هند دو مورد مرگ را گزارش می دهد، علائم را بشناسید، پیشگیری

دهلی نو: ویروس آنفلوانزای H3N2 در هند جان دو نفر را گرفته است. اولین مورد مرگ در ایالت کارناتاکا در جنوب هند گزارش شد، در حالی که دومین مورد در هاریانا، ایالت همسایه با پایتخت دهلی نو بود. این در زمانی اتفاق می افتد که مردم به دلیل مرگبار کووید-19 اقدامات احتیاطی بهداشتی را رعایت می کنند.

هند تاکنون 90 مورد آنفولانزای H3N2 و 8 مورد ویروس H1N1 را گزارش کرده است.

مرگ و میر H3N2 در هند

یک مرد 82 ساله اهل الور تالوک در منطقه حسن در کارناتاکا اولین بیمار بود که در هند به ویروس H3N2 تسلیم شد. به گفته افسر بهداشت منطقه حسن، هیره گودا در 1 مارس به دلیل ابتلا به ویروس درگذشت. او دیابتی بود و از فشار خون نیز رنج می برد.

او در 24 فوریه در بیمارستان بستری شد. نمونه ای که برای آزمایش فرستاده شد، تایید کرد که وی در 6 مارس به ویروس آلوده شده است.

مرگ در ایالت جنوبی هند حدود پنج روز پس از آن رخ می دهد که کی سوداکار، وزیر بهداشت کارناتاکا، با مقامات رسمی با توجه به افزایش ناگهانی عفونت های ویروس H3N2، همچنین به عنوان “آنفولانزای هنگ کنگ”، ملاقات کرد.

اوایل این هفته، سوداکار گفته بود 26 نفر در کارناتاکا برای نوع H3N2 مثبت شده اند که دو مورد از آنها از بنگالورو گزارش شده است.

وی افزود: کودکان زیر 15 سال با خطر بیشتری از نوع H3N2 روبرو هستند و این نوع آن افراد بالای 60 سال را نیز مبتلا می کند.

دومین مورد مرگ نیز در ایالت هاریانا در شمال هند گزارش شده است که با پایتخت ملی دهلی نو مرز مشترک دارد.

در چند ماه گذشته، هند شاهد افزایش موارد آنفولانزا بوده است. بیشتر عفونت ها ناشی از ویروس H3N2 بوده و نسبت به سایر زیرگروه های آنفلوانزا در کشور منجر به بستری شدن بیشتر در بیمارستان شده است.

در گوروگرام هاریانا، پزشکان می گویند که در حال حاضر شاهد 40 درصد موارد تب ویروسی با H3N2 هستند. آنها گفتند که ویروس آنفولانزای H3N2 در موارد ابتلا به عفونت های ویروسی و مشکلات تنفسی در سراسر ایالت پشت سر می گذارد.

پزشکان چه می گویند؟

با افزایش موارد، انجمن پزشکی هند (IMA) از پزشکان خواسته است تا قبل از تایید باکتریایی بودن عفونت، برای بیماران آنتی بیوتیک تجویز نکنند، زیرا ممکن است مقاومت ایجاد کنند.

همچنین، پزشکان اقدامات احتیاطی مشابه کووید، از جمله شستن مرتب دست‌ها و پوشاندن بینی و دهان با ماسک را توصیه کرده‌اند.

شورای تحقیقات پزشکی هند (ICMR) از مردم خواست هنگام عطسه و سرفه، دهان و بینی خود را بپوشانند و از لمس چشم ها و بینی خودداری کنند.

از مردم خواسته شده است که برای تب و بدن درد مایعات زیادی مصرف کنند و پاراستامول مصرف کنند.

ویروس H3N2 چیست؟

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، ویروس‌های آنفولانزا معمولاً در خوک‌ها در گردش هستند، زمانی که در افراد یافت شوند، ویروس‌های «نوعی» نامیده می‌شوند.

آنفولانزا ویروس نوع H3N2 که به عنوان ویروس H3N2v نیز شناخته می شود و انسان را آلوده کرده است به عنوان “ویروس آنفلوانزای خوکی” شناخته می شود.

به گفته CDC، ویروس نوع خاص H3N2 در سال 2010 در خوک های ایالات متحده بود و در طول سال 2011، 12 انسان با ژن های ویروس های پرندگان، خوکی، و انسانی و ژن M ویروس همه گیر H1N1 در سال 2009 آلوده شدند.

علائم ویروس H3N2

علائم H3N2 به شرح زیر است:

  • تب
  • مشکلات تنفسی مانند سرفه و آبریزش بینی
  • بدن درد
  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • اسهال
  • لرز
  • گلو درد/گلودرد

این علائم معمولاً ممکن است حدود یک هفته طول بکشد، با این حال، برخی از افراد ممکن است مدت طولانی تری شاهد آن باشند.

گزارشی توسط ANI به نقل از دکتر راندیپ گولریا، رئیس انستیتوی داخلی، تنفسی و پزشکی خواب و مدیر آموزش پزشکی، ویروس H3N2 هر ساله در این مدت جهش می یابد و از طریق قطرات پخش می شود.

H3N2 نوعی ویروس آنفولانزا است که هر ساله در این زمان از سال شاهد آن هستیم. اما این ویروسی است که در طول زمان جهش می یابد که به آن رانش آنتی ژنی می گویند. ما سال ها پیش به دلیل H1N1 یک بیماری همه گیر داشتیم. دکتر گلریا گفت: سویه در گردش آن ویروس اکنون H3N2 است و بنابراین، یک سویه معمولی آنفلوانزا است.

وی همچنین گفت: ویروس آنفلوانزای H3N2 مانند کووید-19 از طریق قطرات پخش می شود.
مدیر سابق AIIMS-دهلی گفت که کسانی که بیماری های همراه دارند باید مراقب باشند.

ویروس H3N2 چگونه پخش می شود؟

H3N2 می تواند از طریق قطراتی که هنگام سرفه، عطسه یا صحبت کردن توسط فرد آلوده منتشر می شود، از فردی به فرد دیگر منتقل شود.

همچنین، اگر فردی پس از تماس با سطحی که ویروس روی آن وجود دارد، دهان یا بینی خود را لمس کند، می تواند گسترش یابد.

چه کسانی در معرض خطر هستند؟

زنان باردار، کودکان خردسال، بزرگسالان 65 سال و بالاتر، بیماران آسم، افراد مبتلا به شرایط عصبی و رشد عصبی در معرض خطر هستند.

افراد مبتلا به اختلالات خونی، بیماری مزمن ریوی، اختلالات غدد درون ریز، بیماری های قلبی و کلیوی، اختلالات کبدی، اختلالات متابولیک نیز در معرض خطر هستند.

سایر افراد در معرض خطر شامل افراد چاق با شاخص توده بدنی هستند [BMI] 40 نفر یا بالاتر و افراد کمتر از 19 سال که داروهای طولانی مدت حاوی آسپرین یا سالیسیلات مصرف می کنند.

افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به دلیل بیماری هایی مانند HIV یا ایدز، سرطان ها یا داروها نیز در معرض خطر هستند.

پیشگیری و احتیاط از H3N2

از آنجایی که ویروس به مجاری تنفسی حمله می کند، افراد باید سطح اکسیژن را با کمک پالس اکسی متر چک کنند. اگر زیر 95 درصد باشد، باید بدون معطلی به پزشک مراجعه کرد.

بیماران ویروس H3N2 باید از خوددرمانی اجتناب کنند. داروهایی که در حال حاضر توصیه می شود – اوسلتامیویر، زانامیویر، پرامیویر و بالوکساویر – با نسخه پزشک در دسترس هستند.

برای احتیاط، افراد باید از ماسک صورت استفاده کنند، دست ها را مرتب بشویند و فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

درمان H3N2

افراد برای کاهش تب باید استراحت کافی داشته باشند، مایعات زیادی بنوشند، مسکن های بدون نسخه مانند استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف کنند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام