روز کودک: COVID-19 روزنه های آشکاری را در سیستم بهداشت عمومی به ما نشان داد که سلامت کودکان ما را به خطر می اندازد

سوut تغذیه همچنان با 50 درصد از کل مرگ و میرهای زیر پنج سال همراه است و هند بر اساس گزارش جهانی تغذیه 2018 ، سومین کودک کوتاهش را در جهان تشکیل می دهد.

روز کودک: COVID-19 روزنه های آشکاری را در سیستم بهداشت عمومی به ما نشان داد که سلامت کودکان ما را به خطر می اندازد

آموزش آنلاین کودکان دبستانی باید بسیار دقیق بررسی شود و نباید بدون هیچ گونه پایه علمی به دنبال هر نوع رویکرد بود.

بیش از 100 کودک زیر پنج در هر ساعت در هند می میرند – این زندگی هر کودک است که هر دقیقه از بین می رود. هند در بالاترین میزان مرگ و میر نوزادان و سو mal تغذیه است. طبق این گزارش ، این یک سوم از کودکان کوتاهش یافته جهان است گزارش جهانی تغذیه 2018. دختران و کودکان از مناطق Adivasi ، Dalit ، Muslim و سایر جوامع حاشیه ای به ویژه در معرض خطر هستند.

این با توجه به وضعیت بهداشت عمومی در هند جای تعجب ندارد.

تقریبا 50 درصد از کل مرگ های زیر پنج با ارائه مراقبت های بهداشتی ماهر هنگام تولد و مراقبت های با کیفیت پس از تولد برای مادر و کودک می توان از این امر جلوگیری کرد. علیرغم پیشرفت غیرقابل انکار ، اما تدریجی در رسیدگی به تغذیه کودک ، سوrition تغذیه همچنان همراه است 50 درصد از همه مرگ زیر 5 سال

سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه هند بهم ریخته است. به ویژه در مناطق روستایی که اکثریت هندی ها در آن زندگی می کنند ، کمبود امکانات ، کارگر و سایر امکانات ضروری وجود دارد. ما با یک مواجه هستیم 83 درصد کمبود پزشک متخصص اطفال در کشور که به نوبه خود آسیب پذیرترین آنها – کودکان است.

در قلب این مشکل بودجه کافی برای مراقبت های بهداشتی وجود ندارد. مانند آکسفام تعهد به کاهش نابرابری برجسته است ، هزینه های هند در بهداشت عمومی چهارمین کمترین هزینه در جهان است. این افراد را به سمت پرداخت هزینه های مراقبت های بهداشتی سوق می دهد تا زنده بمانند. تقریباً 65 درصد هزینه های بهداشتی در هند از جیب مردم خارج است و سالانه 57 میلیون نفر را به فقر سوق می دهد. کودکان هند و مادران آنها به ویژه فقرا در معرض خطر خاصی هستند. مراقبت های بهداشتی مادران هزینه ها بیش از توانایی پرداخت همه خانوارهای گروه فقیرترین درآمد و 99 درصد در دهک فقیرترین فقیر است ، در حالی که در ثروتمندترین دهک تنها شش درصد است. این امر مادران جدید و فرزندان آنها را از خانواده های فقیر در معرض خطر در موارد عارضه قرار می دهد. جوامع فقیر و حاشیه نشین هند بدترین آسیب را برای این سیستم متحمل می شوند ، تا حدود زیادی به این دلیل که تبعیض و نابرابری در این سیستم نهفته است.

همه گیری یک شوک اقتصادی ، اجتماعی و بهداشتی بوده است که کسی را تحت تأثیر قرار نداده است. بر اساس صندوق بین المللی پول، کووید -19 چهار کرور نفر را به فقر شدید در هند سوق داده است. براساس گزارش سازمان بین المللی کار و بانک توسعه آسیا ، تقریباً 4.1 میلیون هندی در این مدت شغل خود را از دست داده اند. با فرض اینکه خانواده بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند ، از دست دادن دستمزد باعث ایجاد از دست دادن مواد مغذی در بشقاب کودکان و محدود کردن انتخاب مواد غذایی موجود در غلات غذایی از طریق PDS و بسته های امدادی می شود. خانواده ها وقتی در بحران مالی قرار دارند ، کمتر می توانند از عهده مراقبت های بهداشتی برآیند. این امر بر جوان و آسیب پذیر ، سخت ترین تأثیر می گذارد. به نظر می رسد در 18-2017 ، شوک اقتصادی ناشی از خلع سلاح در این امر موثر بوده است برگشت قابل توجه در مرگ و میر نوزادان. کووید -19 خطر ایجاد یک شکست مشابه دیگر را دارد.

https://www.youtube.com/watch؟v=6xL6c40wfy4

علاوه بر این ، قفل شدن منجر به اختلال شدید در خدمات بهداشتی شد. بسیاری از کشته شدگان تحت تأثیر عفونت قرار نگرفتند. بین ژانویه تا مه 2020 ، حدود 100000 کودک به دلیل اسهال جان خود را از دست دادند. والدین و کارکنان بهداشت و درمان هر دو در میان این قفل کردن ، سفر را دشوار می دیدند. نتیجه تأثیر در ارائه مراقبت های بهداشتی است ، جایی که دسترسی به مراقبت های بهداشتی معمول نادیده گرفته شد و سلامت کودکان را در معرض خطر قرار داد. بنابراین ، برخی نظرسنجی های سریع در طی همه گیری نشان می دهد که نوزادان به دلیل محدودیت در مسافرت یا در دسترس نبودن کارگران بهداشت ، واکسیناسیون های معمول را از دست داده اند.

تعطیلی مدارس ، تغذیه 115 میلیون کودک مسن را در معرض خطر قرار داده است. تحقیقات نشان می دهد که به همان اندازه 40 درصد کودکان ممکن است علیرغم دستورات دولت برای تأمین برق بدون وقفه ، وعده های ظهر دریافت نکنند. به همین ترتیب ، تأمین غذا برای کودکان حتی جوان تر و آسیب پذیرتر از طریق سیستم Anganwadi نیز تحت تأثیر قرار گرفت. این جای تأسف دارد زیرا برای اکثر جوانترین شهروندان هند ، این منبع اصلی تأمین مواد غذایی آنها بوده است ، که برای تأمین آن در زمان بحران اقتصادی باید حیاتی بود.

تأثیر اضافی از نظر بهداشت روانی خود کودکان است. برای کودکان ، قفل کردن ، نیاز به فاصله ، جدایی از دوستانشان ، احساس انزوای اجتماعی و تغییر در روال زندگی خودسرانه و غیر قابل توضیح به نظر می رسد. جابجایی آنلاین برای آموزش مدارس ، چالش های اضافی را برای کودکان هند ، به ویژه آنها که در سمت اشتباه شکاف دیجیتالی قرار دارند ، اضافه کرده است.

روز کودک COVID19 روزنه های آشکاری را در سیستم بهداشت عمومی به ما نشان داد که سلامت کودکان ما را به خطر می اندازد

برای اکثریت جوانترین شهروندان هند ، وعده های غذایی در اواسط روز و برنامه آنگانوادی پایه اصلی تأمین مواد غذایی آنها است ، که برای حفظ آن در زمان بحران اقتصادی باید بسیار مهم بود. اعتبار تصویر: رویترز

گویی که این کافی نبود ، اکنون ما شاهد رشد فصلی آلودگی در شمال هند نیز هستیم. سال گذشته ، آلودگی ذرات معلق در فضای باز و خانگی به این آلودگی کمک کرده است مرگ بیش از 1،16،000 نوزاد هندی در اولین ماه زندگی خود در هند. امسال، کووید -19 و آلودگی هوا ترکیبی به خصوص سمی تشکیل داده است که زندگی کودکان را دو برابر در معرض خطر قرار می دهد.

البته خود بیماری نیز هست. تحقیقات اخیر موارد برجسته ای را نشان می دهد که کودکان خود می توانند بدست آورند کووید -19 عفونت ها و گسترش آن طبق برخی مطالعات ، کودکان و بزرگسالان در هند انتقال در یک سوم موارد را تشکیل می دهد.

از اینجا به کجا می رویم؟

بیماری همه گیر برای هر کس یک لحظه آموزشی است و نیاز به یک سیستم بهداشت عمومی قوی را برجسته می کند. در حالی که شیوع همه گیر همچنان ادامه دارد ، برای والدین ، ​​کودکان و معلمان بسیار مهم است که از طریق اطمینان از الزامات فاصله و استفاده از ماسک ، از سایر بیماری ها جلوگیری کنند. اطمینان از تقویت آموزش صحیح بهداشتی در مدارس نیز مهم است.

با این حال ، در دراز مدت ، تنها یک راه حل وجود دارد – سرمایه گذاری در یک سیستم بهداشت عمومی قوی تر که نیازهای آسیب پذیرترین افراد را برطرف کند. هند به یک سیستم بهداشت عمومی قوی تر ، پزشکان و کارمندان بهداشت عمومی بیشتر و تمرکز بیشتر بر پیشگیری نیاز دارد. همچنین زمان آن فرا رسیده است که دولت حق بهداشت را تصویب کند و دسترسی به مراقبت های بهداشتی مناسب را برای همه افراد به ویژه جوانان و آسیب پذیر تبدیل کند. دیگر قابل قبول نیست که بقای شهروندان جوان در این ابرقدرت جوان و رو به رشد به توانایی پدر و مادر آنها در پرداخت بستگی داشته باشد.

این نویسنده در زمینه آموزش ، بهداشت و نابرابری با آکسفام هند همکاری می کند. او همچنین اتحاد مبارزه با نابرابری را در هند هماهنگ می کند.