مطالعه ادعاها ، وقوع حرکات کوتاه مدت ورزش به همان اندازه ورزش طولانی مدت مفید است ، اما همه قانع نشده اند

این مطالعه می گوید 12 دقیقه ورزش با فاصله زمانی کوتاه در روز می تواند با فعال کردن متابولیت های بدن فواید کاردیومتابولیک فراهم کند.

فعالیت بدنی و ورزش منظم یکی از کلیدهای زندگی سالم و طولانی است. طبق مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های ایالات متحده (CDC) ، همه بزرگسالان باید 150 دقیقه در هفته – یا 30 دقیقه در روز – ورزش کنند تا سالم و سالم بمانند. اکثر کارشناسان بر این عقیده اند که شدت ورزش باید از شدت متوسط ​​تا شدید باشد.

با این حال ، در سال های اخیر ، ورزش های کوتاه مدت که زمان کمتری دارند ، محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. مثال اصلی افزایش محبوبیت تمرینات با فاصله زمانی شدید (HIIT) در بین ورزشکاران و علاقه مندان به تناسب اندام است. اما آیا این تمرینات که فقط برای انبوهی از زمان انجام می شوند در واقع به اندازه تمرینات منظم و طولانی مدت برای سلامتی مفید هستند؟ آنچه شما باید بدانید اینجاست.

چرا HIIT بسیار محبوب است

مطالعه منتشر شده در سلامتی زنان BMC در سال 2017 توصیف می کند که چگونه بسیاری از افراد ، علی رغم اطلاع از فواید ورزش ، به دلیل کمبود زمان قادر به ورزش منظم برای مدت طولانی نیستند. به همین دلیل ، کالج پزشکی ورزشی آمریکا و CDC توصیه کردند تقسیم مدت زمان 150 دقیقه در هفته به مدت زمان ورزش کوتاهتر و با شدت زیاد که می تواند همان چربی سوزی و کاردیومتابولیک را فراهم کند.

موفقیت HIIT کاملاً مشهور است که میزان محبوبیت و تمرین این نوع ورزش در دنیا به چه معناست. با توجه به یافته های یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی ورزشی انگلیس در سال 2019 ، انجام منظم HIIT می تواند به شما کمک کند 28.5 درصد بیشتر از ورزش با شدت کم ، وزن کم کنید تمرین اینتروال در اینجا به عنوان تمرین قلبی عروقی تعریف شده است که شامل انفجارهای مکرر اما کوتاه مدتی است که با دوره های بهبودی متشکل از حرکات کم شدت همراه است.

اما حتی همانطور که این مطالعه و بسیاری دیگر از مزایای سوزاندن چربی و کاهش وزن HIIT را برجسته می کند ، آنها همچنین اشاره می کنند که این شامل خطرات آسیب دیدگی بالاتر است و می تواند باعث استرس قلبی عروقی بالا شود. کارشناسان پیشنهاد می کنند که مبتلایان به بیماری های قلبی از HIIT خودداری کنند و دیگران باید قبل از برداشتن بیماری قلبی خاموش ، چکاپ کاملی انجام دهند.

مدت زمان ایده آل در کوتاه مدت ورزش

بنابراین ، در حالی که مطالعات نشان می دهد که انفجارهای کوتاه مدت در ورزش می توانند به چربی سوزی بدن کمک کنند ، اما فواید و اثربخشی کلی آنها بحث برانگیز است. بعلاوه ، اکثر مطالعات دقیقاً در مورد مدت زمان طولانی این تمرین کوتاه مدت توافق ندارند و دستیابی به آن تصمیم قطعی را دشوار می کند.

مطالعه منتشر شده در PLoS One در سال 2014 پیشنهاد می کند که سه دقیقه ورزش متناوب شدید در مدت زمان تمرین 30 دقیقه ای (شامل گرم کردن و خنک شدن) یک بار در هفته می تواند ظرفیت اکسیداتیو عضله اسکلتی را برای سوزاندن چربی افزایش دهد و سایر شاخص های وضعیت سلامتی را بهبود بخشد. مطالعه دیگری که در اوایل سال 2020 در سال پزشکی و ورزشی در ورزش و ورزش پیشنهاد می کند که حتی چهار ثانیه ورزش با شدت بالا که در طول روز تکرار می شود می تواند با اثرات سو ill 10 ساعت یا بیشتر نشستن در روز مقابله کند.

فعال سازی متابولیت ها از طریق انفجارهای کوتاه ورزشی

مطالعه جدیدی در ژورنال منتشر شده است جریان می گوید که وقایع کوتاه مدت ورزشی در حدود 12 دقیقه می توانند به فعال سازی 80 درصد متابولیت های بدن کمک کنند و علاوه بر کاهش وزن ، سلامت قلب و عروق نیز منجر شوند. متابولیت ها مولکول های کوچک و محصولات میانی واکنش های متابولیکی در بدن هستند. این متابولیت ها توسط آنزیم های مختلف در سلول های ما فعال یا کاتالیز می شوند و پس از فعال شدن ، می توانند به عملکردهای متابولیکی و قلبی عروقی بدن کمک کنند.

این مطالعه برای درک ساختار متابولیکی الگوهای پاسخ ورزش در انسان از پروفایل متابولیک قبل و بعد از ورزش شدید قلبی-ریوی استفاده کرده است. آنها تغییرات 588 متابولیت در گردش را در 411 شرکت کننده در میانسال (چه زن و چه مرد) مطالعه کردند و دریافتند که 502 متابولیت بلافاصله پس از 12 دقیقه ورزش تغییر مطلوبی دارند. محققان کاهش متابولیت های کلیدی مانند گلوتامات و دی متیل گوانیدینو والرات (DMGV) را یافتند که با افزایش خطر بیماری های قلبی ، دیابت ، بیماری کبد و مرگ و میر مرتبط است.

بنابراین مطالعه به این نتیجه رسید که 12 دقیقه ورزش کوتاه مدت در روز می تواند با فعال کردن متابولیت های بدن ، فواید قلب و متابولیسم را فراهم کند. اما علی رغم یافته های این مطالعه و سایر مطالعات ، هنوز در مورد مدت زمان دقیق انجام ورزش های کوتاه مدت هیچ اجماعی بین جامعه علمی وجود ندارد و بنابراین توصیه رسمی CDC یا هر موسسه جهانی دیگر وجود ندارد. از شهرت بنابراین ، تا زمانی که اتفاق نظر حاصل نشود ، شاید بهتر باشد در مورد وضعیت سلامتی خود با پزشک خود مشورت کنید و از یک مربی حرفه ای بخواهید یک رژیم ورزشی را براساس آن گزارش های بهداشتی تنظیم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما درباره تناسب اندام را بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.