علاوه بر این

هر دو پورت SATA و eSATA طراحی اتصال گرم را پشتیبانی میکنند اما با این حال این ویژگی به پشتیبانی مناسب در host، دستگاه (درایو) و سطح سیستم عامل نیاز دارد. سال ۱۹۸۰ بیشتر دیسکهای سخت صفحات ۲۰ سانتیمتری یا ۳۵ سانتیمتری را شامل میشدند که شامل تجهیزات مدارات متحرک با سطح زیاد و جریان بالا (یا حتی توان سه فاز) بود زیرا موتورهای بزرگی در ساختار آنها وجود داشت که کارایی آنها را چند برابر مینمود. HDDهای انترپرایزی یعنی SAS 15K & 10K میتوانند بالاترین سطح از کارایی و قابلیت اطمینان را برای اپلیکیشنهای mission-critical و I/O-intensive فراهم کنند. برای بهبود عملکرد، فروشندگان معمولا از RAID مبتنی بر SSD برای محافظت از داده ها در صورت خرابی هارد استفاده می کنند. این درایوها به صورت SAS و SATA هستند و به هیچ تغییر خاصی در فریمور یا سخت افزار نیاز ندارند. یعنی مثلا کل دیتابیس خود را روی یک یا چند HPE NVMe PCIe 2.5″ SSD قرار دهید تا کارایی و دسترسی حافظه محور (in-memory access) افزایش یابد. اندازه هارد اینترنالهای قدیمی میتواند در حد چند صد مگابایت تا چندین گیگابایت باشد.

یکی دیگر از تفاوت های میان این دو تکنولوژی زمان اولین خطای در نظر گرفته شده است که برای درایوهای SAS حدود ۱٫۲ میلیون ساعت در نظر گرفته شده که این میزان برای درایوهای SATA تنها ۷۰۰ هزار ساعت است. برای همین کارشناسان به سرعت درگاه ها و کارت های PCIe رفتند که سرعت بسیار بالاتری دارند و تقریبا محدودیتی ندارند. حافظههای SSD و فلش مموریها اصولا از تکنولوژی یکسانی بهره میبرند، اما حافظههای SSD معمولا کیفیت ساخت بالاتری دارند، از سرعت بیشتری بهره میبرند و از پس وظایف متعدد سیستمعاملها برمیآیند. البته هارد درایوهای SSD معایبی نیز دارند، از جمله آن میتوان به هزینه بالاتر آن نسبت به هاردهای HDD اشاره نمود، اما این مشکل نیز امروزه با توسعه سرویسهای ابری و ذخیرهسازی آنلاین تا حدی حل شده است. ظرفیت هارد ۲.۵ اینچی در مقایسه با ۳.۵ اینچی کمتر است و اصولا در قیمت بیشتر و سرعت بالاتر معروفند.

هاردهای SSD در اندازه ۲.۵ اینچی در بازار هستند و برای آنها میتوانید از مبدل ۳.۵ اینچی استفاده کنید تا در سرور جای گیرد. ۲.۵ ″ یک اندازه معمول برای HDD لپ تاپ و یک SSD مبتنی بر SATA معمولی است، اگرچه اندازه این درایوها فقط یک اینچ کوچکتر است، اما در مقایسه با نوع ۳.۵ اینچی مصرف بسیار کمتری دارد. برای همین امکان استفاده از هارد SAS را ندارند. این مدار همان چیزی است که به هارد دیسک امکان ارتباط با کامپیوتر را میدهد. بدون وجود هارد اینترنال، کامپیوتر میتواند روشن و خاموش شود. اگرچه که انواع هارد دیسکها مهر و موم هستند اما با این وجود هوا درون آنها وجود دارد. هاردهای SATA در ظرفیت های مختلف موجود هستند و بالاترین ظرفیت آنها در حال حاضر ۱۶TB می باشد و این در حالی است که هاردهای SAS حداکثر ظرفیت ۹۰۰GB را ساپورت می کنند. هارد درایوهای HPE Midline نیز از پروسه کنترل کیفیت مشابهی بهره میبرند که کارایی و اطمینان مورد نیاز شما را در حجمهای کاری کم (کمتر از ۴۰% I/O) فراهم میکنند. آنها برای حجمهای کاری Core Compute ایدهآل هستند: مانند Exchange، CRM و هارد سرور های hp آرشیو داده. درایوهای HPE برای ارائه عملکرد بهینه برای سرورهای اچ پی تنظیم شده اند.

هارد درایوهای HPE با نظارت بر کیفیت در حال اجرا در سراسر چرخه عمر خود، تنظیم شده و مورد آزمایش قرار گرفتهاند و همچنین فرمویر اچ پی، هارد را برای پیش بینی و سازگاری کارایی دیسکهای خود بهینه میکند. همچنین هارد دیسک هایی در بازار موجود است که مناسب برای استفاده شبکه (NSA) می باشند. HPE DS این امنیت و اطمینان را فراهم میکند که Firmware درایو از منبع معتبری تامین شده و خطری آن را تهدید نمیکند و از سیستم در مقابل حملات مخرب محافظت میکند و از دسترسیهای غیرمجاز به دادههای شما جلوگیری میکند. SATA های جدید قابلیت differential-signal-amplified-system دارند که نویز را از سیگنال فیلتر میکند و با ولتاژ کمتری کار میکند. استفاده از هارد درایوهای سروری Entry اچ پی، کمترین هزینه را دارد و در عین حال، قابلیت اطمینان، قربانیِ این کم هزینه بودن نمیشود. هارد دیسک هایی در بازار موجود است که مخصوص دوربین های مدار بسته می باشد.