مطالعه نشان می دهد بیماری مزمن کلیه یکی از عوامل اصلی خطر ابتلا به عفونت شدید COVID-19 و بستری شدن در بیمارستان است

از همان آغاز کووید -19 همه گیری ، شرایط خاص با خطر بیشتری برای ابتلا به عفونت و همچنین شدید شدن بیماری همراه است ، این امر نیاز به بستری شدن در بیمارستان ، بستری شدن در بخش های مراقبت ویژه و مرگ دارد.

مطالعات نشان داده است که سن بالاتر یا داشتن شرایطی مانند قند خون بالا ، فشار خون بالا ، بیماری قلبی و بیماری های کلیوی می تواند شما را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری شدید قرار دهد کووید -19 و مرگ و میر ناشی از آن.

مطالعه جدید منتشر شده در PLOS One نشان می دهد که از بین تمام این بیماری های همراه ، بیماری مزمن کلیه (CKD) به شدت مرتبط است کووید -19 بستری شدن در بیمارستان و نتایج نامطلوب در واقع ، این مطالعه نشان می دهد که این ارتباط قوی تر از آن است که بین سایر بیماری های مزمن و کووید -19 عفونت

کووید -19 و بیماری کلیوی

مطالعات قبلی ارتباطی بین بیماری های کلیه و کووید -19 شدت به عنوان مثال ، یک مطالعه منتشر شده در پزشکی سفر و بیماری های عفونی در سپتامبر 2020 پیشنهاد می کند که حتی درگیری کلیه ها در کووید -19 در آغاز قابل اغماض بود ، اطلاعات اخیر نشان می دهد شیوع بالای آسیب حاد کلیه (AKI) در میان کووید -19 بیماران.

تصور می شد دامنه شیوع در ابتدای شیوع همه گیر فقط سه تا نه درصد باشد اما این مطالعه آن را 15 درصد در میان کووید -19 بیماران و تا 25 درصد در میان بیماران بحرانی کووید -19 بیماران.

مطالعه دیگری که در نظرات طبیعت نفرولوژی در آگوست 2020 داده های 17 میلیون نفر در انگلیس را شامل شد و دریافت که CKD یک عامل اصلی خطر برای است کووید -19 – مرگ و میر مرتبط.

این مطالعه متخصصان مغز و اعصاب را به اطمینان از ایمنی بیمار ترغیب کرد و به متخصصان مراقبت های بهداشتی توصیه کرد که به کسانی که مشکلات کلیوی تشخیص داده نشده دارند توجه بیشتری نشان دهند.

یافته های مطالعه جدید در PLOS One میزان نقش بیماری کلیه را در نشان می دهد کووید -19 قبلاً سوtood تفاهم شده است ، و بر لزوم تشخيص ، درمان و مراقبت حتي سخت تر تاكيد مي شود کووید -19 بیماران مبتلا به بیماری های کلیوی.

بیماری مزمن کلیه و بستری شدن مربوط به COVID

مطالعه جدید که توسط محققان در سیستم بهداشت Geisinger آمریکا انجام شده است ، از رویکرد تحلیلی بیماری متقابل استفاده کرده است. آنها داده ها را از سوابق الکترونیکی بهداشتی بیمارانی که SARS-CoV-2 مثبت بودند جمع آوری کردند تا ارتباط بین شرایط بهداشتی قبلی و کووید -19 بستری مرتبط

این تجزیه و تحلیل شامل 12971 بیمار بود که تحت آزمایش قرار گرفتند کووید -19 بین مارس و مه 2020 و مشکلات اساسی سلامتی آنها ، از بیماری های قلبی و تنفسی گرفته تا کلیه و بیماری های متابولیکی ، تا ژانویه 2020 تشخیص داده شد.

از این 12971 بیمار ، 1604 بیمار SARS-CoV-2 مثبت بودند و 354 نفر از این بیماران مثبت نیاز به بستری شدن داشتند.

محققان سپس فاکتورهای عمده خطر را که توسط بیماری های زمینه ای در این 354 بیمار نشان داده شده است شناسایی کردند و دریافتند که پنج دسته بیماری ارتباط معنی داری با کووید -19 بستری مرتبط:

  • شش نوع بیماری کلیوی ، از جمله CKD ، مرحله انتهایی بیماری کلیوی ، مرحله III CKD و نارسایی حاد کلیه.
  • شش نوع بیماری قلبی عروقی ، از جمله نارسایی احتقانی قلب بدون فشار خون بالا و بیماری عروق محیطی.
  • سه بیماری متابولیک ، از جمله دیابت نوع 2.
  • پنج بیماری تنفسی ، از جمله انسداد مزمن راه هوایی ، ذات الریه و برونشیت مزمن.
  • یک ارتباط واحد با کم خونی بیماری مزمن ، نوعی کم خونی که افراد مبتلا به بیماری های خود ایمنی ، سرطان و CKD را تحت تأثیر قرار می دهد.

محققان نه تنها دریافتند CKD قوی ترین ارتباط کمی با آن را دارد کووید -19 بستری شدن در بیمارستان همچنین نشان داد که افرادی که از قبل در مرحله IV CKD ، مرحله V CKD یا دیالیز و کسانی که پیوند کلیه داشته اند وجود دارد ، احتمالاً پس از بستری شدن در بیمارستان پیامدهای نامطلوبی دارند.

یافته های این مطالعه نشان دهنده یک نیاز فوری برای جلوگیری از آن است کووید -19 عفونت در بیماران مبتلا به بیماری کلیوی.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را بخوانید کووید -19 نکات پیشگیری برای افراد مسن مبتلا به بیماری های مزمن.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.