مطالعه ادعا می کند ، مواجهه قبل از تولد با COVID-19 حتی بدون عفونت مادر نیز بر نسل های آینده تأثیر می گذارد

محققان خاطرنشان کردند که ابتلا به عفونت COVID-19 در دوران بارداری می تواند بر رشد جنین و بعد از تولد تأثیر منفی بگذارد ، همانطور که قبلاً نشان داده بود بسیاری از عفونت های ویروسی این کار را انجام می دهند.

مطالعه ادعا می کند ، مواجهه قبل از تولد با COVID-19 حتی بدون عفونت مادر نیز بر نسل های آینده تأثیر می گذارد

خطر بالای COVID-19 حتی برای نوزادانی که هنوز متولد نشده اند. با حسن نیت ارائه می شود از ویکیمدیا

در هر فرهنگ و ملتی در سراسر جهان ، کودکان نماینده آینده هستند. تضمین سلامت ، ایمنی و آموزش آنها یکی از راههای اطمینان از دستیابی به تواناییهای آینده آنها است. با این حال ، چندین مانع اصلی وجود دارد که مانع از وقوع این امر می شود.

کووید -19 و آینده کودکان

در فوریه سال 2020 ، سازمان بهداشت جهانی (WHO) ، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) و لانست گزارشی منتشر کرد به نام آینده ای برای کودکان جهان؟. در این گزارش ، محققان از سراسر جهان اشاره کردند که با وجود بهبود چشمگیر در بقا ، تغذیه و آموزش در دهه های اخیر ، کودکان امروز به دلیل تغییر آب و هوا ، تخریب اکولوژیک ، مهاجرت جمعیت ، درگیری ، نابرابری و شیوه های تجاری غارتگرانه.

در مارس 2020 ، کووید -19 همه گیری اعلام شد. این بیماری تاکنون بیش از 54 میلیون نفر را آلوده کرده ، باعث مرگ بیش از یک میلیون نفر شده است و هنوز هم کنترل نشده است. رمان ویروس کرونا چنان تأثیر زیادی بر این کره خاکی گذاشته است که مردم نه تنها شغل و معیشت خود را از دست داده اند بلکه با بحران های اقتصادی ، ناامنی های غذایی و شغلی و افزایش مسائل بهداشت روان نیز روبرو هستند. مطالعه منتشر شده در لانست در آگوست سال 2020 می گوید حتی اگر کودکان ممکن است تحت تأثیر بالینی کمتری قرار بگیرند کووید -19 عفونت ، همه گیری خود آنها را بدون آسیب رها نکرده است.

یادگیری از شیوع بیماری های قبلی

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله رشد و نمو بهداشت و بیماری نشان می دهد که تأثیر کووید -19 می تواند نه تنها در مورد کودکان بلکه در کسانی که هنوز متولد نشده اند نیز بسیار بزرگ باشد. محققان پشت این مطالعه ، مطالعات فعلی را که تأثیر همه گیری را بر روی کودکان ارزیابی می کنند ، تجزیه و تحلیل کردند و همچنین نشانه هایی از روند پس از همه گیری آنفلوانزا در سال 1918 ، اپیدمی SARS 2002 و اپیدمی MERS 2012 بودند.

محققان مشاهده کردند که همه گیری آنفلوانزا در سال 1918 تأثیر طولانی مدت بر روی کسانی که در رحم (در حالی که در رحم مادر بودند و به مرحله قبل از تولد نیز شناخته می شود) در معرض این بیماری بودند ، داشت. این کودکان با شیوع بالاتری از دیابت ، بیماری ایسکمیک قلب ، افسردگی و خطر مرگ و میر پس از 50 سالگی بزرگ شده اند – امید به زندگی آنها را بسیار پایین می آورد. اپیدمی های SARS و MERS – گرچه جدیدتر است و قطعاً به اندازه همه گیر نیست کووید -19 – به نظر می رسد که تأثیر مشابهی در کسانی که در طی مراحل قبل از تولد در معرض عفونت قرار داشتند ، داشته است.

مواجهه قبل از تولد با COVID

این مطالعه نشان می دهد که اگرچه تحقیقات فعلی نشان می دهد که کودکان واکنش ایمنی متفاوتی نسبت به آنها دارند کووید -19 از بزرگسالان ، اثرات طولانی مدت در معرض کووید -19 هنوز دیده نشده اند مطالعات در حال حاضر اشاره به عوارضی مانند سندرم کاوازاکی و سندرم التهابی چند سیستمه در کودکان (MIS-C) است که ممکن است در ماه ها و سال های آینده نشان داده شود. در همان زمان ، اثرات قرار گرفتن در معرض رحم به کووید -19 وقتی مادر به عفونت مبتلا باشد – خصوصاً شدید کووید -19 – حتی اگر اثبات انتقال عمودی وجود نداشته باشد ، باید مشاهده شود.

محققان اشاره کردند که قرارداد با کووید -19 عفونت در دوران بارداری می تواند بر رشد جنین و بعد از زایمان تأثیر منفی بگذارد ، همانطور که قبلاً نشان داده بود بسیاری از عفونتهای ویروسی این کار را انجام می دهند. مطالعات دیگر قبلاً اشاره کرده اند که زنان باردار مبتلا به کووید -19 عفونت شیوع بیشتری در زایمان و زایمان زودرس دارد. این تولد زودرس و وزن کم هنگام تولد می تواند بر ایمنی مادام العمر نوزاد ، خطر بیماری و رشد او تأثیر بگذارد. عفونت های مادر در دوران بارداری همچنین می تواند منجر به پاسخ التهابی اغراق آمیز ، حوادث ترومبوآمبولیک و سایر عوارض مربوط به سیستم عصبی و قلبی عروقی شود.

قرار گرفتن در معرض محیط زیست به کووید -19

این مطالعه همچنین توصیف می کند که حتی در زنان باردار بدون کووید -19 بیماری ، کودک به دلیل عوامل دیگر می تواند از نتایج منفی رنج ببرد. توجه به این نکته مهم است کووید -19 بیماری همه گیر نه تنها دسترسی به مراقبت های مناسب دوران بارداری برای اکثر زنان باردار در سراسر جهان را مختل کرده است بلکه منجر به افزایش سطح استرس ، بیکاری ، عدم امنیت غذایی ، خشونت خانگی و سایر عواملی شده است که می تواند بر سلامت مادران تأثیر بگذارد.

چنین عوامل استرس زای اجتماعی ، اقتصادی و روانی همچنین می تواند به رشد درون رحمی کودک آسیب برساند. علاوه بر این ، این عوامل استرس زا نشان می دهد که نوزاد از لحظه تولد با چالش های زیادی روبرو خواهد شد ، که می تواند بر تغذیه ، دسترسی به آموزش ، روانشناسی کودک ، رفتار و سایر عوامل رشد تأثیر بگذارد. بنابراین محققان نتیجه گرفتند که آیا مادران آنها این مشکل را دارند کووید -19 بیماری است یا نه ، نسلی که یا در رحم است یا هم اکنون متولد شده است احتمالاً در قرن آینده دچار عوارض سلامتی و تسریع پیری خواهد شد. آنها توصیه می كنند كه متخصصان مراقبت های بهداشتی باید مراقب پیشرفت و وضعیت بهداشتی این نسل باشند و سیاست های در نظر گرفته شده برای تأثیر طولانی مدت کووید -19 پاندمی.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را بخوانید کووید -19 و کودکان

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.