محور روده – ریه: مطالعه نشان می دهد که تغییرات میکروبیوم روده و متابولیت می تواند به COPD مرتبط باشد

تصور می کنید که سلامت روده شما فقط در سلامت دستگاه گوارش و متابولیسم نقش مهمی داشته باشد ، اما وضعیت میکروبیوم روده بر سایر جنبه های سلامتی شما نیز تأثیر می گذارد. تحقیقات اخیر وجود یک محور روده و مغز را ثابت کرده است ، که نشان می دهد روده و مغز از طریق مسیرهای بیوشیمیایی به یکدیگر متصل می شوند.

مطالعات نشان داده است که نه تنها بیماری های عصبی مانند پارکینسون با میکروبیوتای روده در ارتباط هستند بلکه سایر جنبه های سلامت شناختی و کاهش آن نیز وجود دارد.

اما در حالی که اصطلاح محور روده و مغز به سرعت در حال محبوب شدن است ، لازم به یادآوری است که چیزی به نام محور روده و ریه نیز وجود دارد و عدم تعادل در آن می تواند تأثیر زیادی بر سلامتی شما داشته باشد.

مطالعه منتشر شده در مرزها در میکروب شناسی سلولی و عفونی در فوریه 2020 توضیح می دهد که ارتباطات بین میکروبیوتای ریه و میکروبیوتای روده مسیرهای محتاطانه و در عین حال پیچیده ای را تشکیل می دهد. در واقع محور روده و ریه ، شامل فعل و انفعالات بین میکروب هایی است که جدا از آنهایی که در بدن قرار دارند ، وارد بدن می شوند.

این نشان می دهد که محور روده و ریه نقش بسیار بیشتری در شکل گیری پاسخ های ایمنی به عفونت ها دارد و می تواند به طور بالقوه در روند بیماری های تنفسی و دستگاه گوارش دخالت کند. مطالعه جدید منتشر شده در ارتباطات طبیعت نشان می دهد که این محور روده و ریه حتی در بیماران مبتلا به بیماری انسداد ریوی مزمن (COPD) نیز به کار می رود.

محور روده – ریه در بیماران COPD

COPD مجموعه ای از بیماری های ریوی است که عمدتا شامل برونشیت مزمن و آمفیزم است. این یک بیماری التهابی پیشرونده است و هیچ درمان درمانی ندارد و در حال حاضر سومین علت شایع مرگ و میر در سطح جهان است.

مطالعه جدید می گوید گرچه اعتقاد بر این است که میکروبیوم ریه به پیشرفت COPD کمک می کند ، تحقیقات اخیر نشان می دهد که میکروبیوم ریه علی رغم کاهش تنوع باکتریایی ، اساساً در COPD تغییر نمی کند. از طرف دیگر ، بسیاری از بیماران COPD نیز از کولیت رنج می برند ، که نشان می دهد محور روده و ریه ممکن است در اینجا بازی کند.

بنابراین محققان فرض کردند که تغییرات در محیط روده ممکن است به توسعه و پیشرفت COPD کمک کند و در حقیقت ، تغییرات در میکروبیوم روده می تواند شاخص های قابل اطمینان تری برای COPD باشد.

برای ارزیابی اعتبار این فرضیه ، محققان نمونه مدفوع 28 بیمار COPD (54 درصد آنها زن) و 29 شرکت کننده سالم (66 درصد زن) را تجزیه و تحلیل کردند. مشخصات میکروبیوم روده و متابولیت هر دو گروه سپس مقایسه شد. در طول تجزیه و تحلیل تفاوت در سن ، رژیم غذایی و عادت های سیگار شرکت کنندگان نیز در نظر گرفته شد.

محققان دریافتند که 146 گونه باکتریایی بین COPD و گروه های سالم شرکت کنندگان متفاوت است. بیماران مبتلا به COPD سطح خاصی از باکتریها مانند آنها افزایش یافته است استرپتوکوک sp000187445، استرپتوکوک وستیبولاریس ، و چندین عضو Lachnospiraceae خانواده. این باکتری ها با کاهش عملکرد ریه در ارتباط هستند. دانشمندان همچنین توانستند یک امضای متابولیت خاص را در نمونه های مدفوع بیماران COPD شناسایی کنند که ترکیبی از 46٪ لیپید ، 20٪ زنوبیوتیک و 20٪ متابولیت های مربوط به اسید آمینه را نشان می دهد. حضور Streptococcus parasanguinis-B همچنین با حضور متابولیت های COPD مرتبط بود.

این مطالعه نشان می دهد که میکروبیوم روده و مدفوع بیماران COPD نه تنها با افراد سالم متفاوت است ، بلکه امضاهای خاص در متابولیت های مدفوع نشانگرهای زیستی قابل اعتمادی برای COPD هستند.

محققان همچنین پیشنهاد می کنند که درک بهتر محور روده و ریه – به ویژه اینکه چگونه بر پیشرفت بیماری تنفسی تأثیر می گذارد – همچنین می تواند راه های مناسبی را برای توسعه روش های درمانی ، داروها و حتی احتمالاً درمانی در آینده فراهم کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد بیماری انسدادی مزمن ریوی را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.