مطالعه ادعا می کند که جهش در ژن انسولین باعث شده است که بیشتر افراد مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 باشند

دیابت نوع 2 یک بیماری مزمن سلامتی است که زمانی رخ می دهد که بدن شما انسولین کافی تولید نمی کند یا قادر به استفاده خوب از انسولین نیست. این وضعیت اکثر افراد مبتلا به دیابت را درگیر می کند و بیشتر در افراد میانسال و مسن دیده می شود. کسانی که چاق هستند یا سابقه خانوادگی این بیماری را دارند نیز به احتمال زیاد به دیابت نوع 2 مبتلا می شوند. طبق فدراسیون بین المللی دیابت ، شیوع بیماری به سرعت در حال افزایش است به طوری که دیابت به یکی از بزرگترین چالش های قرن 21 تبدیل شده است.

گروهی از محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا می گویند که جهش های تکاملی در ژن انسولین ممکن است باعث شده است که بیشتر انسان ها مستعد ابتلا به دیابت نوع 2 باشند.

یافته های این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا.

جهش و تکامل

جهش ها تغییرات کوچکی در DNA ارگانیسم است که ممکن است هر بار که سلول ها یک نسخه جدید از DNA ایجاد می کنند یا به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی یا تشعشعات ، خود به خود رخ دهد.

این جهش ها می تواند منجر به اضافه شدن ، جایگزینی یا حذف توالی ژنتیکی شود و ماده اولیه تکامل را ایجاد کند. جهش های نقطه ای (تغییر یک نوکلئوتید یا قند در DNA) ، حتی حذف در یک ژن می تواند برای انسان مفید باشد و به آنها کمک می کند تا بهتر با محیط اطراف و یا تغییر محیط سازگار شوند. از طرف دیگر ، برخی جهش ها نیز می توانند مضر باشند و منجر به بیماری های ژنتیکی شوند و یا در هنگام زنده ماندن به ارگانیسم آسیب برساند.

آخرین مطالعه

ثابت شده است که جهش در ژن انسولین برای انسان مضر است. این جهش ها بر روی تا شدن پروتئین تأثیر می گذارد ، که به پروینسولین کمک می کند تا به شکل عملکردی خود برسد.

جمع شدن پروتئین یک فرایند مهم است که در آن پروتئین تازه تشکیل شده به یک ترکیب 3 بعدی تا می شود و عملکرد طبیعی خود را بدست می آورد. پروینسولین یک پیش ماده انسولین با زنجیره مستقیم است.

دکتر مایکل ویس ، محقق ارشد تحقیق ، در یک خبر منتشر شده توسط دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا گفت: “فرایندهای بیولوژیکی به طور عادی به شدت متحول می شوند و این در اکثر موارد از نقایص مادرزادی و بیماری ها از ما محافظت می کند.” به نظر می رسد دیابت یک استثنا باشد. “

نویسندگان این مطالعه همچنین افزودند که در طول 540 میلیون سال گذشته ، انسان ها تکامل یافته اند به طوری که در برابر چندین جهش در ژن انسولین آسیب پذیر هستند. این آسیب پذیری ، به نوبه خود ، آنها را مستعد دیابت مونوژنیک (مربوط به یک ژن منفرد) کرده است. همچنین باعث سازگاری بهتر انسولین با چاقی شده و در نهایت منجر به دیابت مرتبط با چاقی شده است.

جالب توجه است ، محققان نشان دادند كه حتی جهش های كوچك در ژن انسولین نه تنها بر چین خوردگی انسولین تأثیر می گذارد ، بلكه سلولهای بتا را كه سلولهای پانكراس هستند و انسولین تولید می كنند ، تحت فشار قرار می دهد. این استرس سپس عملکرد سلولهای بتا را مختل می کند و در نهایت به این سلولهای سازنده انسولین آسیب می رساند و وضعیت را بدتر می کند.

در انتشار خبر ، نویسندگان این مطالعه اشاره کردند که این اطلاعات جدید به درک بهتر بیماری زایی دیابت نوع 2 کمک می کند. همچنین به تولید داروهای بهتر برای حفظ تولید انسولین در جمعیت پرخطر کمک خواهد کرد.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد دیابت را بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.