در یک مطالعه کوچک ، اسپری بینی غیر سمی ایجاد می شود و از آلودگی COVID-19 در گلدان جلوگیری می کند

یک پزشک یا داروساز می تواند پودر را با شکر و آب مخلوط کرده و اسپری بینی تولید کند.

یک اسپری بینی که مانع از جذب ویروس SARS-CoV-2 می شود کاملا از محافل محافظت شده در آن آزمایش کرده است ، طبق یک مطالعه کوچک که روز پنجشنبه توسط یک تیم بین المللی از دانشمندان منتشر شد. این مطالعه که محدود به حیوانات بود و هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است ، توسط چندین متخصص بهداشت به درخواست مجله نیویورک تایمز.

اگر اثبات شود که اسپری ، که دانشمندان آن را غیر سمی و پایدار توصیف کردند ، در انسان کار می کند ، می تواند راهی جدید برای مبارزه با همه گیری فراهم کند. اسپریت روزانه بینی مانند واکسن عمل می کند.

“داشتن چیز جدیدی که بر خلاف” “باشد ویروس کرونا دکتر آرتورو کاسادوال ، رئیس ایمونولوژی در دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ ، که در این مطالعه نقش نداشت ، گفت: “من می توانم تصور کنم که این بخشی از زرادخانه باشد.”

ماههاست که این کار توسط دانشمندان مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا در نیویورک ، مرکز پزشکی اراسموس در هلند و دانشگاه کرنل در ایتاکا ، نیویورک در جریان است. بودجه این مطالعه توسط انستیتوهای ملی بهداشت و مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا تأمین شد.

این تیم برای پیگیری آزمایشات بالینی بر روی انسان به بودجه بیشتری نیاز دارد. دکتر آن موسکونا ، متخصص اطفال و میکروبیولوژیست در کلمبیا و یکی از نویسندگان این تحقیق ، گفت که آنها برای ثبت اختراع این محصول درخواست کرده اند و او امیدوار است که دانشگاه کلمبیا به عملیات Warp Speed ​​دولت فدرال یا شرکت های بزرگ دارویی که به دنبال جدید هستند ، نزدیک شود. راه های مبارزه با ویروس کرونا .

اسپری به طور مستقیم به ویروس حمله می کند. این ماده حاوی یک لیپوپتید ، یک ذره کلسترول است که به زنجیره ای از آمینو اسیدها متصل است ، و سازنده پروتئین ها است. این لیپوپپتید خاص دقیقاً مطابقت دارد با یک آمینو اسید در پروتئین سنبله ویروس ، که پاتوژن از آن برای اتصال به مجاری تنفسی انسان یا سلول ریه استفاده می کند.

قبل از اینکه ویروس بتواند RNA خود را به سلول تزریق کند ، سنبله باید به طور مzثر از حالت فشرده خارج شود و دو زنجیره اسید آمینه در معرض آن قرار گیرد تا در دیواره سلول جوش بخورد. در حالیکه سنبله برای تکمیل فرایند به پشت فشرده می شود ، لیپوپپتید موجود در اسپری خود را وارد می کند ، به یکی از زنجیره های اسید آمینه سنبله متصل می شود و از اتصال ویروس جلوگیری می کند.

ماتئو پوروتو ، میکروبیولوژیست از دانشگاه کلمبیا و یکی از نویسندگان مقاله ، گفت: “مثل این است که شما یک زیپ را زیپ می کنید اما یک زیپ دیگر می گذارید ، بنابراین دو طرف نمی توانند یکدیگر را ببینند.”

این کار در مقاله ای که به سرور پیش چاپ ارسال شده است ، توصیف شده است bioRxiv صبح پنجشنبه و به مجله ارسال شده است علوم پایه برای بررسی همتا

دکتر پیتر جی هوتز ، رئیس دانشکده ملی طب گرمسیری در کالج پزشکی بیلور ، گفت که این درمان “بسیار امیدوار کننده” به نظر می رسد.

وی گفت: “آنچه كه من می خواهم اکنون بدانم این است كه اندازه گیری میزان تولید آسان است.”

در این مطالعه ، شش سمپاش به اسپری داده شد که سپس به دو جفت تقسیم و در سه قفس قرار گرفت. به هر قفس نیز دو فروت که اسپری دارونما داده شده بود و یک فروت که یکی دو روز قبل عمداً به SARS-CoV-2 آلوده شده بود ، رفت.

از فرت توسط دانشمندان در حال مطالعه آنفولانزا ، سندرم حاد تنفسی حاد و سایر بیماریهای تنفسی استفاده می شود زیرا می تواند ویروس ها را از طریق بینی بگیرد مانند انسان ، گرچه آنها همچنین با تماس با مدفوع یا خراشیدن و گاز گرفتن یکدیگر را آلوده می کنند.

پس از 24 ساعت با هم ، هیچ یک از سرامیک های پاشیده شده بیماری را گرفتند. همه ی گروه های دارونما آزمایش کردند.

نویسندگان نوشتند: “تکثیر ویروس به طور کامل مسدود شد.”

موسكونا گفت: اسپری محافظ به سلولهای بینی و ریه متصل می شود و حدود 24 ساعت دوام می آورد. وی گفت: “اگر در انسان به این خوبی باشد ، می توانید با شخص آلوده در رختخواب بخوابید یا با بچه های آلوده خود باشید و هنوز در امان باشید.”

اسیدهای آمینه از کششی از پروتئین سنبله در بدن حاصل می شوند ویروس کرونا esهایی که بندرت جهش می یابند. دانشمندان آن را در برابر چهار نوع مختلف ویروس آزمایش کردند ، از جمله هر دو سویه معروف “ووهان” و “ایتالیایی” و همچنین علیه ویروس کرونا که باعث سارس و سندرم تنفسی خاورمیانه می شود.

در کشت های سلولی ، کاملاً در برابر تمام گونه های ویروس همه گیر محافظت می شود ، کاملاً در برابر SARS و تا حدی در برابر MERS.

موسكونا گفت ، لیپوپروتئین می تواند به عنوان یك پودر سفید یخ زده و بدون نیاز به یخچال تولید شود. یک پزشک یا داروساز می تواند پودر را با شکر و آب مخلوط کرده و اسپری بینی تولید کند.

آزمایشگاه های دیگر آنتی بادی ها و “مینی پروتئین ها” را طراحی کرده اند که مانع از ورود ویروس SARS-CoV-2 به سلول ها می شود ، اما اینها از نظر شیمیایی پیچیده تر هستند و ممکن است لازم باشد در دمای سرد نگهداری شوند.

آنها در یك كنفرانس گفتند كه Moskona و Porotto به مدت 15 سال در مورد پپتیدهای مشابه “مهاركننده همجوشی” همكاری داشته اند. برخی از آنها علیه سرخک ، Nipah ، پاراآنفلوانزا و ویروس های دیگر ایجاد شده اند.

Porotto گفت ، اما این محصولات علاقه تجاری کمی را برانگیختند ، زیرا واکسن موثر سرخک از قبل وجود دارد و ویروس کشنده Nipah فقط گاهی اوقات در مکان های دور مانند بنگلادش و مالزی ظاهر می شود.

آنتی بادی های مونوکلونال به جدید ویروس کرونا نشان داده شده است که از عفونت و همچنین درمان آن جلوگیری می کند ، اما ساخت آنها گران است ، به یخچال نیاز دارد و باید تزریق شود. دانشمندان استرالیایی اسپری بینی را آزمایش کرده اند کووید -19 در گلدان ، اما با تقویت سیستم ایمنی بدن و نه با هدف قرار دادن مستقیم ویروس کار می کند.

موسكونا گفت ، از آنجا كه لیپوپپتیدها می توانند به صورت پودر خشك حمل شوند ، حتی در مناطق روستایی در كشورهای فقیر كه فاقد یخچال هستند نیز قابل استفاده است.

موسكونا ، متخصص اطفال كه معمولاً بر روی پاراآنفلوانزا و ویروسهای دیگری كه كودكان را آلوده می كنند كار می كند ، اظهار داشت كه وی علاقه زیادی به انتقال این محصول به كشورهای فقیر دارد كه ممكن است هرگز به آنتی بادی های مونوكلونال و واكسن های mRNA كه آمریكایی ها به زودی دریافت می كنند ، دسترسی نداشته باشد. وی گفت ، اما او تجربه کمی در این عرصه دارد.

وی گفت: “من همیشه دانشمند پایه بوده ام.” “من هرگز توسعه دارو را انجام نداده ام و چیزی را به FDA یا موارد مشابه منتقل نکرده ام.”

دونالد جی. مک نیل جونیور c.2020 شرکت نیویورک تایمز