در زنان را دریافتند. عوامل فردی یا اجتماعی مانند وضعیت ازدواج نکردن ، درآمد پایین خانوار ، ثبت نام در امور رفاهی ، دشواری در شرایط اقتصادی فعلی ، سطح پایین تحصیلات و ناملایمات دوران کودکی مشخص شد که با چاقی در زنان شرکت کننده ارتباط زیادی دارد. مشخص شد که مشکلات دوران کودکی ، به ویژه انواع مختلف سو various استفاده ، به طور قابل توجهی با چاقی در زنان ارتباط دارد.

به طرز عجیبی ، محققان نتوانستند ارتباطی بین عوامل اجتماعی یا محیطی و چاقی در مردان پیدا کنند. بنابراین ، محققان نتیجه گرفتند که ارتباط قوی بین سو abuse استفاده در دوران کودکی و چاقی در زنان بزرگسال پیوندی را ایجاد می کند که کاملاً تحت کنترل این زنان نیست و درمان های چاقی برای آنها باید با توجه به این سابقه سو استفاده صورت گیرد. محققان همچنین پیشنهاد می كنند كه سیاست ها و م institutionsسسات رفاه كودك باید به روز شود تا این خطر ابتلا به چاقی در آینده در دختر دختر برطرف شود ، به ویژه اگر وی مجبور شده هر نوع سو abuse استفاده را هنگام بزرگ شدن تحمل كند.

چاقی و کودک آزاری

لازم به ذکر است که اگرچه گفته می شود این اولین مطالعه ای است که چنین رابطه روشنی بین سو abuse استفاده از دوران کودکی و رفتار چاقی در زنان بالغ برقرار می کند ، اما مطمئناً اولین بار نیست که ارتباط را ایجاد می کند یا سعی در بررسی دقیق آن دارد. مطالعه ای در سال 2014 منتشر شده در مجله چاقی و درمان لاغری پیشنهاد می شود که شرکت کنندگان هندی آمریکایی که در طول کودکی آزار کلامی ، کلاله و بی توجهی را تحمل کرده اند ، نه تنها در طول زندگی بزرگسالان خود دچار چاقی بودند بلکه شیوع فشار خون بالا ، اختلالات متابولیکی ، بیماری های قلبی عروقی و سکته مغزی را نیز دارند.

مطالعه دیگری که در بررسی چاقی در سال 2014 توضیح می دهد که سو abuse استفاده از کودکان تمایل به ارتباط مثبت دوز با چاقی بزرگسالان دارد. این بدان معناست که هرچه بیشتر در معرض سو abuse استفاده از دوران کودکی قرار گیرد احتمال اختلال عملکرد ذهنی و عاطفی ، پاسخهای ناسازگار مقابله ای ، استرس ، التهاب و اختلالات متابولیکی که منجر به چاقی می شود بیشتر است. این مطالعات به همان نتیجه ای رسید که مطالعه جدید در آن انجام داد PLoS One، اینکه شناسایی و ارائه روشهای درمانی مناسب برای کودکان و بزرگسالان با حوادث ناگوار زندگی یا سابقه سو abuse استفاده ، می تواند نقش مهمی در مهار رفتارهای چاقی داشته باشد و در نتیجه باعث کاهش چاقی نیز شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد چاقی را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.