نانوذرات لاما ممکن است در خنثی سازی ویروس زنده SARS-CoV-2 بسیار مثر باشد

محققان نتیجه گرفتند که ، به دانش آنها ، نانو بدنهای لاما که آنها جدا کرده و برای از بین بردن نمونه های SARS-CoV-2 خود استفاده کردند ، قوی ترین خنثی کننده تاکنون است

نانوذرات لاما ممکن است در خنثی سازی ویروس زنده SARS-CoV-2 بسیار مثر باشد

تصویر نمایندگی کریس / Unsplash

با وجود اینکه به زودی یک سال از شروع ویرانگری SARS-CoV-2 در سراسر جهان می گذرد ، هنوز هیچ درمان یا واکسن تایید شده ای برای این بیماری وجود ندارد کووید -19 عفونت درمان های مقرون به صرفه و کارآمد برای کووید -19 به ویژه با مشاهده موج اخیر در تعداد عفونت های جدید در جهان فوری مورد نیاز است.

در حالی که دانشمندان و م institسسات تحقیقاتی هنوز آزمایش های کاملی برای تولید واکسن ها انجام می دهند ، ممکن است گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه پیتسبورگ یک گزینه درمانی موثر برای خنثی سازی SARS-CoV-2 با استفاده از نانو بدن لاما پیدا کرده باشند. لاماها حیواناتی اهلی از خانواده شتر و بومی آمریکای جنوبی هستند.

خنثی سازی آنتی بادی ها ، نانوذرات و مسدود کردن کووید -19

این مطالعه جدید ، منتشر شده در ژورنال علوم پایه، با توضیح اینکه چرا نانو بدن لاما ممکن است در درمان بسیار موثر باشد شروع می شود کووید -19 بیماران. مثل خیلی ها ویروس کرونا es ، SARS-CoV-2 همچنین پروتئین های سنبله ای سطح یا پروتئین های S را بیان می کند که از گیرنده های آنزیم مبدل آنژیوتانسین (ACE2) برای ورود به بدن انسان استفاده می کنند. تحقیقات در مورد سرم حاصل از بهبودی کووید -19 بیماران حضور آنتی بادی های خنثی کننده قوی (NAbs) را نشان داده اند که از اتصال پروتئین های S با گیرنده های ACE2 جلوگیری می کند و در نتیجه ویروس SARS-CoV-2 را بی اثر می کند.

بنابراین NAbs با کیفیت بالا یک روش بالقوه برای جلوگیری از رمان است ویروس کرونا از آلوده شدن بدن انسان – دلیل اینکه پلاسما بهبود می یابد کووید -19 بیماران در حال حاضر در سراسر جهان بسیار مورد تقاضا هستند. از طرف دیگر ، تحقیقات دانشمندان پیت از نانوذرات لاما استفاده می کند. نانو بادی های لاما ، همچنین به عنوان آنتی بادی VHH شناخته می شوند ، در واقع حوزه های اتصال آنتی ژن حداقل و مونومر حاصل از آنتی بادی های لاما هستند. این نانو بدن ها بسیار ریز ، بسیار محلول ، پایدار هستند و می توانند به راحتی از طریق مهندسی بیو مهندسی شوند.

استخراج نانو بدن قوی از لاماها

این مطالعه همچنین نشان می دهد از آنجا که این نانو بدن های لاما دارای خواص فیزیکی و شیمیایی قوی و بادوام هستند ، می توان از پایداری آنها برای تولید داروهای استنشاق با هزینه کم و کارآمد استفاده کرد که می تواند ویروس های تنفسی مانند SARS-CoV-2 را خنثی کند.

محققان برای آزمایش اینکه آیا واقعاً این کار انجام می شود ، یک لامای سیاه به نام Wally را با پروتئین های SARS-CoV-2 S تزریق کردند. دو ماه بعد ، دانشمندان توانستند قوی ترین نانوذرات بدن لاما را که با استفاده از یک روش مبتنی بر طیف سنجی جرمی تولید کرده بود ، جدا و استخراج کنند. سپس این نانو بدن ها به نمونه های زنده SARS-CoV-2 در مرکز تحقیقات واکسن پیتسبورگ تزریق شدند. محققان دریافتند که حتی کسری از نانوگرم از این نانوذرات لاما می تواند به اندازه کافی ویروس SARS-CoV-2 را خنثی کرده و آن را بی اثر کند.

محققان نتیجه گرفتند که ، به دانش آنها ، نانو بدن های لامایی که آنها جدا کرده و برای از بین بردن نمونه های SARS-CoV-2 خود استفاده کردند ، قوی ترین خنثی کننده تاکنون است. آنها توصیه می كنند كه تجویز انعطاف پذیر و كارآمد این نانوذرات از طریق استنشاق ممكن است اثر ضد ویروسی آنها را بیشتر كند ، در حالی كه در عین حال این روش دوز ، هزینه و سمیت بالقوه درمان را نیز به حداقل می رساند. آنها همچنین پیشنهاد می كنند كه با توجه به شباهت توالی بالای بین نانوذرات لاما و ایمونوگلوبولینهای انسانی ، استفاده از این روش احتمالاً برای مهار همه گیر كنونی و همچنین ایجاد یك درمان بالقوه برای هرگونه شیوع در آینده بسیار م contributeثر است.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد مصونیت از مطالعه کنید کووید -19 .

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.