دوره های آموزش html و css

برای آغاز یادگیری html و css منابع مختلفی وجود داره که میتونید شروع به آموزش دیدن بکنید

آیا HTML دشوار است ؟

همانطور که گفته شد HTML و CSS هر دو بی آلایش ترین زبان های کامپیوتری هستند. لذا یادگیری آن ها خیلی پرسرعت بوده و کسب در آمد از آن هم آسان می باشد. تقریبا هر شخص یا سازمانی که با سایت میباشد بی نیاز از کسی که HTML و CSS را بلد باشد نیست.

آن قدر بگویم که تولید و طراحی یک صفحه اهمیت HTML و CSS مثل تولید یک پوشه ورد و تالیف در آن می باشد. (یعنی اینقدر آسون)

اما فراموش نکنید که بی تردید حرفه ای شدن در هر کاری حتی معمولی ترین عمل ها زمان متعددی را می طلب.

برای این که بتونید یادگیری html به شکل صفرتاصد رشته ای یادبگیرید منابع متمایز وجود داره که با یک کاوش میتونید بهش برسید

آیا به جهت کدنویسی HTML نیاز به ابزار خاصی داریم ؟

در جواب این سوال بایستی بگویم که خیر. شما بدون هیچ ابزاری می توانید مبادرت به طراحی وب سایت مهم HTML و CSS نمایید. همینطور شایان ذکر است که کد های متن شده به زبان اچ تی ام ال در هر مرورگری خوانده و اجرا می شوند.

آیا یادگیری HTML و CSS به جهت تولید سایت به اندازه هست ؟

خیر. یادگیری HTML و CSS فقط بخش کوچکی از طراحی تارنما می باشند.

هر وب سایت حیاتی دو بخش اصلی است. فرانت اند (چیزی که عضو می بیند) و بک اند (چیزی که عضو نمی بیند در واقع به عبارتی برنامه نویسی سایت).

در همین فی مابین باز هم HTML و CSS بخش کوچکی از بخش FRONT-END یک وبسایت رو به عهده گرفته است.

ابزار ها و تکنولوژی هایی که وب سایت ها اساسی آن ساخته می شوند به شکل کلی به شرح پایین است. البته بایستی بدانید که یادگیری کلیه آن ها تحمیلی نمی باشد البته پیش نیاز هر مورد از آن ها این اچ تی ام ال و سی اس اس می باشند.

  • HTML
  • CSS
  • Javascript
  • PHP
  • Mysql

زبان HTML یک عدد از نادر لهجه هایی می باشد که توسط گونه های مرورگر ها بطور مستقیم خوانده می شود و این علامت از مالامال حساس بودن زبان اچ تی ام ال است. چنانچه عشق مند به طراحی صفحه ها وب می باشید اولی گام یادگیری لهجه Html می باشد، چرا که این زبان به منزله اسکلت و ساختمان صفحات وب است.

به عنوان مثال یک ساختمان را در حیث بگیرید، او‌لین قدم به جهت ایجاد یک ساختمان طراحی و پیاده سازی اسکلت ساختمان می باشد و پس از آن به کمک وسایل و ابزار جانبی نما و ظواهر ساختمان تکمیل می گردد.

در دنیای طراحی صفحات وب تارنما نیز اسکلت و تحت بنای صفحه ها در واقع همان زبان HTML بوده و طراحی نما و خوشگل سازی وبسایت به امداد گویش هایی مثل CSS انجام می گیرد.

اگر هنوز html , css را به طور تام بلد نیستید و می خواهید یک وبمستر حرفه ای بشید و به راحتی تمام کارها یک سایت را رئیس کنید میتوانید در دوره آموزش وبمستر آریا تهران کمپانی کنید. در همین دوره html , css , javascript و بهینه سازی سایت و طریق عمل اهمیت ابزار های تخصصی SEO نظیر سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس به شما تدریس دیتا می شود و تمام این تدریس ها متناسب حساس نیاز بازار عمل میباشد.

شما در انتهای همین دره میتوانید دارای مهارت های کسب شده خود به راحتی جذب بازار کار شده و به تیتر یک وبمستر کسب درآمد چند برابری داشته باشید. استخدام شدن شما حیاتی مهارت های به دست آوردن شده این عصر جامع قطعی میباشد.

html مخفف چیست

شاید برای شما هم سوال باشد که معنی HTML چیست یا این که به عبارتی html مخفف چیست ؟

عبارت HTML مخفف (Hyper Text Markup Language) می باشد که معادل  فارسی آن «زبان نشانه‌ گذاری ابر متنی» خواهد بود. اما اهمیت دقت به وسعت کاربرد آن این ترجمه فارسی نمی تواند کاربرد HTML را به مهربانی تفسیر دهد.

در ادامه مقاله، به جهت روشن شدن مفهوم دقیق اچ تی ام ال و یا به عبارتی زبان نشانه‌ گذاری ابر متنی، با کاربرد HTML اکثر آشنا خواهیم شد.

نکته: اچ تی ام ال یک گویش برنامه نویسی نیست. اچ تی ام ال یک گویش نشانه گذاری است.

کاربرد HTML

 اگر بخواهیم کاربرد HTML را به طور ساده تفسیر دهیم بایستی بگوییم:

HTML ابزاری می باشد که به امداد تگ ها (Tag) قالب کلی صفحه ها را می سازد، در واقع شما بوسیله تگ های HTML، اسکلت صفحات وب خویش را می سازید.

اگر یه خرده با طراحی وب آشنایی داشته باشید،‌ بدون شک میدانید که طراحی وب ۲ مرحله اساسی دارد:

  1. ساختاربندی مهم صفحات وب که اهمیت HTML انجام میشود.
  2. اضافه نمودن جذابیت های ظاهری مانند رنگ و… که حیاتی CSS انجام میشود.

حال ممکن است بپرسید تگ (Tag) چیست؟! 

قبل از تفسیر این سوال و البته تکمیل تفسیر سوال html چیست و زبان علامت گذاری ابر متنی دقیقا یعنی چه، همین نکته را فراموش نکنید که:

ساخت یک وب تارنما حرفه ای و کامل شامل استفاده از لهجه های و کد های مختلف برنامه نویسی مثل php، ASP، HTML، CSS و… است، که هیچکدام از همین کدها و زبان های بجز اچ تی ام ال برای مرورگرهای متعدد قابل فهم نیست. به این معنی که مرورگر ها تنها کد ها و عناصری را سناریو می دهند که در دل کدها HTML متن شده باشند.

به عبارتی وقتی در جواب سوال html چیست می گوییم : «زبان آرم گذاری ابر متنی»، درواقع درحال تفسیر همین امر هستیم که HTML  یک لهجه نماد گذاری می باشد که شامل بخش های گوناگون به اسم تگ است. که هر کدام  از این تگ ها اصلی کاربرد و خواص مربوط خود هستند و به مرورگرها یاری می نمایند تا بفهمند هر بخش از ورقه چه نوع عنصری میباشد و باید به چه شکل اکران دیتا شود.

هدف و کاربرد css چیست ؟

هدف از ساخت css در واقع مجزاسازی دیتاها محتوا (که توسط زبانی نظیر HTML نوشته شده اند) از اطلاعات ظاهری نظیر کاغذ بندی، رنگ و سایز و گونه فونت می باشد. این تجزیه موجب ارتقاء سرعت در دسترسی به سایت، انعطاف پذیری اکثر برای کنترل خصوصیت های ظاهری، امکان طراحی تعدادی ورقه اهمیت یک فرمت یکسان و دوری از پیچیدگی و انجام کارهای تکراری در طراحی وب وب سایت می گردد.برای این که بتونید تدریس css مقدماتی تا پیشرفته یادبگیرید میتونید از سایت های مانند سبزلرن استفاده کنید. 

External CSS

با به کارگیری از شیوه External CSS که پرکاربردترین طریق استعمال از سی اس اس می باشد می‌توانید کلیدی تغییر‌و تحول یک فایل که از قبل تولید شده، ظواهر یک وب سایت را تغییر دهید. محل قرارگیری کدهای css در شیوه خارجی به همین صورت میباشد که می بایست کدهای css را در یک فولدر notepad بصورت مجزا متن و حیاتی پسوند .css ذخیره کنید. حال بایستی همین پوشه را با امرها html به پوشه حساس متصل کنید. برای این فعالیت می‌توانید داخل تگ <link> در بخش <head> فایلی که از قبل تولید کرده اید را معرفی کنید.

 

برخی از کاربردهای CSS عبارتند از:

  • تعیین طول و عرض
  • طراحی رسپانسیو صفحات
  • انتخاب پس زمینه
  • انتخاب محل قرار گرفتن یک عنصر مانند نوشته یا این که عکس و…
  • تعیین چیدمان نوشته ها (چپ چین، راست چین و…)
  • مشخص کردن میزان مسافت ی موادتشکیل دهنده از همدیگر
  • تغییر در گونه نوشتاری (فونت، رنگ و…)

 

در ادامه با ساختار کدهای CSS آشنا می شوید.

ساختار کدهای css

ساختار یک کد در Css از دو قسمت تشکیل شده است:

  • انتخاب کننده (Selector)
  • بلاک اعلان (Declaration)

انتخاب کننده عنصر:

با به کار گیری از همین گزینش کننده می‌توانید تگ خاصی را تعیین و تغییرات استایل را بر روی آن اعمال کنید به طور مثال می‌توان تگ‌ <p> در یک ورقه وب را تعیین کرد و رنگ آن را به قرمز‌رنگ تغییر تحول داد.

انتخاب کننده id :

اگر بخواهید استایل‌های CSS بر روی گروهی از تگ‌ها تعریف و تمجید شود، می بایست از انتخاب کننده ID استعمال کنید. به جهت این عمل بایستی در کدهای HTML برای تگی که قصد تغییر تحول استایل آن‌ را دارید یک ID تمجید کنید، بعد در بخش Css آی‌دی گزینه حیث را انتخاب و تغیرات را بر بر روی آن اعمال می‌کنید.
دستورات فقط بر روی یک ID خاص که اهمیت اصلی علامت # در شروع آن مشخص میگردد اعمال می‌گردد.

انتخاب کننده Class :

 

برای همین فعالیت بایستی تمام تگ‌هایی را که قصد دارید ظاهر یکسانی داشته باشند را درون یک کلاس تعریف و تمجید نمایید و مثل ID به بخش CSS رفته و استایل مد نظرتان را روی آن کلاس تعریف کنید. مد حیث داشته باشید صفت کلاس اهمیت “ . “ در ابتدای آن قابل تشخیص می‌باشد.