درد قفسه سینه و استفراغ ترکیبی بیش از حد خطرناک است که نمی توان آن را نادیده گرفت ، بلافاصله با پزشک مشورت کنید

هر بیمار بالغی که بیش از پنج دقیقه درد قفسه سینه داشته باشد و استفراغ کرده و بیمار به نظر برسد باید در اولین فرصت توسط پزشک ارزیابی شود.

درد قفسه سینه و استفراغ ترکیبی بیش از حد خطرناک است که نمی توان آن را نادیده گرفت ، بلافاصله با پزشک مشورت کنید

سینه انسان. تصویر با مجوز از Stillwaterising / Wikimedia Commons

استفراغ یک علامت همه گیر است و تقریباً همه ما آن را تجربه کرده ایم. دلایل آن می تواند زیاد باشد و ممکن است هنگامی که شما کودک خود را به سمت بالا می آورید متفاوت باشد و در بزرگسالی اتفاق می افتد. متداول ترین علت ها سوges هاضمه ، ورم معده ، بیماری های کبدی ، هپاتیت ، بیماری های لوزالمعده ، مسمومیت ، مسمومیت غذایی ، بیماری های کلیوی مانند نارسایی کلیه و سنگ کلیه است.

در زنان در سن باروری ، بارداری یکی از دلایل شایع است و با افزایش سن ، سنگهای صفراوی دلیل قابل توجهی هستند ، به خصوص اگر چاق یا دارای اضافه وزن باشند. استفراغ همچنین با بیماری های قلبی ، معمولاً سکته قلبی حاد همراه است که به عنوان حمله قلبی نیز شناخته می شود. همچنین ممکن است ناشی از تشریح آئورت و پریکاردیت باشد که با درد قفسه سینه نیز همراه است.

هنگامی که استفراغ و درد قفسه سینه با هم اتفاق می افتد

داشتن یک علامت بسیار شایع و همچنین همراه بودن با علل مختلف ممکن است در ذهن فرد این معضل را ایجاد کند که چه زمانی باید با یک پزشک مشورت کند. هنگامی که استفراغ همراه با درد قفسه سینه باشد ، می تواند لیستی از علل احتمالی را کوتاه کرده و به شما کمک کند تا درک کنید چه چیزی اشتباه است. شایعترین علت بروز این دو علامت با هم ورم معده یا سوpe هاضمه (سوi هاضمه) است که معمولاً به صورت اسیدیته یا سوزش معده منتقل می شود. در اینجا ممکن است بیمار استفراغ مکرر داشته باشد و درد فوقانی شکم داشته باشد که ممکن است شبیه درد قفسه سینه باشد. دلایل دیگر نوع مشابه درد و استفراغ سنگ صفرا است که به آن کولسیستیت حاد نیز گفته می شود ، جایی که بیمار همراه با استفراغ و تعریق درد شدیدی را تجربه می کند.

با این حال ، ترسناک ترین علت درد قفسه سینه همراه با استفراغ ، سکته قلبی یا حمله قلبی است و مهم این است که بتوانید آن را شناسایی کنید ، بنابراین می توانید با یک دکتر تماس بگیرید. عوامل زیر باید برای این منظور در نظر گرفته شود:

  • مشخصات بیمار: به طور کلی ، یک پسر کم تحرک چاق که دارای فشار خون بالا و دیابت است ، بیشتر در معرض حمله قلبی است.
  • نوع درد: درد قلبی به طور کلی رتروسترنال است (پشت استخوان سینه) ، طبیعتاً احساس درد مبهم می کند و ممکن است به بازوی چپ ، فک ، اپی گاستریوم (شبکه خورشیدی) یا پشت تابیده شود. در راه رفتن یا ورزش زیاد می شود و با تعریق و استفراغ همراه است.
  • مدت زمان درد: این درد ممکن است به مدت پنج دقیقه تا نیم ساعت طول بکشد و ممکن است با احساس گیجی ، سبکی سر ، تپش قلب و احساس قریب الوقوع عذاب همراه باشد.

چه زمانی باید با یک پزشک تماس بگیریم

در بعضی مواقع ، حتی دردهای عضلانی یا کشش عضلانی ممکن است باعث درد قفسه سینه و احساس حالت تهوع شود اما ارتباط مستقیمی با استفراغ نداشته باشد. بنابراین ، چه زمانی باید کسی که درد قفسه سینه و استفراغ دارد با یک پزشک مشورت کنیم؟ می توانید براساس چند قانون شست تصمیم بگیرید.

اولین و مهمترین قسمت مشخصات بیمار است – کسانی که فشار خون بالا دارند و عادت های کم تحرکی دارند در صورت شدید بودن درد قفسه سینه و بررسی معیارهایی که قبلاً ذکر شد باید با پزشک مشورت کنند. اگر استفراغ مداوم باشد و سابقه قبلی بیماری قلبی وجود داشته باشد ، مشاوره فوری ضروری است. اگر بیمار بیمار به نظر می رسد ، کبود می شود ، قادر به صحبت با جملات کامل نیست یا به شدت عرق می کند ، لازم است بلافاصله یک آمبولانس فراخوانی شود و بیمار به بیمارستان منتقل شود. در این موارد ، کنار گذاشتن علل دیگر این علائم ترکیبی ، مانند سابقه مصرف دارو یا مصرف بیش از حد ، نیز مهم است.

سرانجام ، هر بیمار بالغی که بیش از پنج دقیقه درد قفسه سینه داشته باشد و استفراغ کرده و بیمار به نظر برسد باید در اولین فرصت توسط پزشک ارزیابی شود. برای بیماران جوان ، ادامه استفراغ نگران کننده است و باید جدی گرفته شود.

این مقاله توسط دکتر Salil Garg ، مشاور ارشد ، قلب و عروق مداخله ای ، بیمارستان Fortis Shalimar Bag نوشته شده است

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما را در مورد درد قفسه سینه بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.