هند می تواند 800 میلیون نفر را واکسینه کند و با دوزهای واکسن 1.6 میلیارد COVID-19 خود مصونیت گله ای ایجاد کند

هند 500 میلیون دوز واکسن دانشگاه آکسفورد-AstraZeneca ، یک میلیارد دلار از نواواکس و 100 میلیون دوز کاندیدای روسی Sputnik V خریداری کرد.

هند بزرگترین خریدار کووید -19 با توجه به تجزیه و تحلیل جهانی ، واکسن در جهان با 1.6 میلیارد دوز ، تعدادی از دانشمندان می گویند “می تواند 800 میلیون نفر ، یا 60 درصد از جمعیت آن را تحت پوشش قرار دهد و برای ایجاد ایمنی گله کافی خواهد بود.”

طبق اعلام مرکز نوآوری سلامت جهانی دانشگاه دوک ، هند 500 میلیون دوز از کاندید واکسن دانشگاه آکسفورد-AstraZeneca ، یک میلیارد از شرکت آمریکایی Novavax و 100 میلیون دوز از Sputnik V از م Researchسسه تحقیقات گامالیای روسیه خریداری کرده است.

تجزیه و تحلیل راه اندازی و مقیاس سرعت سنج ، که هر دو هفته به روز می شود ، نشان می دهد هند تا 30 نوامبر 1.6 میلیارد دوز سه واکسن را تأیید کرده است در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا دو شش گزینه را خریداری کرده اند.

با توجه به تجزیه و تحلیل ، هند بالاترین است کووید -19 پس از خریدار واکسن ، اتحادیه اروپا که 1.58 میلیارد دوز را تأیید کرده است و ایالات متحده ، که تاکنون بیشترین آسیب را در این کشور دیده است ، موفق به خریداری بیش از یک میلیارد دوز شده است.

همانطور که کشورها برای ایجاد عکسهای بیشتر برای محافظت از جمعیت خود در برابر این رمان استراتژی می دهند ویروس کرونا عفونت ، دانشگاه دوک ارزیابی جهانی جدیدی از توافق نامه خرید برای منتشر کرده است کووید -19 واکسن ، حتی قبل از اینکه نامزدی در بازار باشد.

محققان دوک در تجزیه و تحلیل خود اظهار داشتند: “کشورهایی با ظرفیت تولید ، مانند هند و برزیل ، در مذاکره در مورد تعهدات بزرگ بازار با نامزدهای برجسته واکسن به عنوان بخشی از توافق نامه های تولید موفق بوده اند.”

شهید جمیل ، ویروس شناس خاطرنشان کرد: “داده ها براساس آنچه در مالکیت عمومی است و پس از صحبت با مقامات دولتی ، به ویژه در هند ، ساخته شده است.”

در ماه نوامبر ، وزیر بهداشت اتحادیه ، هارد وردان گفت 400-500 میلیون دوز از کووید -19 تخمین زده شده است که واکسن ها در ژوئیه-آگوست 2021 برای 250 تا 300 میلیون نفر (25 کرور تا 30 کرور) در هند موجود باشد.

جمیل به PTI گفت که تمام واکسنهایی که “از قبل رزرو شده” توسط هند توسط شرکت های هندی Oxford-AstraZeneca و Novavax توسط م Instituteسسه سرم هند (SII) در پونا و Sputnik V توسط آزمایشگاه دکتر ردی در حیدرآباد تولید می شوند.

نامزد واکسن داخلی هند توسط بهارات بیوتک نیز در این هفته وارد آزمایشات بالینی فاز 3 شد.

“Bharat Biotech و Zydus-Cadila همچنین سالانه حدود 400 میلیون دوز به آن اضافه می کنند. به طور خلاصه ، این اعداد در طی سالهای 2021 و 2022 معقول به نظر می رسند. ”، جمیل ، مدیر دانشکده علوم زیستی Trivedi ، دانشگاه آشوکا گفت.

“ما می توانیم انتظار داشته باشیم كه 250 میلیون اولین واکسیناسیون در سال 2021 انجام شود. باقی مانده در سالهای بعدی مشکل دوزهای واکسن نخواهد بود ، بلکه توانایی تحویل آنهاست. “

وی خاطرنشان کرد: 1.6 میلیارد دوز 800 میلیون نفر یا 60 درصد جمعیت هند را پوشش می دهد. این ویروس شناس گفت ، این باید برای ایجاد ایمنی گله کافی باشد ، نوعی محافظت غیرمستقیم در برابر بیماری های عفونی که وقتی درصد کافی از جمعیت در برابر عفونت ایمن می شوند ، رخ می دهد.

به گفته این متخصص ویروس ، 500 میلیون دوز ابتدایی به 250 میلیون نفر در گروه شامل كارگران خط مقدم ، كارگران بهداشت ، بهداشت ، خدمات اورژانس و سرویس های امنیتی تعلق می گیرد.

این گروه همچنین شامل افراد مسن بالای 65 سال و بیماران با همبودی است.

ایمونولوژیست Satyajit Rath گفت: در حال حاضر برآورد قابل اعتماد خاصی از میزان پوشش جامعه مورد نیاز برای واکسیناسیون برای رسیدن به نقطه “مصونیت گله” وجود ندارد. وی تأكید كرد: قابلیت اطمینان مدل هایی كه برای این تخمین ها استفاده می شود ، چندان روشن نیست.

“از آنجا که همه نامزدهای واکسن که در مورد آنها بحث شده است ، رژیم واکسن دو دوز دارند ، در حال حاضر تعداد هند برای 800 کرور (800 میلیون) نفر واکسینه می شود. این البته خسارات لجستیکی را به همراه ندارد ، که می تواند قابل توجه باشد »، رات از انستیتوی ملی ایمنی شناسی (NII) در دهلی نو گفت: PTI.

“همچنین ، به نظر می رسد این به این معنی است کووید -19 واکسیناسیون یک تمرین یکبار مصرف است. اما مشخص نیست که محافظت با واسطه چه مدت طول می کشد ، و بنابراین مشخص نیست که چه زمان به واکسیناسیون مکرر نیاز است و چگونه تحویل داده می شود. “

رات با نشانه گذاری برخی عدم اطمینان در مورد خرید دوز COVID ، گفت که او کنجکاو است؟ در مورد خرید “تایید شده” توسط هند.

“آیا اینها به قیمت معین پرداخت شده اند یا حداقل به آنها متعهد شده اند ، آیا این خریدها از طریق برنامه COVAX است یا مستقل از آن ، و بیشتر از همه ، البته ، برنامه تحویل در این خرید با چه توافق شده است ، و غیره”

راث همچنین خاطرنشان کرد که پیش بینی تعداد و چه زمانی ایمن سازی دشوار است.

“مجموعه بعدی عدم اطمینان من این است که آیا برنامه های معتبر و خوبی برای مطابقت با این برنامه های زایمان با حمل و نقل پایین دست ، جذب و واکسیناسیون واقعی ، برنامه های حمل و نقل چند مرحله ای ، سردخانه چند منظوره ، تهیه لوازم جانبی تزریق … ، موارد ضبط مورد نیاز و بیش از همه ، نیروهای ماهر برای تزریق. “

از نظر راث ، بخش خاصی از کارکنان مراقبت های بهداشتی احتمالاً طی چند ماه آینده و همچنین بخش مشخصی از افراد “پاسخ دهنده اول” که در معرض خطر شغلی عفونت هستند ، ایمن سازی می شوند. فراتر از آن ، ما در این مرحله به سادگی در باد سوت می کشیم ،؟ او گفت.

تجزیه و تحلیل دوک همچنین نشان داد که کانادا و انگلیس برای بیش از 350 میلیون دوز از هفت توسعه دهنده معامله کرده اند.

این تحلیل شامل روسیه و چین نیست که هر دو برنامه واکسن اختصاصی خود را برای شهروندان خود دارند.

محققان خاطرنشان كردند كه هجوم تقریباً 200 نفری است کووید -19 نامزدهای واکسن با سرعت بی سابقه ای از طریق مراحل توسعه و آزمایشات بالینی در حال حرکت به جلو هستند.

بیش از 10 نامزد در حال حاضر در مرحله 3 آزمایشات گسترده هستند و تعداد زیادی مجوز اضطراری یا محدود دریافت کرده اند.

تعداد تعهدات پیش پرداخت بازار (AMC) توسط کشورها و مشارکت های چند جانبه مشتاق ذخیره سازی واکسن ، حتی قبل از حضور نامزدها در بازار ، بی سابقه است.

بر اساس این گزارش ، “در حال حاضر كشورهای با درآمد بالا 3.8 میلیارد دوز تأیید شده ، كشورهای با درآمد متوسط ​​بالا 829 میلیون دوز و كشورهای با درآمد متوسط ​​پایین بیش از 1.7 میلیارد دوز دارند.”

محققان گفتند که آنها نتوانسته اند شواهدی از معاملات مستقیم انجام شده توسط کشورهای کم درآمد پیدا کنند ، که نشان می دهد چنین کشورهایی کاملاً به پوشش 20 درصدی جمعیت COVAX وابسته خواهند بود.

COVAX یک ابتکار جهانی است که توسط WHO ، ائتلاف برای نوآوری های آمادگی برای مقابله با اپیدمی (CEPI) و سازمان اتحاد بین المللی واکسن گاوی (Gavi) هدایت می شود و هدف آن جمع کردن دولت ها و تولیدکنندگان واکسن برای اطمینان از دسترسی همه کشورها به کووید -19 واکسن ها پس از در دسترس قرار گرفتن.

از آنجا که هیچ یک از این واکسن ها تأیید نشده است ، محققان دوک گفتند که برخی از نامزدهای خریداری شده ممکن است ناموفق باشند و کشورهایی را که توانایی خرید یک نمونه واکسن را دارند ، امیدوارند که یک یا چند فرایند نظارتی انجام دهند.

همچنین بخوانید: وزیر بهداشت می گوید دولت هند هرگز نگفت که کل کشور را واکسینه می کند