مسدود شدن بینی ، مجموعه کاملی از دندانها در میان عوامل خطر تبدیل شدن بیمار به بیماری انتشار COVID-19 ، نشان دهنده مطالعه است

اصطلاح superspreader در طی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است کووید -19 پاندمی. این برای توصیف افراد آلوده که می توانند ویروس را به چندین نفر منتقل کنند (در مدت زمان مسری) و شیوع بیماری ها استفاده می شود. تعداد تولید مثل اولیه از کووید -19 حدود سه نفر تخمین زده می شود ، این بدان معنی است که یک فرد مسری می تواند به طور بالقوه سه فرد سالم را آلوده کند. با این حال ، دیده شده است که superspreaders افراد بیشتری را مبتلا می کند – حتی در برخی موارد بیش از 100 نفر.

اکنون ، گروهی از محققان در دانشگاه فلوریدا مرکزی ادعا می کنند که با مطالعه پویایی عطسه ، دلیل گسترده بودن برخی از افراد را یافته اند – چیزی که تاکنون مطالعات زیادی آن را پوشش نداده اند.

یافته های این مطالعه در ژورنال منتشر شده است فیزیک مایعات.

مطالعه

محققان با استفاده از مدل های رایانه ای با تغییر عوامل مختلف از جمله آناتومی ، سلامتی ، استرس و جنسیت ، پراکندگی قطرات ناشی از عطسه را از افراد مختلف بررسی کردند.

به طور خاص ، تغییرات زیر مورد مطالعه قرار گرفت: اثرات خواص بزاق ، اثرات ساختار حفره باکال و مجرای بینی و نحوه تغییر آنها توسط فرد.

یافته ها

به خصوص مشخص شد که دو ویژگی با افزایش خطر شیوع بیش از حد مرتبط هستند – گرفتگی بینی و یک مجموعه کامل از دندان ها.

مشخص شد که گرفتگی بینی منجر به افزایش 300 درصدی محتوای قطرات در فاصله شش فوت می شود. در یک خبر منتشر شده توسط دانشگاه فلوریدا مرکزی ، نویسندگان این مطالعه توضیح دادند که بینی پاک باعث عبور آسان قطرات عطسه می شود. با این حال ، در صورت ازدحام ، هیچ راهی برای خروج قطره به راحتی وجود ندارد. بنابراین ، قطرات عطسه با سرعت بیشتری از طریق دهان خارج می شوند.

در افرادی که دندان قطره عطسه را محدود می کنند ، اثر مشابهی در افراد با مجموعه کامل دندان دیده می شود.

این مطالعه حاکی از آن است که کسانی که دارای یک دندان کامل و بینی متراکم هستند ، 60 درصد قطره عطسه در مقایسه با دندان های غیرعادی بیشتر است.

علاوه بر این ، کسانی که بزاق نازک تری دارند قطرات عطسه کوچکتری تولید می کنند که برای مدت طولانی تری در هوا باقی می مانند.

شواهد قبلی

ما قبلاً می دانیم افرادی که هنگام عطسه یا سرفه قطرات بیشتری آزاد می کنند ، به احتمال زیاد ازدیاد پخش می کنند.

مطالعه قبلی انجام شده در انستیتوی فناوری ماساچوست نشان داد که چندین عامل ، به ویژه بار ویروسی (مقدار ویروس در بدن فرد) تعیین می کند که یک بیمار شیوع بیش از حد داشته باشد یا خیر.

با این حال ، برآوردی از تعداد ذرات ویروسی آزاد شده در طی عفونت شدید وجود ندارد. همچنین ، مشخص شده است که SARS-CoV-2 ، حتی اگر در آئروسل وجود داشته باشد ، ممکن است در شیوع بیماری به همان اندازه موثر نباشد زیرا ممکن است تعداد ذرات ویروسی موجود در قطرات کافی نباشد. سرعت نشستن قطرات روی سطوح خطر انتقال هوا را تعیین می کند.

مطالعه اخیر انجام شده در MIT نشان داده است که رویدادهای فراگیر نقش بسیار بیشتری در گسترش دارند کووید -19 از آنچه پیش بینی شده بود

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد افرادی که در این کشور منتشر می شوند و نحوه جلوگیری از آنها را بخوانید

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.