مطالعه جدید می گوید رژیم های غذایی حاوی غذاهای التهابی می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد

بیماری های قلبی عروقی تمایل دارند که در بیشترین سالهای تولید خود بیماران را تحت تأثیر قرار دهند و اغلب عواقب فاجعه بار اجتماعی و اقتصادی دارند ، جدا از اینکه منجر به خطرات مادام العمر پیامدهای بهداشتی منفی می شوند.

مطالعه جدید می گوید رژیم های غذایی حاوی غذاهای التهابی می تواند خطر بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد

تصویر نمایندگی جیسون لئونگ / Unsplash

بیماری های قلبی عروقی (CVD) دسته ای از بیماری های جدی شامل قلب و رگ های خونی است و شامل شرایطی مانند لخته شدن خون ، بیماری عروق کرونر (CAD) ، حمله قلبی و نارسایی قلبی است. طبق تحقیقی که در ژورنال منتشر شده است جریان در سال 2019 ، هند بار سنگینی از CVD ها را حمل می کند که 54.5 میلیون نفر از آن رنج می برند.

این مطالعه همچنین اشاره می کند که CVD تمایل به تأثیر در بیماران در بیشترین سالهای تولید خود دارد و اغلب عواقب فاجعه بار اجتماعی و اقتصادی دارد ، جدا از اینکه منجر به خطرات مادام العمر برای پیامدهای بهداشتی منفی می شود. بنابراین ، به نفع همه این است که روشهای جلوگیری از CVD توسط بیشتر مردم ممکن است ترویج و اتخاذ شوند.

التهاب و خطر CVDs

مطالعه جدید منتشر شده در مجله کالج قلب و عروق آمریکا توصیه می کند که اتخاذ یک رژیم ضد التهابی می تواند به جلوگیری از خطر CVD کمک کند. این مطالعه با بیان اینکه التهاب در ایجاد CVD نقش حیاتی دارد شروع می شود و رژیم غذایی یکی از مهمترین روشهای تعدیل التهاب است. با این حال ، قبلاً تحقیقات زیادی برای بررسی اینکه آیا الگوی غذایی با پتانسیل التهابی بالاتر با خطرات CVD طولانی مدت یا آینده مرتبط است ، انجام نشده است.

با توجه به این نکته ، این مطالعه برای بررسی اینکه آیا رژیم های غذایی پیش التهاب با افزایش خطرات CVD ارتباط دارند ، بررسی می شود. برای انجام این کار ، محققان داده های 74578 زن از مطالعه بهداشت پرستاران (1984-2016) ، 91656 زن از NHSII (2015-2015) و 43،911 مرد را از مطالعه پیگیری متخصصان بهداشت (1986-2016) جمع آوری کردند. . کلیه 210 هزار و 145 شرکت کننده در ابتدای مطالعه فاقد CVD و بدون سرطان بودند و رژیم غذایی آنها هر چهار سال یک بار از طریق پرسشنامه های فراوانی مواد غذایی مورد ارزیابی قرار گرفت.

پتانسیل التهابی رژیم شما مهم است

پتانسیل التهابی رژیم غذایی شرکت کنندگان از طریق یک الگوی التهابی غذایی تجربی مبتنی بر غذا (EDIP) ارزیابی شد که بر اساس سطح سه نشانگر التهابی سیستمیک بود. طی یک پیگیری تقریباً 32 ساله ، محققان دریافتند که 15،837 نفر از شرکت کنندگان به CVD مبتلا شده اند ، از جمله 9794 مورد CAD و 6174 سکته مغزی.

این مطالعه همچنین به طور قطعی ثابت کرد که یک پتانسیل التهابی در رژیم غذایی بالاتر – همانطور که توسط امتیازات بالاتر EDIP نشان داده شده است – با افزایش خطر CVDs ، CAD و سکته مغزی همراه است. آنها دریافتند كه در شركت كنندگانی كه قند ، نوشیدنی های شیرین ، غلات تصفیه شده ، غذاهای فرآوری شده یا گوشت قرمز و گوشت قرمز بیشتری مصرف كرده اند ، نمرات EDIP بالاتر است. این شرکت کنندگان همچنین دارای سطح بالاتری از نشانگرهای زیستی پیش التهابی ، سطح پایین تری از آدیپونکتین (هورمون پروتئینی که به تجزیه اسیدهای چرب کمک می کند و سطح گلوکز خون را تنظیم می کند) و پروفایل های نامطلوب لیپیدی داشتند.

محققان نتیجه گرفتند که الگوهای غذایی که دارای پتانسیل پیش التهابی کمی هستند می توانند خطر طولانی مدت CVD را کاهش دهند. تصویب رژیم غذایی حاوی مقدار زیادی فیبر و پروتئین ، سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها و محدود کردن کربوهیدرات ها ، قند ، غذاهای فرآوری شده و تصفیه شده و گوشت قرمز ، یک استراتژی موثر در پیشگیری از خطر است. محققان همچنین تأکید می کنند که پیروی طولانی مدت از رژیم های ضد التهابی مانند رژیم مدیترانه ای نیز می تواند به طور قابل توجهی خطر ابتلا به CVD را کاهش دهد.

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما را در مورد بیماری های قلبی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.