مطالعه افزود: افزودن روغن آكبوچه ، نوع درخت زیتون وحشی اسپانیایی ، به رژیم غذایی می تواند فشار خون شریانی را كاهش دهد.

فشار خون بالا یا فشار خون بالا یک بیماری مزمن است که منجر به افزایش خطر بیماری های قلبی ، سکته مغزی و سایر موارد بهداشتی می شود. سطح فشار خون بین 130/90 -139/90 میلی متر جیوه به عنوان فشار خون بالا مرحله 1 تعریف می شود. فشار خون شریانی مرحله شدیدتری از فشار خون است که در آن سطح فشار خون در یا بالاتر از 140/90 میلی متر جیوه باشد.

از آنجا که این نوع فشار خون شدیدتر است ، بدیهی است که می تواند عوارض بیشتری نسبت به فشار خون بالا در مرحله یک ایجاد کند.

طبق مطالعه ای که در آلمان Arzteblatt بین المللی در سال 2018 ، ترکیبی از داروهای ضد فشار خون خط اول و تغییر سبک زندگی مناسب برای کنترل فشار خون شریانی و کاهش خطر دیابت و همچنین بیماری های قلبی عروقی و چشم ترکیب شده است.

مطالعه جدید منتشر شده در آنتی اکسیدان ها راهی طبیعی تر برای کاهش فشار خون شریانی پیشنهاد می کند ، یعنی غنی سازی رژیم غذایی با روغن آسبوچین.

روغن آسبوچین چیست؟

شاید در مورد روغن آسبوچین یا گیاهی که از آن می آید نشنیده باشید اما این تنوع درخت زیتون وحشی رشد در کشورهای مدیترانه ای را محدود کرده است. Acebuche که نام اسپانیایی باستانی این درخت است ، در منطقه اندلس در جنوب اسپانیا حضور چشمگیری دارد.

با وجود ارتباط با درختان زیتون ، گیاهی که میوه و روغن آن جهانی است ، به دلیل مزایای سلامتی آن بسیار مشهور است – تحقیقات زیادی در مورد روغن آسبوشه یا آسبوچین انجام نشده است.

مطالعه در آنتی اکسیدان ها اولین کسی است که نشان می دهد روغن acebuchin دارای ظرفیت آنتی ژنی و آلرژی زایی کمی است: به این معنی که آنها به راحتی توسط هیچ انگل یا میکروارگانیسم آلوده نمی شوند و بدون هیچ گونه واکنش آلرژیک توسط بسیاری از افراد به راحتی تحمل می شوند. همچنین نشان می دهد که روغن آكبوچین نسبت توكوفرول ها (ویتامین E) و استرول ها بسیار بیشتر از روغن زیتون بكر است.

با توجه به این خواص مفید ، محققان این مطالعه قصد داشتند بررسی کنند که آیا روغن آسبوچین می تواند فشار خون بالا را کاهش دهد یا به ویژه مشکل استرس اکسیداتیو را که فشار خون شریانی ناگزیر ایجاد می کند ، حل کند.

کیفیت ضد فشار خون روغن آسبوچین

استرس اکسیداتیو نقش مهمی در ایجاد عوارض مختلف فشار خون بالا دارد. نه تنها باعث فشار خون شریانی ریوی (فشار خون حاد در عروق بین ریه ها و قلب) می شود بلکه با تعدادی از بیماری های شبکیه نیز ارتباط دارد.

تحقیقات فعلی نشان می دهد که استرس اکسیداتیو می تواند باعث دژنراسیون ماکولای وابسته به سن ، گلوکوم ، رتینیت پیگمنتوزا و رتینوپاتی فشار خون شود. برای بررسی اینکه آیا مکمل روغن آسبوچین می تواند استرس اکسیداتیو را کاهش دهد ، محققان از یک مدل جوندگان استفاده کردند.

سن همه موش ها بین 10 تا 12 هفته بود و به طور تصادفی به شش گروه 12 تایی موش تقسیم شدند. سه گروه از موش های سالم تشکیل شده در حالی که سه گروه دیگر دارای موش های فشار خون بالا بودند. به یک گروه از موش های نرمال فشار خون و به یک گروه از موش های فشار خون بالا رژیم غذایی طبیعی ، رژیم غذایی غنی شده با گلوله های رژیم غذایی 12 درصد روغن آکبوچین و رژیم غذایی با 12 درصد گلوله های رژیم غذایی روغن فوق العاده بکر داده شد. این مطالعه به مدت شش هفته انجام شد که طی آن تمام مصرف آب و غذا به طور مداوم کنترل شد.

محققان دریافتند موشهایی که به آنها رژیم غذایی غنی شده با روغن آسبوچین داده شده است ، در عملکرد اندوتلیال ، عملکرد عروقی و هیپرتروفی در قلب پیشرفت هایی نشان داده اند – اینها از علائم کاهش سطح استرس اکسیداتیو است. این نشان می دهد که روغن آسبوچین بسیار موثرتر از روغن زیتون بکر قادر به کاهش استرس اکسیداتیو بود.

روش های طبیعی بسیاری برای کنترل فشار خون وجود دارد ، به ویژه با تنظیم رژیم غذایی. این مطالعه نشان می دهد که افزودن روغن آسبوچین به رژیم غذایی شما ممکن است یک روش موثرتر برای کنترل فشار خون بالا و همچنین کاهش استرس اکسیداتیو باشد. و گرچه ممکن است روغن آسبوچین چندان شناخته شده نباشد ، اما از آنجا که یک ماده غذایی ارزشمند از طریق این مطالعه کاملاً مشخص شده است ، اما تأثیر آن بسیار زیاد است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد رژیم فشار خون را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.