مطالعات نشان می دهد که دو داروی مهار کننده کالپین و یک داروی التهابی روده می توانند COVID-19 را درمان کنند

بیماری التهابی روده گروهی از اختلالات است که منجر به التهاب طولانی مدت در روده ها ، عمدتا روده بزرگ و راست روده می شود.

مطالعات نشان می دهد که دو داروی مهار کننده کالپین و یک داروی التهابی روده می توانند COVID-19 را درمان کنند

تصویر نمایندگی مفید مجنون / Unsplash

اولین مورد از کووید -19 در دسامبر سال گذشته گزارش شد. در چند ماه بعد دانشمندان چندین دارو برای درمان بیماری پیشنهاد دادند. داروهایی مانند remdesivir و favipiravir تأیید شده اند یا مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده اند در حالی که سایر داروها هنوز در حال تحقیق هستند.

اکنون ، در دو مطالعه مختلف ، دانشمندان دو روش جدید برای مبارزه با SARS-CoV-2 و کووید -19 .

در مطالعه ای که در دانشگاه فلوریدا جنوبی انجام شده است ، محققان داروهایی را پیشنهاد کرده اند که می توانند ورود و تکثیر ویروس را هدف قرار دهند و گروه دیگری از محققان Cedars Sinai می گویند که داروهای ضد التهابی برای درمان بیماری التهابی روده (IBD) استفاده می شود ) می تواند برای درمان استفاده شود کووید -19 .

این مطالعات در مجلات منتشر شده است پیشرفتهای علمی و دستگاه گوارش، به ترتیب.

کشتن دو پرنده با سنگ

دانشمندان دانشگاه فلوریدا جنوبی به دنبال ترکیباتی بودند که بتواند دو مرحله مهم در چرخه زندگی ویروسی را هدف قرار دهد – نقطه ورود آن به سلول های سالم و زمان تکثیر در داخل سلول.

آنها بر اساس تحقیقات قبلی خود ، چند دارو پیدا کردند که می تواند با حمله به پروتئین میزبان انسانی کاتپسین L که در ورود ویروس نقش دارد و پروتئین SARS-CoV-2 Mpro ، که برای تکثیر ویروس مهم است ، هم این فرآیند ها را هدف قرار دهد.

مشخص شد که دو ترکیب به نام بازدارنده های کالپین II و XII ، به ویژه ترکیب دوم ، در برابر Mpro موثرتر از نامزد دارویی دیگری به نام GC-376 است. GC-376 یک پیش دارو است که در حال حاضر برای درمان گربه سانان استفاده می شود ویروس کرونا بیماری و قبلا پیشنهاد شده بود که یک درمان بالقوه در برابر باشد کووید -19 . کالپین ها آنزیم های پروتئولیتیک هستند که در فرآیندهای مختلف بدن نقش دارند.

مطالعات کریستالوگرافی اشعه ایکس نشان داد که مهار کننده های کالپین کاملاً در مکان های اتصال Mpro قرار می گیرند. محل های اتصال ، مکان های خاصی در ساختار آنزیمی است که در آن بستر (ترکیبی که یک آنزیم بر روی آن اثر می کند) متصل می شود. جالب توجه است ، هنگامی که به محل متصل شد ، بازدارنده کالپین XII ساختار خود را تغییر می دهد به طوری که کاملاً در محل فعال قرار می گیرد. وقتی سایت فعال گرفته شود ، آنزیم نمی تواند کار کند.

از آنجا که این دارو هم روی Mpro و هم روی کاتپسین L کار می کرد ، محققان اظهار داشتند که می تواند مقاومت دارویی را سرکوب کند ، که در صورت جهش ویروس می تواند رخ دهد. زیرا حتی اگر ویروس ساختار Mpro را تغییر دهد ، باز هم به کاتپسین L و بالعکس نیاز دارد.

داروهای IBD برای کووید -19

SARS-CoV-2 ، کووید -19 ایجاد ویروس ، از پروتئین میزبان به نام ACE2 برای ورود به سلولهای سالم استفاده می کند. با این حال ، به طور معمول ، این پروتئین در روند التهاب نیز نقش دارد. ACE2 در ریه ها و همچنین قسمتهای مختلف بدن از جمله روده بسیار بیان می شود. شواهد بیشتری در مورد رمان وجود دارد ویروس کرونا می تواند از دستگاه گوارش (دستگاه گوارش) برای ورود به سلولهای بدن استفاده کند.

محققان با استفاده از این حقایق ، سوابق 1000 بیمار را در Cedars Sinai در سنت لوئیس ، میسوری و چندین مرکز دیگر در سراسر آمریکای شمالی بررسی کردند تا عوامل م expressionثر بر بیان ACE2 در داخل روده را در بیماران مبتلا به بیماری کرون و کولیت اولسراتیو (دو نوع IBD) و همچنین بیماران غیر IBD.

بیماری التهابی روده گروهی از اختلالات است که منجر به التهاب طولانی مدت در روده ها ، عمدتا روده بزرگ و راست روده می شود.

آنها دریافتند که بیان ACE2 در روده بزرگ در مورد IBD افزایش یافته و این افزایش سطح با ضعف همراه است کووید -19 نتایج.

در هر دو نوع بیماران IBD ، درمان با داروی ضد التهابی به نام infliximab سطح ACE2 را در روده عادی کرده و بهبود می یابد کووید -19 نتایج.

با این حال ، نویسندگان اظهار داشتند که برای درک بهتر روند مربوط به ACE2 و اینکه چگونه می توان از آن برای درمان استفاده کرد ، هنوز تحقیقات بیشتری لازم است. کووید -19 بیماران.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد COVID-19 بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.