مطالعه می گوید که چگونگی اجرای واکسن های COVID-19 ممکن است به اندازه اثر بخشی آنها مهم باشد

از ابتدای کووید -19 همه گیری ، واضح بوده است که تولید واکسن به بهترین ابزار بشر برای غلبه بر رمان تبدیل می شود ویروس کرونا . مسابقه ایجاد واکسن ایمن و م againstثر علیه ویروس SARS-CoV-2 تقریباً به محض شروع بیماری همه گیر آغاز شد.

از اواسط نوامبر سال 2020 ، بسیاری از آزمایشات واکسن نتایج امیدوار کننده ای را نشان می دهند. گفته می شود واکسن Pfizer و BioNTech بی خطر و 95 درصد موثر است. طبق گزارشات واکسن Moderna mRNA-1273 94.5 درصد مثر است. واکسن های Sinovac و Oxford-AstraZeneca نیز در آزمایشات مربوطه بالقوه نشان می دهند. مرحله سوم آزمایشات برای نامزد واکسن هندی ، کوواکسین ، هم اکنون در حال انجام است.

با این حال ، حتی اگر چندین واکسن م effectiveثر ایجاد شود ، بلافاصله پایان همه گیری را هجی نمی کند. مطالعه جدید منتشر شده در امور بهداشتی نشان می دهد که بسیاری از عوامل دیگر وجود دارد که باید قبل از پایان آزمایشات واکسن به عنوان پیروزی مورد توجه قرار گیرد. در اینجا عواملی وجود دارد که این مطالعه نشان می دهد متخصصان مراقبت های بهداشتی ، دولت ها و سیاست گذاران جهانی باید آنها را در نظر بگیرند.

چرا اثر واکسن مهم است

با اعلام تأثیر نامزدهای واکسن ، ممکن است تعجب کنید که چرا این درصد خاص اهمیت دارد. اگر یک واکسن 90 درصد کارایی داشته باشد ، به این معنی است که با استفاده از این واکسن در مقایسه با افرادی که واکسینه نشده اند ، 90 درصد خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد. سن ، بیماری های زمینه ای و بسیاری از عوامل دیگر در اثر بخشی واکسن تأثیر می گذارند ، به همین دلیل آزمایشات به صورت فازهای برای آزمایش اثربخشی آنها در برابر بیماری در گروه های مختلف افراد انجام می شود.

امور بهداشتی در مطالعه ذکر شده است که اثر واکسن مهمترین نتیجه این آزمایشات است. هنگامی که اثربخشی گزارش شد ، واکسن ها باید توسط نهادهای نظارتی مانند سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ارزیابی شوند.

FDA همچنین حداقل 50٪ آستانه اثربخشی را تعیین کرده است که همه نامزدهای واکسن باید قبل از تأیید برای تولید انبوه و استقرار گسترده یا تجویز ، آن را رعایت کنند.

چالش های لجستیکی در ذخیره سازی واکسن ها

اما در حالی که کارایی واکسن حیاتی است و تأیید نهایی نهادهای نظارتی دارو نیز بسیار مهم است ، فرایندهای پس از این مرحله به همان اندازه حیاتی هستند.

مطالعه منتشر شده در AAPS PharmSciTech نشان می دهد که ایده آل است کووید -19 واکسن باید به صورت دوز آماده برای مصرف باشد که بتواند در دمای محیط با ماندگاری طولانی ذخیره شود.

با این حال ، واکسنهایی که امروزه معمولاً مورد استفاده قرار می گیرند ، نیاز به یخچال در دامنه 2-8 درجه سانتیگراد دارند و بعضی از آنها حتی به دمای پایین تری نیز نیاز دارند. در عین حال ، واکسن ها به شکل مایع نباید منجمد شوند زیرا این امر تعادل بیوشیمیایی آنها را تغییر می دهد.

بنابراین ، ایجاد امکانات مناسب برای نگهداری و حمل و نقل برای یک واکسن موثر ، وظیفه ای ماموت است که آزمایش ها ، تأییدها و مراحل تولید را دنبال می کند.

چه کسی به آن مبتلا می شود: مشکلات توزیع ظهور می کند

هنگامی که این فرایندهای طولانی به پایان رسید ، امور بهداشتی مطالعه نشان می دهد ، مشکلات توزیع جمعیتی به احتمال زیاد ظاهر می شود. یک نظرسنجی ملی ایالات متحده اخیراً نشان داده است که فقط 50 درصد از مردم ایالات متحده علاقه مند به واکسیناسیون علیه هستند کووید -19 .

در سطح سیاست ، این س theال نیز مطرح می شود که آیا گروه های در معرض خطر جمعیت (افراد مسن و کسانی که دارای بیماری زمینه ای یا بارداری هستند) باید واکسن را قبل از گروه های با انتقال زیاد متشکل از افراد جوانتر و متحرک تر ، دریافت کنند.

همچنین واکسن ها و کمپین ها نه تنها در مقیاس جهانی بلکه در مقیاس ملی نیز باید راه اندازی شوند ، که با توجه به چند دهه از بین بردن م effectivelyثر فلج اطفال از طریق واکسیناسیون ، می تواند چالش های بسیاری ایجاد کند. این تصمیمات حیاتی توزیع در کشورهایی با جمعیت بسیار زیاد و غیر سازمان یافته مانند هند بسیار دشوارتر است.

چگونه افزایش مداوم موارد می تواند بر واکسن ها تأثیر بگذارد

شاید مهمترین عامل امور بهداشتی موارد مورد نیاز در نظر گرفتن شدت همه گیری هنگام واکسن است.

این مطالعه نشان می دهد که با افزایش شدت اپیدمی ، تأثیر واکسن – هر چقدر هم که کارایی آن زیاد باشد – به طرز چشمگیری کاهش می یابد.

شیوع بالای بیماری و افزایش مداوم تعداد موارد در یک جمعیت خاص می تواند حتی 90 درصد واکسن موثر را بی ارزش کند.

با کووید -19 نرخ عفونت همچنان در حال افزایش است ، به ویژه در بخشهای وسیعی از هند ، این ممکن است مهمترین عاملی باشد که سیاستگذاران باید قبل از استفاده از واکسن مورد توجه قرار دهند.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را بخوانید کووید -19 توزیع واکسن.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.