مصونیت م toثر در برابر عفونت SARS-CoV-2 ، پس از ایجاد ، می تواند سالها طول بکشد ، اشارات داده های جدید

این مطالعه ، در حالی که هنوز تحت بررسی همتا قرار دارد ، جامع ترین و طولانی ترین مطالعه حافظه ایمنی نسبت به ویروس کرونا تا به امروز است.

چه مدت ممکن است مصونیت به ویروس کرونا آخر؟ طبق یک مطالعه جدید سالها ، شاید حتی دهه ها – امیدوار کننده ترین پاسخ هنوز برای سوالی که برنامه های واکسیناسیون گسترده را تحت الشعاع قرار داده است.

هشت ماه پس از عفونت ، بیشتر افرادی که بهبود یافته اند هنوز سلولهای ایمنی کافی برای دفع ویروس و جلوگیری از بیماری دارند ، اطلاعات جدید نشان می دهد. سرعت کم کاهش در کوتاه مدت ، خوشبختانه نشان می دهد که این سلول ها ممکن است برای مدت زمان بسیار طولانی در بدن باقی بمانند.

این تحقیق که به صورت آنلاین منتشر شده است ، در مجله علمی مورد ارزیابی قرار نگرفته و منتشر نشده است. اما این جامع ترین و طولانی ترین مطالعه در مورد حافظه ایمنی بدن است ویروس کرونا به روز.

شین کروتی ، ویروس شناس از موسسه ایمونولوژی لا ژولا که با همکاری این مطالعه جدید ، گفت: “این مقدار حافظه احتمالاً سالها از ابتلا به بیماری بستری در بیمارستان ، بیماری شدید جلوگیری می کند.”

این یافته ها احتمالاً برای متخصصانی که نگرانند ایمنی در برابر ویروس کوتاه مدت نباشد و واکسنها برای کنترل کامل بیماری همه گیر ، به طور مکرر تجویز شوند ، تسکین خواهد یافت.

و تحقیقات با یافته های اخیر دیگری انجام شده است: بازماندگان SARS ، ناشی از دیگری ویروس کرونا ، هنوز 17 سال پس از بهبودی سلولهای ایمنی خاصی را حمل می کند.

یافته ها با شواهد دلگرم کننده ای که از آزمایشگاه های دیگر به دست آمده سازگار است. محققان دانشگاه واشنگتن به سرپرستی ایمونولوژیست ماریون پپر پیشتر نشان داده بودند که سلولهای “حافظه” خاصی که به دنبال عفونت با ویروس کرونا حداقل به مدت سه ماه در بدن باقی بمانید.

مطالعه ای که هفته گذشته منتشر شد همچنین نشان داد افرادی که بهبود یافته اند کووید -19 سلولهای ایمنی قاتل قدرتمند و محافظ دارند حتی وقتی آنتی بادی ها قابل تشخیص نیستند.

دیپتا باتاچاریا ، ایمونولوژیست در دانشگاه آریزونا گفت: “این مطالعات” به طور کلی یک تصویر را نشان می دهند ، این است که اگر از چند هفته حساس عبور کنید ، بقیه پاسخ کاملا معمولی به نظر می رسد. “

آکیکو ایواساکی ، ایمونولوژیست از دانشگاه ییل ، ​​گفت که او از اینکه بدن پاسخ طولانی مدت می دهد متعجب نیست زیرا “این همان چیزی است که قرار است اتفاق بیفتد.” هنوز هم ، او از این تحقیق دلشوره کرد: “این خبر مهیجی است.”

تعداد کمی از افراد آلوده در مطالعه جدید ایمنی طولانی مدت پس از بهبودی نداشتند ، شاید به دلیل تفاوت در مقدار ویروس کرونا آنها در معرض اما جنیفر گومرمن ، ایمونولوژیست از دانشگاه تورنتو گفت ، اما واکسن ها می توانند بر این تنوع فردی غلبه کنند.

وی گفت: “این به تمرکز پاسخ کمک می کند ، بنابراین شما همان نوع ناهمگنی را پیدا نمی کنید که در جمعیت آلوده مشاهده خواهید کرد.”

در ماه های اخیر ، گزارش ها در مورد کاهش سطح آنتی بادی ، نگرانی از ایمنی در برابر آن را ایجاد کرده است ویروس کرونا ممکن است طی چند ماه ناپدید شود و افراد را در معرض ویروس قرار دهد.

اما بسیاری از ایمونولوژیست ها متذکر شده اند که کاهش سطح آنتی بادی طبیعی است. علاوه بر این ، آنتی بادی ها تنها یک بازوی سیستم ایمنی بدن هستند.

اگرچه آنتی بادی در خون برای جلوگیری از ویروس و جلوگیری از عفونت دوم – بیماری معروف به ایمنی ضدعفونی کننده – سلولهای ایمنی مورد نیاز است که ویروس را بیشتر به خاطر می آورد و از بروز بیماری جدی جلوگیری می کند.

الساندرو سته ، ایمونولوژیست در موسسه ایمونولوژی لا ژولا و از رهبران این مطالعه گفت: “ایمنی ضدعفونی کننده اغلب اتفاق نمی افتد – این یک قاعده نیست.”

در بیشتر مواقع ، افراد برای بار دوم با پاتوژن خاصی آلوده می شوند و سیستم ایمنی بدن مهاجم را شناسایی کرده و به سرعت عفونت را خاموش می کند. ویروس کرونا به ویژه کندی در آسیب رساندن ، به سیستم ایمنی بدن زمان زیادی برای ضربه زدن به چرخ دنده ها می دهد.

ست گفت: “ممکن است به سرعت سریع خاتمه یابد تا نه تنها علائمی نداشته باشید بلکه عفونی هم نباشید.”

ست و همکارانش 185 زن و مرد 19 تا 81 ساله را که از دوران نقاهت بهبود یافته بودند ، استخدام کرد کووید -19 . اکثریت علائم خفیفی داشتند که نیازی به بستری شدن در بیمارستان نداشتند. بیشتر آنها فقط یک نمونه خون ارائه دادند ، اما 38 نمونه چندین نمونه را در طول ماهها ارائه دادند.

این تیم چهار جز of سیستم ایمنی بدن را ردیابی کرد: آنتی بادی ها ، سلول های B که در صورت لزوم آنتی بادی بیشتری ایجاد می کنند. و دو نوع سلول T که سلولهای آلوده دیگر را از بین می برد. ایده ایجاد تصویری از پاسخ ایمنی بدن با مرور زمان با مشاهده مواد تشکیل دهنده آن بود.

کروتی گفت: “اگر فقط به یکی نگاه کنید ، واقعاً می توانید تصویر کامل را از دست بدهید.”

او و همكارانش دریافتند كه آنتی بادی ها با دوام هستند ، با كاهش متوسط ​​در شش تا هشت ماه پس از عفونت ، هرچند كه بین شركت كنندگان 200 برابر اختلاف سطح وجود دارد. سلولهای T فقط پوسیدگی جزئی و کندی در بدن نشان دادند ، در حالی که تعداد سلولهای B افزایش یافت – یافته غیر منتظره محققان نمی توانند کاملاً توضیح دهند.

به گفته کارشناسان ، این مطالعه برای اولین بار است که پاسخ ایمنی به ویروس را با چنین جزئیات دقیق تر نمودار می کند. گومرمن گفت: “مطمئناً ما هیچ پیشینی در اینجا نداریم.” “من فکر می کنم برای اولین بار است که در مورد برخی از پویایی این جمعیت در طول زمان یاد می گیریم.”

نگرانی در مورد مصونیت طولانی مدت نسبت به ویروس کرونا با توجه به ویروس هایی که باعث سرماخوردگی می شوند ، عمدتاً ادامه می یابد. یک مطالعه که اغلب به آن استناد می شود و به سرپرستی جفری شمن از دانشگاه کلمبیا انجام شده است ، حاکی از آن است که ممکن است ایمنی به سرعت محو شود و در طی یک سال عفونت مجدد ایجاد شود.

شمن گفت: “آنچه ما باید بسیار مراقب آن باشیم این است كه آیا آلوده شدن مجدد به بیماری نگران کننده است یا خیر.” “و بنابراین دیدن شواهدی مبنی بر داشتن این نوع پاسخ مداوم و قوی ، حداقل به این مقیاس های زمانی ، بسیار دلگرم کننده است.” حداقل تا کنون ، وی خاطرنشان کرد ، عفونت مجدد با ویروس کرونا به نظر نادر است

پیش بینی دقیقاً میزان ایمنی به سختی قابل پیش بینی است ، زیرا دانشمندان هنوز نمی دانند برای محافظت در برابر ویروس به چه سطوحی از سلولهای ایمنی مختلف نیاز است. اما مطالعات تاکنون حاکی از آن است که حتی تعداد کمی آنتی بادی یا سلولهای T و B نیز می تواند برای محافظت از کسانی که بهبود یافته اند کافی باشد.

شرکت کنندگان در این مطالعه تاکنون سلول های آن را به میزان قابل توجهی تولید کرده اند. ایوازاکی گفت: “هیچ علامتی وجود ندارد که سلولهای حافظه به طور ناگهانی سقوط کنند ، که نوعی غیر معمول است.” “معمولاً طی سالها یک فروپاشی آهسته رخ می دهد.”

برخی شواهد نشان می دهد که عفونت مجدد با سرماخوردگی وجود دارد ویروس کرونا Bhattacharya خاطرنشان کرد ، es نتیجه تنوع ژنتیکی ویروسی است ، بنابراین ممکن است این نگرانی ها مربوط به موارد جدید نباشد ویروس کرونا .

وی گفت: “من تصور نمی كنم كه این اجزای حافظه ایمنی سالها دوام داشته باشند پیش بینی غیر منطقی است.”

آپوروا مانداویلی. c.2020 شرکت نیویورک تایمز