موج دوم COVID-19 ممکن است در اوایل سال 2021 به کارناتاکا برخورد کند. آزمایشات فاز 3 کوواکسین در بنگال آغاز می شود ، انگلستان تأیید ضربات فایزر را انجام می دهد

در همین حال ، رهبران جهان ، از جمله رهبری عالی سازمان ملل و تولیدکنندگان واکسن ، در این هفته در یک نشست ویژه دو روزه مجمع عمومی سازمان ملل با موضوع COVID-19 سخنرانی خواهند کرد

کارناتاکا احتمالاً با موج دوم مواجه خواهد شد ویروس کرونا روز چهارشنبه کمیته مشاور فنی ایالتی (TAC) برای COVID1-9 گفت: عفونت در اوایل سال 2021. این کمیته همچنین پیشنهادهای زیادی را ارائه داد که شامل ممنوعیت جشن های عمومی در آستانه سال نو و بستن قانون منع رفت و آمد در شب در آن دوره است.

با این حال ، سوداکار ، وزیر بهداشت کارناتاکا گفت که هنوز تصمیمی در مورد اجرای قانون منع رفت و آمد شب گرفته نشده است و جلسه ای در سطح دولت درباره توصیه های TAC برگزار خواهد شد.

در همین حال ، دولت ادیشا قیمت آزمون RT-PCR را در این ایالت با یک سوم کاهش به 400 روپیه ، پایین ترین قیمت در کشور داد. همچنین ، آزمایشات فاز 3 کاندیدای واکسن Bharat Biotech Covaxin در روز چهارشنبه در کارناتاکا و بنگال غربی با وزیر توسعه شهری بنگال غربی آغاز شد که فرهاد حکیم اولین داوطلب در آخرین مرحله مهم آزمایشات برای گرفتن عکس واکسن تولید شده بومی در کلکته بود. .

این تحولات در روزی رخ داد که سازمان تنظیم مقررات داروها و محصولات بهداشتی (MHRA) از طرف نهاد نظارتی انگلستان مجوز اضطراری را به Pfizer و BioNtech داده است ویروس کرونا نامزد ، تبدیل شدن به اولین کشور برای انجام این کار.

خبرگزاری PTI گزارش داد که رهبران جهان ، از جمله رهبری عالی سازمان ملل و تولیدکنندگان واکسن ، در یک نشست ویژه دو روزه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد کووید -19 این هفته و درمورد تأثیر همه گیر و همچنین پاسخ چند وجهی و هماهنگ مورد نیاز برای رسیدگی به بزرگترین بحران جهانی بهداشت در دهه های گذشته بحث کنید.

موارد فعال در هند به 4.28 لک کاهش می یابد

هند ویروس کرونا وزارت بهداشت در به روزرسانی صبحگاهی خود اعلام کرد که بار روز چهارشنبه به 94،99،413 نفر افزایش یافته و 36604 مورد جدید در روز گزارش شده است ، در حالی که تلفات با 501 مورد کشته به 1،38،122 نفر رسیده است.

تعداد افرادی که از این ویروس بهبود یافته اند به 89،32،647 رسیده است و باعث می شود میزان بهبودی ملی به 94.03 درصد برسد ، در حالی که کووید -19 داده های به روز شده در 8 صبح نشان داد که میزان مرگ و میر در موارد 1.45 درصد است.

وزارت بهداشت اتحادیه نیز گفت که هند کووید -19 موارد فعال به طور قابل توجهی به 4.28 لک کاهش یافته است که کمترین میزان آن پس از 132 روز است و فقط 4.51 درصد از کل موارد را شامل می شود ویروس کرونا بارگذاری پرونده کل موارد فعال در 23 جولای 4،26،167 بود.

در مجموع 43،062 بازیابی در 24 ساعت ثبت شد. وزارت تأکید کرد ، تعداد بازیابی های روزانه از پنج روز گذشته از موارد جدید روزانه پیشی گرفته است.

از موارد بهبود یافته جدید ، 35/78 درصد در 10 ایالت و UT متمرکز شده است. ماهاراشترا حداکثر تعداد بهبودهای یک روزه را با 6،290 نفر بهبود یافته از بیماری در 24 ساعت گزارش کرده است. در مجموع 6151 نفر در کرالا بهبود یافتند و پس از آن 5،036 نفر در دهلی بهبود یافتند.

این وزارتخانه همچنین گفت که 77.25 درصد موارد جدید مربوط به 10 ایالت و UT است ، که کرالا بالاترین موارد جدید روزانه را با 5375 مورد گزارش کرده و پس از آن ماهاراشترا با 4،930 مورد جدید است.

علاوه بر این ، 10 ایالت و UT 79.84 درصد از 501 مرگ و میر تازه را تشکیل می دهند. ماهاراشترا بیشترین تلفات را به خود دید (95). دهلی و بنگال غربی به ترتیب با 86 و 52 مرگ روزانه دنبال می کنند.

TAC می گوید موج دوم در کارناتاکا در ژانویه-فوریه پیش بینی می شود

بر اساس مشورت در 53 امین نشست در 24 نوامبر ، کمیته مشاوره فنی کارناتاکا در مورد کووید -19 روز چهارشنبه مشاوره ای را صادر کرد و اقدامات مهار احتمالی را که ممکن است برای مهار موج دوم در ایالت مورد نیاز باشد ، به رسمیت می شناسد.

برخی از اقدامات پیشنهاد شده شامل ممنوعیت برگزاری جشن های عمومی سال نو از 26 دسامبر تا 1 ژانویه و وضع قانون منع رفت و آمد شبانه (8 عصر تا 5 صبح) در این مدت بود.

این کمیته همچنین پیشنهاد کرد که از نزدیک میزان متوسط ​​رشد هفت روزه و تعداد تولید مثل در سطح منطقه و ایالت را کنترل کرده و حداقل تا آزمایش های 1.25 لک (1 لک RT-PCR) در روز تا پایان فوریه 2021 را انجام دهید.

همچنین آزمایش های RT-PCR به مدت دو هفته برای همه معلمان ، دانش آموزان و کارمندان در م institutionsسسات آموزشی توصیه شده است ، کارکنان Anganwadi آنها را در هفته اول ژانویه در سطح ماه اکتبر نگه داشته و آماده می کنند.

وزیر بهداشت ایالتی گفت که جلسه ای درباره توصیه ها طی چند روز برگزار می شود و پس از مشورت با رئیس ارشد تصمیم نهایی گرفته خواهد شد.

سایر توصیه های TAC شامل جریمه و اقدامات سختگیرانه دیگر برای متخلفان از ماسک ، محدود کردن تجمعات دسته جمعی و قرار دادن کلاه 100 نفره در رویدادهای فوق العاده پخش کننده در ماههای زمستان است. این کلاه می تواند برای رویدادهای سیاسی و عمومی 200 ، در مراسم مرگ تا 50 و در مراسم خاکسپاری 20 باشد.

همچنین پیشنهاد شد مدارس پس از بررسی وضعیت در ماه دسامبر ، مدارس را از ژانویه باز کنند.

مدارس سراسر کشور در ماه مارس تعطیل شدند تا جلوی شیوع آن را بگیرند کووید -19 و از 15 اکتبر تا حدی در برخی از ایالات بازگشایی شد. با این حال ، چند ایالت تصمیم گرفته اند که آنها را بسته به دلیل افزایش عفونت ها بسته نگه دارند.

موج دوم کووید -19 در ایالات متحده آمریکا ، اروپا ، استرالیا و سایر کشورها. اخیراً ، مواردی در دهلی ، هاریانا ، گجرات ، مادیا پرادش ، بنگال غربی ، کرالا و سایر ایالت ها افزایش یافته است.

CBSE امتحانات آنلاین هیئت مدیره را تعیین نمی کند ، تاریخ تصمیم گیری می شود

در یک توسعه مرتبط ، مسئولان شورای مرکزی آموزش متوسطه (CBSE) امتحانات آنلاین را رد کردند و گفتند که امتحانات هیئت مدیره به صورت کتبی برگزار می شود.

“هیچ تصمیم نهایی در مورد تاریخ برگزاری آزمونهای هیئت مدیره اتخاذ نشده است ، و رایزنی ها با ذینفعان هنوز در جریان است. امتحانات ، همانطور که انجام می شود ، به صورت کتبی خواهد بود و به صورت آنلاین نیست. امتحانات به دنبال همه انجام خواهد شد کووید -19 پروتکل ها ، ” PTI به نقل از یک مقام ارشد CBSE گفت.

این مقام مسئول افزود: “در صورتی که دانش آموزان قبل از امتحانات نتوانند کارهای عملی را در کلاس ها انجام دهند ، باید گزینه های دیگری برای امتحانات عملی بررسی شود.”

وزیر آموزش و پرورش اتحادیه رامش پوخریال “نیشانک” قرار است در تاریخ 10 دسامبر در مورد موضوع هیئت مدیره و امتحانات رقابتی سال آینده با دانش آموزان ، معلمان و والدین تعامل برقرار کند.

جلسه ویژه UNGA این هفته

در جبهه جهانی ، نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در پاسخ به ویروس کرونا برنامه بیماری همه گیر بیماری (COVID-19) قرار است در 3 و 4 دسامبر در مقر سازمان ملل برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری PTIرهبران جهان انتظار می رود سخنرانی کنند اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان ، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه ، شارما اولی نخست وزیر نپال ، شرما اولی نخست وزیر نیپل ، ژاچیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به عنوان سخنران این جلسه ذکر نشده است و الکس آذر ، وزیر بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده در این نشست سطح بالا سخنرانی خواهد کرد.

به غیر از رهبران سازمان ملل ، بنیانگذاران BioNTech ، تیم واکسن که در دانشگاه آکسفورد و همچنین مدیر عامل موسسه سرم هند ، که واکسن آکسفورد را در هند تولید می کند ، رهبری می کنند ، جلسه ویژه را به صورت مجازی سخنرانی خواهند کرد. داروساز جهانی Pfizer و BioNTech اعلام کردند که نامزد واکسن آنها 95 درصد موثر است.

انگلستان سر واکسن Pfizer را تکان می دهد

روز چهارشنبه کاندیداهای واکسن Pfizer و BionTech نیز از انگلیس تأیید اضطراری دریافت کردند و سازمان تنظیم مقررات انگلیس ، MHRA ادعا کرد که لگن برای راه اندازی مجدد ایمن است.

دولت انگلستان به طور رسمی توصیه MHRA را پذیرفته و از هفته آینده جیب در سراسر انگلیس ، اولین کشوری که واکسن را تأیید می کند ، در دسترس قرار می گیرد.

حدود 10 میلیون دوز باید به زودی در دسترس باشد ، 8 روز اول که در روزهای آینده وارد انگلیس می شود. کمیته مشترک واکسیناسیون و واکسیناسیون انگلیس (JCVI) توصیه های خود را برای گروه های دارای اولویت برای دریافت واکسن ، از جمله ساکنان خانه مراقبت ، کارکنان بهداشت و مراقبت ، افراد مسن و از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر منتشر کرده است.

افراد مسن در خانه های مراقبت و کارکنان خانه مراقبت در بالای لیست اولویت ها هستند ، و پس از آنها بیش از 80 سال و کارکنان بهداشت و مراقبت هستند.

فرمول Pfizer / BioNTech یک واکسن mRNA است که از بخش کوچکی از کد ژنتیکی ویروس ایجاد کننده استفاده می کند کووید -19 برای آموزش نحوه مبارزه با بیماری و ایجاد ایمنی به بدن. واکسن mRNA قبلاً برای استفاده در انسان تایید نشده است ، بطوریکه افراد فقط در آزمایشات بالینی این واکسن را دریافت کرده اند.

با ورودی از PTI