نقش و مسئولیت شما بعنوان مشاور بازاریابی چیست؟

امروزه اضافه کردن یک برچسب با عنوان مشاور در انتهای نام هر شغل و کسب درآمد زیاد تا حدودی ممکن شده و این موضوع موجب سردرگمی برای کسانی است که به دنبال چنین شغلی بوده یا در پی کسب خدمات مشاوره میباشند. لزوما نمی توان از همه پت فرم ها انتظار داشت که موجب افزایش بازدید و فروش سایت شما شوند. تکنیک های بازاریابی کلاسیک ، از جمله بخش بندی (segmentation) گسترده، کمپین های تک نفره با چندین واسطه و قیف های بازاریابی که از طریق آنها همه مصرف کنندگان در کنار هم قرار می گیرند، در دیجیتال مارکتینگ هیچ جایگاهی ندارند. چون شما فقط ظاهر این افراد را میبینید و خبر ندارید همه این تجملات و زرقوبرق این افراد برای ثروتمند کردن شما نیست، بلکه آنها میخواهند پکیج خود را بفروشند. اگر شما در زمینه بازاریابی، نوشتن یا تبلیغات پیش زمینه دارید، ممکن است کار خود را به عنوان مشاور بازاریابی در نظر شرکت مشاور بازاریابی بگیرید. در این زمان مشتری بسته بندی محصول، قیمت ، ظاهر، رنگ و سایر پارامترهای مدنظرش را ارزیابی می نماید. مشاور صادرات به عنوان یک کارشناس حرفه ای و متخصص، با بررسی فاکتور ها و المان های حساس و تاثیرگذار از جمله تمامی ریسک های معاملاتی، شرایط ارزیابی موقعیتِ صادرات را برای صادرکنندگان فراهم می کند.

مصطفی قاجار مدیر مسئول انتشارات شمعدونی درباره اینکتاب میگوید: در گذشتهای نه چندان دور برای راهاندازی یک کسبوکار تازه، میبایست اول دفتر کاری پیدا کرد، سپس چندصندلی و میز، یک خط تلفن، دستگاه فکس(نمابر)، چاپگر و رایانه فراهم کرد. قدم اول برای یافتن راه کاری قابل اعتماد جهت افزایش بازدهی اقتصادی شرکت شما دریافت خدمات مشاوره کسب و کار می باشد. به این وسیله سات که شما می توانید استراژی های خود را در صورت نیاز تغییر دهید. امروز شرکت های موفق نیز درحال تغییر روش های کاری خود هستند. اما بدون دانستن، روش معرفی محصول خود، چگونه میتوان فروش خوب داشت یا تصور کنید شما محصولی جدید با کیفیت فوقالعاده را وارد بازار کردید. با استفاده از دیجیتال مارکتیگ برمبنای متد وشیوه های علمی روز دنیا میتوان به توسعه کسب و کارها ، کسب جایگاه بهتر و حضور پررنگ تر در بازار نسبت به رقبا ،دریافت سهم ذهن بالاتری از مشتریان وتقویت برند با هدف گذاری و تدوین استراتژی به صورت کاملا موثر دست یافت . چه کسانی نیاز به استفاده از مشاوره دیجیتال مارکتینگ دارند؟ بسیاری از افراد صرفا به واسطه روابط اجتماعی قوی که دارند معتقدند در حوزه بازاریابی موفق می شوند، اما اینگونه نیست. قطعا اینطور نیست. حضور مشاور کسب و کار در سازمان میتواند؛ در صورت تغییرات ناگهانی بازار یا بوجود آمدن فرصتهای رشد سریع، یاری بخش توسعه و موفقیت ما در شرایط نوسانی باشد.

همچنین، مشاور کسب و کار با بررسی عادتهای خوب و بد رقبا و استفاده از نکات مثبت آنها، راه صعود شرکتها را در رتبهبندی سهم بیشتر بازار بالا ببرد. بنابراین در بازار امروز صاحبان کسب و کار می توانند برای تبلیغات و حضور فعال تر در بازار و در جهت پیشی گرفتن از رقبا، با استفاده از کمک و راهنمایی یک مشاور دیجیتال مارکتینگ اقدام به تبلیغات و بازاریابی دیجیتالی کنند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ چه فوایدی دارد؟ و چه محصولاتی این روزها خریدار دارد؟ چه کسبوکاری این روزها پر رونق است؟ و مهمتر از همه، چه کسبوکاری راه بیندازیم؟ چگونه یک کسبوکار برای خودمان راه بیندازیم؟ چگونه میتوان فقط یک لبتاپ در کولهپشتی گذاشت به پارک یا کافیشاپ رفت وبدون نیاز به مدیربالایسر و به جای کار کردن برای دیگران برای خودمان کار کنیم؟ و البته از داستان زندگی من هم فراتر میرویم؛ خواهید دید که چگونه همین شیوهها در واقعیت نیز برای دهها نفر از کارآفرینان وب تأثیرگذار بوده است (از تأسیس برند تجاری لوکس در استرالیا گرفته تا داستان مخفی اینستاگرام، دورههای آنلاین آموزش شنا یا به اوج رسیدن با کمک ویدیوهای یوتیوب). بازاریابی و فروش حرفه ای است که نیاز به آموزش دارد. شما میتوانید برای اطلاعات بیشتر مقاله استراتژیست بازاریابی دیجیتال کیست و چه وظایفی دارد؟

اگر بخواهیم نگاهی به کشورهای وارد کننده کالاها از کشور عراق داشته باشیم، باید گفت کشور هندوستان در جایگاه اول، بیشترین واردات را دارد؛ پس از آن کشور چین در رتبه دوم، کشور آمریکا در رتبه سوم، کره جنوبی در رتبه چهارم و کشور ایتالیا در رتبه پنجم قرار دارد. مشاوره بازاریابی بین الملل بر این باور است که جلوگیری از تجارت بین الملل در زمان طولانی هزینه زندگی داخلی را بالا میبرد و کسب و کار داخلی را بی کفایت می کند. بازاریابی داخلی به دنبال هماهنگی عمودی بین واحد بازاریابی با مدیران ارشد سازمانی و هماهنگی افقی با واحدهای دیگر سازمان است. به مدیران در ارائه برندهای متمرکز، موقعیت یابی و ابزارهای بازاریابی برای هر محصول یا خدمت کمک نماید. در حد کار کردن در یکی از دپارتمانهای بزرگ مثلاً برندهای معتبر و بزرگ مصرفی و ارائه ایدههای تبلیغاتی را در نظر دارند که درواقع میتوان گفت بسیار متفاوت از وظایف و شغل یک مشاور بازاریابی در یکی از این شرکتها است.

اگر شما هر گونه سوالی در رابطه با کجا و نحوه استفاده از مشاوره بازاریابی رایگان دارید، می توانید با ما در صفحه وب تماس بگیرید.