نحوه پارتیشن بندی کردن هارد اکسترنال مرکز اس‌اس‌دی

حالا میتوانید پارتیشنی که ساختید و پارتیشن پنهان راه‌اندازی را بازدید کنید. در اکثر مواقع، پارتیشنی که ویندوز بر روی آن نصب خواهد شد، پارتیشن شماره ۲ میباشد. در شرایطی که حالت دوم را انتخاب نمایید، میتوانید پارتیشن ها را صحیح همانطور که خودتان می‌خواهید بسازید. زمان آغاز نصب ویندوز ۷، پس از رد شدن صفحه ها اولیه، به صفحه ای میرسید که از شما خواهد پرسید که قصد اجرای کدام جور کارگزاری را دارید.
به همین ترتیب می‌توانید یک پارتیشن تازه روی هارد اکسترنال خویش ایجاد کنید. به جهت ایجاد پارتیشن‌های بعدی، این فرآیند را دوباره تکرار کنید تا همه فضای هارد خویش را در میان درایوهای مختلف تقسیم کنید. در صورت انجام ندادن پارتیشن بندی همه اطلاعات در پارتیشن C ذخیره می شود. درصورتیکه همین پارتیشن دچار هر نوع ایرادی شود، کلیه دیتاها موجود در آن دیگر سناریو داده نمی شود. پس یکی از از دلایلی که هارد SSD را پارتیشن بندی می کنیم این است که بتوانیم استفاده‌ای اثرگذار و بهینه از فضای هارد SSD داشته باشیم.

  • این پکیج انعطاف پذیر بوده و محدوده وسیعی از نرم افزار و سخت افزار را پشتیبانی می کند.
  • در همین شرایط می‌توان پوشه های ویندوز را از داده ها فردی و اسناد قطع کرد و در صورت بروز نقص‌ به جهت ویندوز آن ها را محافظت نمود.
  • پس اگه از ویندوز دیگه‌ای به کار گیری می‌کنید، سرعت بالا صفحه رو نبندید؛ صرفا رنگ قاب در ویندوز‌های متفاوت متفاوته و گزینه‌ها همون هستند.
  • برای آشنایی حساس اشکال پارتیشن و طریق ایجاد آن تا انتهای همین مطلب یار یاری سیستم باشید.

سلام ببخشید بنده یک پی‌سی دارم که یه هارد ۵۰۰ گیگ وسترونال طرز نصبه. ریفر بودن هارد نیاز به تخصص داره که به راحتی قابل تشخیص نمی باشد در بعضا از مورد ها نیاز به دستگاه های طاقت فرسا افزاری جهت تشخیص ریفر بودن هارد می باشد. می تونید از نرم افزار های نظیر mini tools و غیره برای این عمل به کار گیری کنید. قفلی را که در تحت گوشه چپ پنجره قرار داشته کلیک نمائید تا باز یا این که unlock شود. برنامه Disk Utility، دیسک را باز‌نگری خواهد کرد و در آن تغییرات را اعمال می کند. در این پنجره ترازو پارتیشنی که میخواهید درست کنید را وارد کنید.
در عاقبت در هر درایو می‌توان روش مدیریتی مستقلی را پیاده کرد. در این مدیریت ممکن میباشد سیستم فایل، سادگی در تنظیم ورژن پشتیبان، مدیر فایل‌ها، کارگزاری یک سری سیستم استدلال و ارتقاء بهره‌وری مدنظر قرار گیرد. تصویر ارائه شده در زیر، حالت هارد، پارتیشن و درایو را به لطف نشان دیتا است. در مقاله امروز اینترنت یاری قصد داریم به مفاهیم مربوط به پارتیشن بندی هارد بپردازیم .
در هارد دیسک برای اجرای هر یک از این موارد می قدرت حساس انجام تقسیم بندی فضای هارد که در اصطلاح آن را پارتیشن می نامند؛ منجر استعمال بهینه و بی آلایش تری شد. نرم افزار های زیادی برای همین منظور نوشته شده اند که هر کدام مزایا و معایبی دارند، اما ابزاری که می توانید در زمان نصب ویندوز نیز از آن استفاده کنید، ابزار Diskpart میباشد که در خط فرمان قیمت هارد اکسترنال 8 ترابایت ویندوز یا cmd فعالیت می کند. • می خواهید دیتاها شما امنیت بیشتری داشته باشند؟ در صورتی که به هر عاملی گوشه ای از هاردیسک شما جراحت ببیند برای مثال به عامل تروجان ها، قابلیت بیشتری وجود دارااست که پارتیشن دیگر سالم و دستنخورده باقی بماند. Mbr یک استاندارد دیرین به جهت رئیس پارتیشن ها می باشد که البته هنوز هم به رخ گسترده آیتم استعمال قرار می گیرد.

دیدگاه برای “آموزش پارتیشن بندی هارد در ویندوز بهمراه فیلم آموزشی ”

ظرفیت ذخیره دیتاها هر پلاتر فلزی محدود می باشد و شرکت‌ها برای ارتقاء آن از تعدادی پلاتر استفاده می‌کنند. براین اساس ظرفیت هارد ارتباط مستقیمی اهمیت تعداد پلاترهای آن دارد. در سطح آخر به جهت تبدیل دیسک به حالت Mbr فرمان convert mbr را بزنید.
عمومی
بعد از انجام مراحل بالا درایو شما حساس پیروزی ساخته و به لیست درایو های موجود در کامپیوتر شما طولانی تر می شود. سفارش می شود به جهت درایو های خویش نامگذاری انجام دهید تا برای دسترسی راحت تر به داده ها خویش و همچنین در شکل بروز هر جور نقص‌ جهت ریکاوری اطلاعات عملیات معمولی خیس و هدفمند تری داشته باشید. ناجیان رایانه امداد به شکل شبانه روزی مانند یک اورژانس کامپیوتری فراهم حل مشکلات کامپیوتری شما هستند.

انواع پارتیشن ها در هارد دیسک

در این موقعیت ، size مناسب را تهیه نمایید ، روی دکمه Shrink کلیک نمایید ، و راهبرد ها را دنبال کنید. پس از تایید سوال مبنی بر حذف همه داده ها موجود در آن درایو به وسیله Enter درایو آیتم حیث فرمت می شود. برای فعال نمودن پارتیشن Primary ساخته شده، در منوی اصلی برنامه، عدد 2 و آن گاه سوییچ Enter را فشار دهید.
به این ادله می بایست دائماً از اطلاعاتتان پشتیبان گیری کنید. هارد درایوهای سنتی شامل چند کاغذ (پلاتر) فلزی چرخان بودند. بر روی هر کاغذ یک هد وجود دارااست که به جلو و عقب حرکت می‌کند و از آهنربای نوک آن برای خواندن و تایپ کردن داده‌ها به کارگیری می‌شود. این صفحات باطن یک کادر اختصاصی قرار گرفته اند که از آنان حفاظت می‌کند. درحال حاضر مراحل کارگزاری ویندوز را مجددا از سر بگیرید.با این نحوه همین ارور در پروسه نصب ویندوز اکران داده نمی شود.

مرکز دلتا کامپیوتر ایلام

از دربین دو نوع فرمت MBR یا این که GPT اگر بنا دارید 4 پارتیشن داشته باشید MBR و چنانچه تهیدست بیش از 4 پارتیشن هستید GPT را انتخاب کنید. در حیث داشته باشید در روند تولید پارتیشن مورد های دیگر را دست نزنید و فقط به روند گفته شده اعتنا کنید. این تراز خاص گزینش حجم پارتیشنی می باشد که در هم اکنون ایجاد آن می باشید که بر شالوده واحد ترازو گیری مگابایت شناخته می شود. 5- در همین تراز شما می بایست ظرفیت درایو آیتم نظر را بر حسب مگابایت وارد کنید. چنانچه شما بخواهید بیش از ۴ پارتیشن Primary بر روی هارد داشته باشید از GPT استعمال کرده و زمانی که هارد شما بیش از۲ ترابایت باشد حتما بایستی پارتیشن خویش را براساس GPT پارتیشن بندی کنید.

فلیم آموزش پارتیشن بندی هارد در ویندوز

“Drive Letter Or Path” را مشخص کنید، سپس تهیه و تنظیم سیستم فولدر پارتیشن را به تیتر NTFS را انجام دهید. برای کامل شدن ساخت یک پارتیشن جدید در ویندوز 10 روی “Finish” کلیک کنید. یک عدد از نقاط قوت کلیدی Macrorit Partition Expert، رابط کاربری آن است. یک رابط کاربری فراوان ساده که کل امکانات برنامه را به‌صورت منظم به‌شما نشان می‌دهد.
روبه بر روی Open و در نصیب تایپ همین لغت رو تایپ کنید Msinfo32 اکنون Enter رو بزنید. ۳٫از Fdisk غربت کنید چون باعث خراب شدن هارد شما میشه. همگی دستمزد برای رایابان/ مرجع تعمیرات و پشتیبانی تجهیزات کامپیوتری محفوظ می باشد.

آیا پارتیشن بندی هارد درایو بر کارایی آن تأثیرگذار است؟

در سیستم عامل ویندوز یک ابزار مدیریت دیسک در اختیار ما قرار دارد، البته ابزاری ابتدایی و معمولی است و ویژگی‌های اضافی مثل شبیه‌سازی، پشتیبان‌گیری و بازیابی و… در آن نظر نشده است. نرم افزار‌هایی که در همین نوشته معرفی شدند، همه بهترین قابل انعطاف افزار پارتیشن بندی به شمار می‌روند. این نرم‌افزارها سوای خوف از دست دادن داده‌ها، وظیفه خویش را به طور کارآمدی انجام می‌دهند. ممکن است تعیین بهترین برنامه پارتیشن بندی در همین در میان عمل دشواری باشد، ولی شما منتظر نمانید و یک عدد از همین نرم‌افزارها را برای تندرست نگه داشتن سیستم و مدیریت دیسک طاقت فرسا دانلود نمایید و سرانجام را اهمیت ما در پلازا در فی مابین بگذارید. اما قبل از هر چیز احتمال دارد پرسشی در ذهن تان صورت گرفته باشد که به گزارش این سایت چیست ؟ در واقع به کار تقسیم هارد دیسک به بخشهای کوچکتر پارتیشن بندی هارد دیسک گویند.
لازم به ذکر است که در همین مرکز ، نیز تعمیرات نرم افزاری کامپیوتر انجام می شود و هم قابلیت انجام همگی ی تعمیرات مشقت بار افزاری همین دستگاه ، فراهم شده می باشد . در پارتیشن بندی نوع MBR می اقتدار هارد را تنها به 4 پارتیشن تقسیم کرد. در این حالت اعضا برای آنکه بتوانند از تعداد متعددی درایو به کار گیری نمایند بایستی هارد را به یک درایو Primary و یک درایو Extended تقسیم کنند.
اگر شما نمی‌خواهید پارتیشن را فرمت نمایید گزینه Do not format this volume را تعیین نمایید و روی دکمه Next کلیک کنید. ولی اگر می خواهید پارتیشن را فرمت نمایید مورد دوم را تعیین کنید و از نصیب File System آیتم NTFS را گزینش کنید. خوب تر می باشد در فیلد volume Lable برچسب پارتیشن خود را تعریف‌و‌تمجید کنید.
بعد از وارد کردن میزان آیتم حیث خود، دکمه Enter را فشار دهید. در اینجا، بایستی مقدار فضایی را که می خواهید به پارتیشن Primary خویش اختصاص بدهید را بر حسب مگابایت و یا این که % وارد کنید. به جهت اتمام روند و شروع عملیات صرفا به اندازه هست بر روی مورد Commit pending Operations کلیک نمایید تا تغییرات اعمال شود.
البته اهمیت file system های مدرن و SSD ها و HDD های سریعتر، ایجاد یک‌سری پارتیشن دیگر چنین مزایای ندارد. انجام نداد و از آن استعمال نمود البته باید در لحاظ داشت پارتیشن بندی مزایای فراوانی داراست از جمله سازماندهی دیتاها و جدا نمودن این اطلاعات از سیستم ادله ، که در عاقبت سبب ساز کمتر از دست رفتن اطلاعات می گردد. فرمت های قابل پشتیبانی توسط این برنامه پارتشین بندی عبارت می باشد از EXT2/3/4, NTFS, FAT16/32 و XFS. از طرز Disk Management ویندوز میتونید پارتیشن ها را پاک کنید و آن‌گاه یک پارتیشن ساخت کنید و هیچ مشکلی نیز به جهت هاردتون پیش نمیاد . البته امیدوارم باکس اکسترنالی که تهیه کردید کالا عالی باشه چون به طور معمول باکسهای غیر استاندارد هارد را خراب میکنند.
روی هارد موردنظر راست کلیک و مورد Shrink Volume را تعیین کنید. همین مسئله که پارتیشن بندی هارد و فضای آن چطور انجام شود، بستگی به خواست و نیاز عضو دارد. از اینرو یک هارد نیز می‌تواند به یکسری پارتیشن و هم می‌تواند صرفا به یک پارتیشن تقسیم شود. د واقع پارتیشن بندی هارد اکثر بستگی به سلیقه و روش مدیریت عضو دارد. مثلاً، کاربر می‌تواند به جهت سیستم عاملی، یک درایو جداازهم در لحاظ بگیرد و تمام فایل‌های متعلق به آن را در همان درایو ذخیره کند. به طور کلی پارتیشن‌ها، فضای یک دیسک فیزیکی را به یک یا تعدادی دیسک منطقی تقسیم می‌کنند. همینطور تفاوت استانداردهای پارتیشن بندی هارد در نصب Windows، شامل MBR و GPT را هم بررسی می کنیم. پارتیشن بندی هارد در کارگزاشتن ویندوز در نسخه های گوناگون ویندوز از شباهت متعددی برخوردار میباشد و از نیاز به دانش تخصصی زیادی ندارد. سپس از مطالعه تام این مقاله، یکی از روشهای ذکر شده را تعیین نمایید و به جهت ساخت پارتیشن بر روی هارد دیسک خود، از راهنمای این مقاله استعمال کنید. موضوعی که بایستی مطرح کنیم، همین می باشد که MBR و GPT هر دو حصر های مختص خودشان را دارا هستند و در نهایت گنجایش درایو است که ادله مهمی در تعیین شماست. احتمال دارد در مورد درایوهای SSD اطلاعاتی دارید و می دانید که در مقایسه اصلی رقبایش، گران تر است و ترک قیمتی زیادی در این فی مابین وجود دارد. همین تفاوت بها نظیر تفاوت گنجایش در دسترس برایconsumer SSD در حالا کاهش است. ضریب اطمینان در پارتیشن‌ بندی اساسی فرمت GPT بسیار فراتر از فرمت MBR می باشد و خطر از دست دادن داده ها در GPT کمتر است.
ابزار مدیر دیسک ویندوز به شما همین قابلیت و امکان را می دهد که همین فعالیت را از نحوه یک رابط گرافیکی معمولی انجام دهید. در ارتفاع فرایند، شما همینطور بایستی در مورد قالب بندی تصمیم بگیرید. به کار گیری از سیستم پوشه FAT32 درایو را اساسی سیستم هارد اکسترنال برای ps4 ادله های دیگر سازگار نگه می دارد، ولی در صورتی که صرفا از درایو در ویندوز 7 استفاده می کنید، NTFS گزینش لطف است. نرم افزار EASEUS Partition Master ابزاری حاذق در زمینه مدیریت بر پارتیشن ها و فضای هارد دیسک می باشد.
نخستین درایو هارد و محلی به جهت در اختیار گرفتن اجرای سیستم ادله لپ تاپ بوده که کل دیتاها بوت لپ تاپ در این فضا ذخیره می‌شود. بررسی کنید که درایو شما فضایی به جهت پارتیشن بندی داشته باشد. در صورتی که این طور نمی باشد پیش از ادامه کار باید کمی فضای آزاد فراهم کنید. پس از آن از داده‌های هارد درایو پشتیبان گیری کنید تا در صورتی که مشکلی در همین فرایند ایجاد شد، یک نسخه از اطلاعاتتان داشته باشید. پس از تقسیم‌بندی درایو، متوجه خواهید شد که فضای جدیدی در لیست دستگاه شما به تیتر فضای اختصاص نیافته حیاتی رنگ سیاه مشخص و معلوم شده است.