نتایج یک مطالعه نشان می دهد که فوتبالیست ها در معرض افزایش خطر ابتلا به زوال عقل هستند

دهلی نو: بر اساس یک مطالعه جدید، فوتبالیست ها یک و نیم برابر بیشتر از جمعیت عادی در معرض ابتلا به زوال عقل هستند.

محققان موسسه کارولینسکا در سوئد که امروز در مجله سلامت عمومی لنست منتشر شده است، سوابق سلامتی 6000 فوتبالیست نخبه و بیش از 56000 غیر فوتبالیست را بین سال های 1924 تا 2019 مقایسه کردند.

آنها دریافتند که در میان فوتبالیست‌های مردی که در لیگ برتر سوئد بازی می‌کنند، 9 درصد مبتلا به بیماری تخریب عصبی تشخیص داده شده‌اند، در حالی که 6 درصد از نمونه شاهد.

بر اساس این مطالعه، هیچ افزایش خطر قابل توجهی برای فوتبالیست ها برای ابتلا به بیماری نورون حرکتی وجود نداشت.

محققان دریافتند خطر بیماری پارکینسون و مرگ و میر کلی نیز در بین بازیکنان فوتبال در مقایسه با سایر افراد کمتر بود.

دانشگاهیان پشت این مطالعه پیشنهاد کردند که این ممکن است “به دلیل حفظ آمادگی جسمانی خوب از بازی مکرر فوتبال” باشد.

این مطالعه همچنین خطر ابتلا به بیماری های عصبی را در بین بازیکنان بیرون زمین با دروازه بانان مقایسه کرد. نتایج نشان داد که بازیکنان بیرون زمین در مقایسه با دروازه بان ها 1.4 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری های عصبی هستند.

دروازه بان ها برخلاف بازیکنان بیرون زمین به ندرت به توپ ضربه می زنند، اما در طول دوران فوتبال خود و شاید پس از بازنشستگی نیز در معرض محیط ها و سبک های زندگی مشابهی قرار می گیرند. اسکای نیوز به نقل از پیتر اوئدا، استادیار موسسه کارولینسکا، گفت.

اوئدا اضافه کرد: «فرضی شده است که ضربه‌های خفیف مکرر سر ناشی از ضربه زدن به توپ دلیل افزایش خطر بازیکنان فوتبال است و ممکن است تفاوت در خطر بیماری‌های عصبی بین این دو نوع بازیکن از این نظریه حمایت کند.»

در سال‌های اخیر، نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد قرار گرفتن در معرض ضربه سر در فوتبال و اینکه آیا می‌تواند منجر به افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های عصبی در آینده شود، وجود داشته است.

یک مطالعه قبلی در اسکاتلند نشان داد که بازیکنان فوتبال 3.5 برابر بیشتر در معرض ابتلا به بیماری عصبی هستند.

به دنبال این شواهد، برخی از اتحادیه های فوتبال اقداماتی را برای کاهش سر در گروه های سنی جوان تر و محیط های تمرینی انجام دادند.

اوئدا گفت: “در حالی که افزایش خطر در مطالعه ما کمی کمتر از مطالعه قبلی در اسکاتلند است، اما تایید می کند که فوتبالیست های نخبه در آینده در معرض خطر بیشتری برای بیماری های عصبی هستند.”

او گفت: «از آنجایی که درخواست‌های رو به رشدی از داخل ورزش برای اقدامات بیشتر برای محافظت از سلامت مغز وجود دارد، مطالعه ما به پایگاه شواهد محدود اضافه می‌کند و می‌تواند برای راهنمایی تصمیم‌گیری در مورد نحوه مدیریت این خطرات استفاده شود.» اسکای نیوز.

اتحادیه فوتبال در حال حاضر در حال آزمایش ممنوعیت کودکان زیر 12 سال از ضربه زدن به توپ در لیگ های پایه و مسابقات در انگلیس است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام