مطالعه نشان می دهد که ایمنی درمانی جدید برای عفونت های ویروس آنفلوانزا همچنین می تواند به مبارزه با HIV و COVID-19 کمک کند

برخلاف عفونت های باکتریایی ، عفونت های ویروسی با آنتی بیوتیک قابل درمان نیستند. این واقعیت مشهور ، هسته اصلی کلیه تحقیقات فعلی در زمینه تولید داروهای ضد ویروسی ، از جمله داروهای مورد استفاده در آن است کووید -19 و سایر عفونت های ویروسی که می توانند زندگی را تهدید کنند ، مانند ویروس آنفلوانزا و نقص ایمنی انسانی (HIV). اتفاقی که اغلب در مورد داروهای ضد ویروسی می افتد این است که یک داروی موفق ایجاد شده برای یک عفونت تا حدودی برای سایر بیماری های ویروسی نیز مثر است.

مطالعه جدید منتشر شده در ارتباطات طبیعت پیشنهاد می کند که محققان مستقر در دانشگاه پردو نوع جدیدی از ایمنی درمانی را ابداع کرده اند که با در نظر داشتن آنفلوانزا ایجاد شده است اما همچنین می تواند در برابر کووید -19 و HIV. لازم به ذکر است که این اولین دارو درمانی نیست که برای آنفلوانزا ایجاد می شود و همچنین می تواند مبارزه کند کووید -19 ، به عنوان یک مطالعه در طبیعت در ژوئن 2020 نشان داد که دارویی به نام بالوکساویر می تواند به درمان هر دو عفونت ویروسی کمک کند. برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که عکس های آنفولانزا یا واکسن ها می توانند از برخی محافظت در برابر آن استفاده کنند کووید -19 .

غلبه بر موانع ایمنی درمانی در درمان آنفلوانزا

مطالعه جدید در ارتباطات طبیعت توضیح می دهد که سه روش کلی وجود دارد که تأثیر قابل توجهی در درمان آنفلوانزا نشان داده اند اما هر یک از آنها محدودیت هایی دارد. در زیر سه روش ذکر شده وجود دارد:

  • ثابت شده است که واکسن ها علیه آنتی ژن های متداول آنفلوانزا در کاهش شدت و شیوع ویروس موفقیت آمیز بوده و سالانه به جمعیت های مستعد یا در معرض خطر توصیه می شود. با این حال ، به دلیل جهش های سریعی که اکثر ویروس ها از آن عبور می کنند ، این واکسن ها باید هر ساله دوباره فرموله شوند و ممکن است هنوز نتوانند با ویروس ترین سویه های ویروس مقابله کنند. بنابراین بیماران واکسینه شده می توانند علیرغم واکسیناسیون ، با ویروس آنفلوانزا متفاوت شوند.
  • مهارکننده های نورآمینیداز که برای جلوگیری از آنزیم های گلیکوزید هیدرولاز ویروسی طراحی شده اند ، اغلب برای ایجاد درمان های ایمنی برای آنفلوانزا مورد استفاده قرار می گیرند. چهار مهار کننده نورآمینیداز – zanamivir ، oseltamivir ، peramivir و laninamivir – برای درمان آنفلوانزا تأیید شده اند. با این حال ، اگر بیش از دو روز پس از ظهور علائم آنفلوانزا تجویز شود ، این بازدارنده ها تا حد زیادی بی اثر هستند.
  • داروهایی مانند بالکساویر (همانطور که در مطالعه فوق ذکر شد) می توانند سنتز mRNA های ویروسی را مسدود کرده و بار ویروسی را کاهش دهند و در نتیجه علائم آنفلوانزا را کاهش دهند. با این حال ، سویه های مقاوم به بالکساویر ویروس آنفلوانزا در بیماران یافت شده است ، که نشان می دهد ممکن است اثر این درمان با طیف گسترده کاهش یابد.

محققان با مشاهده محدودیت های رویکردهای موجود ، تصمیم گرفتند دو روش قوی را برای ایجاد یک راه حل بالقوه بی نظیر ترکیب کنند. آنها مهارکننده نورآمینیداز به نام zanamivir را انتخاب کردند که در برابر انواع مختلف شناخته شده ویروس های آنفلوانزای A و B موثر است. محققان سپس ایمنی زایی Zanamivir را با افزودن یک هاپتن قوی به نام بخش دینیتروفنیل (بخش DNP) به آن افزایش دادند. این افزودن هاپتن می تواند تولید آنتی بادی های ضد DNP علیه آنفلوانزا و ویروس ها را افزایش دهد.

zan-DNP: جهت جدیدی در ایمنی درمانی

همه انسانها به طور طبیعی آنتی بادی های ضد DNP را برای مقابله با حمله های ویروسی به عنوان بخشی از یک پاسخ ایمنی طبیعی بیان می کنند. مزدوج zanamivir-DNP (zan-DNP) ایجاد شده توسط محققان نه تنها می تواند به طور م blockثری مانع از بیان آنزیم های ویروسی شود بلکه می تواند سیستم ایمنی بدن فرد را برای ایجاد حمله همزمان علیه ویروس یا سلول های آلوده به ویروس در بدن ، استخدام کند.

برای آزمایش توانایی های zan-DNP ، محققان 0.5 میکرومول در کیلوگرم zan-DNP یا zanamivir بعلاوه آنتی بادی ضد DNP را برای موشهایی که قبلاً با ویروس آنفلوانزای A آلوده بودند ، تجویز کردند. آنها دریافتند که سلولهای ریه موشها با موفقیت علیه ویروس فعال شده و علائم عفونت به زودی شروع به عقب نشینی می کنند. در همان زمان ، سلول های ریه آلوده به موش ها سالم و سالم بودند تا به بهبودی کمک کنند.

بنابراین Zan-DNP که اخیراً ایجاد شده است ، با غلبه بر موانع درمان های قبلی ، یک حمله دو جانبه را علیه ویروس آغاز می کند. همچنین به دلیل این یافته های مثبت است که محققان این مطالعه معتقدند که zan-DNP ممکن است در برابر سایر عفونت های ویروسی بیماریزا مانند کووید -19 ، اچ آی وی ، هپاتیت B و ویروس متناوب تنفسی (RSV).

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد آنفلوانزا را بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.