مطالعه نشان می دهد بیماران COVID-19 با قند خون بالا که حتی در صورت ابتلا به دیابت ، در معرض خطر بیشتری قرار دارند

از ابتدای کووید -19 همه گیری ، تعدادی از بیماری های زمینه ای با خطرات بیماری شدید ، بستری شدن در بیمارستان و حتی مرگ همراه است. دیابت یکی از بیماریهای کلیدی مرتبط با عوارض جانبی است کووید -19 نتایج ، و بسیاری از مطالعات روشن کردن مکانیسم های مختلف درگیر در پیشرفت بیماری است که باعث می شود فرد مبتلا به دیابت بیشتر مستعد علائم و عوارض شدید باشد.

دیابت ، رتینوپاتی دیابتی و کووید -19

مطالعه منتشر شده در دیابت شناسی در ژوئیه سال 2020 نشان داد که کووید -19 بیمارانی که سطح بالاتری از قند خون ناشتا دارند ، در طی 28 روز پس از آلوده شدن در معرض خطر مرگ هستند ، این امر عمدتا به دلیل سن بالاتر و بیماری های عروق مغزی است. داده های مطالعه همچنین نشان داد که بیمارانی که سطح قند خون ناشتای آنها کمتر از 6.1 میلی مول در لیتر (110 میلی گرم در دسی لیتر) است ، به دلیل کووید -19 .

مطالعه اخیر منتشر شده در تحقیقات دیابت و تمرینات بالینی پیشنهاد میکند که کووید -19 در بیماران دیابتی و رتینوپاتی دیابتی خطر انسداد پنج برابر افزایش یافته است. رتینوپاتی دیابتی یکی از عوارض دیابت است که در آن رگ های خونی کوچک چشم آسیب دیده و باعث کنترل علائم خفیف چشم و کوری می شود که بدون کنترل باقی می ماند. آسیب به رگهای خونی به هر حال با شدت مرتبط است کووید -19 نتایج اما این اولین مطالعه مرتبط با رتینوپاتی دیابتی با لوله گذاری در حین بستری در بیمارستان بود کووید -19 .

قند خون بالا در بیماران غیر دیابتی

در حالی که ارتباط بین دیابت و شدید است کووید -19 نتایج بارها و بارها توسط مطالعات برجسته شده است ، توجه به این نکته مهم است که سطح بالای قند خون در بیماران غیر دیابتی نیز می تواند منجر به عوارض و حتی مرگ شود. مطالعه جدید منتشر شده در سالنامه پزشکی نشان می دهد که بالا بودن سطح غیر طبیعی قند خون (هیپرگلیسمی) در زمان بستری پیش بینی کننده ای برای نتایج بدتر و مرگ و میر در بیمارستان های غیر بحرانی است کووید -19 بیماران صرف نظر از هرگونه سابقه دیابت.

تحقیقات قبلی ، از جمله تحقیق منتشر شده در مجله تحقیقات بالینی و تشخیصی در سال 2014 ، نشان می دهد که همه بیماران مبتلا به هایپرگلیسمی دیابتی نیستند و این مورد بسیار مهمی است که افراد در پزشکی و جراحی باید در طول تمرین منظم خود مورد توجه قرار دهند. شرایط پزشکی زمینه ای مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و سندرم کوشینگ می تواند باعث افزایش قند خون شود و همینطور استرس ، آسیب ، ضربه ، عفونت هایی مانند ذات الریه و استفاده از داروهای خاص مانند استروئیدها و دیورتیک ها.

هایپرگلیسمی و شدید کووید -19 نتایج

این نوع قند خون می تواند باعث آسیب رگ های خونی نیز شود و به همان اندازه ممکن است منجر به عوارض شدید شود. اضافه کردن کووید -19 در صورت عدم درمان قند خون در بیماران غیر دیابتی ، نتایج به نظر می رسد جدی تر خواهد بود. این دلیلی است که محققان تحقیق جدید اکیداً توصیه می کنند همه بیماران بستری در بیمارستان به علت کووید -19 برای جلوگیری از افزایش قند خون باید غربالگری شود (و در صورت لزوم درمان شود) کووید -19 عوارض

برای اثبات این ارتباط بین افزایش قند خون و عوارض جانبی کووید -19 نتایج ، محققان 11312 بیمار بستری در مراکز سراسر اسپانیا را بررسی کردند و خطر مرگ و میر ناشی از همه آنها را تجزیه و تحلیل کردند. فقط 18.9 درصد از این بیماران (2،128) در زمان پذیرش دیابت داشتند. حدود 4/20 درصد بیماران (2،289) در طی بستری شدن در بیمارستان فوت کردند و 15/7 درصد این بیماران قند خون کمتر از 140 میلی گرم در دسی لیتر داشتند ، 7/33 درصد قند خون بین 140-180 میلی گرم در دسی لیتر و 41.1 درصد قند خون بالای 180 میلی گرم در دسی لیتر داشتند. . سطح گلوکز خون زیر 140 میلی گرم در دسی لیتر در محدوده طبیعی در نظر گرفته می شود.

محققان دریافتند که احتمال تجمع مرگ و میر در بیماران مبتلا به هایپرگلیسمی – چه دیابت داشته باشند و چه نداشته باشند – در مقایسه با بیماران دارای سطح طبیعی قند خون به طور قابل توجهی بالاتر است. افزایش قند خون همچنین با نیاز بیشتر به تهویه مکانیکی و بستری شدن در بخش مراقبت های ویژه همراه بود. یافته های این مطالعه ، نشان می دهد که غربالگری همه کووید -19 بیماران مبتلا به هایپرگلیسمی در زمان بستری شدن در بیمارستان می توانند پزشکان را در ارائه مراقبت و درمان بهتر برای به حداقل رساندن مرگ و میر ناشی از همه علل و همچنین خطرات ناشی از عوارض کمک کنند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را بخوانید کووید -19 و دیابت

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.