داوطلبان برای انواع مختلف واکسن COVID-19 ، حتی برای پیشگامان مسابقه واکسن مورد نیاز هستند

چندین واکسن برای تأمین تقاضای جهانی مورد نیاز خواهد بود ، این نگرانی را ایجاد می کند که مطالعاتی که هنوز برای ثبت نام هزاران داوطلب نیاز است.

داوطلبان برای انواع مختلف واکسن COVID-19 ، حتی برای پیشگامان مسابقه واکسن مورد نیاز هستند

یک داروساز برای اولین بار در اولین آزمایش آزمایش بالینی آزمایش واکسن بالقوه COVID-19 ، جنیفر هالر را ترک کرد. AP

دو کووید -19 واکسن ها ممکن است به خط پایان نزدیک شوند ، اما دانشمندان هشدار می دهند که داوطلب شدن افراد کافی برای کمک به پایان تحصیل سایر نامزدها در ایالات متحده و سراسر جهان بسیار مهم است.

Moderna Inc و رقبا Pfizer Inc اخیراً نتایج اولیه را نشان داده اند که نشان می دهد واکسن آنها بیش از 90٪ موثر است ، حداقل برای محافظت کوتاه مدت در برابر کووید -19 .

اگر نتایج اولیه متوقف شود و نهادهای نظارتی ایالات متحده موافقت کنند که عکس ها ایمن هستند ، استفاده اضطراری از منابع کوچک و جیره بندی می تواند از اواخر دسامبر آغاز شود. کشورهای دیگر با قرارداد برای دوزهای اولیه بررسی خود را انجام می دهند.

اما چندین واکسن برای تأمین تقاضای جهانی و کمک به پایان بیماری همه گیر مورد نیاز خواهد بود ، این نگرانی را ایجاد می کند که اگر افراد منتظر گزینه OK’d باشند ، ممکن است مطالعاتی که هنوز برای ثبت نام هزاران داوطلب انجام می شود کوتاه باشد.

دکتر جیمز کاترل ، متخصص بیماریهای عفونی در مرکز پزشکی UT Southwestern در دالاس ، گفت: “ما نمی خواهیم این اتفاق رخ دهد.”

وسایل کنار ، دیگر کووید -19 واکسن های در دست تولید ممکن است در جمعیت های مختلف متفاوت عمل کنند و “ما احتمالاً از داشتن گزینه ای از گزینه های واکسن بهره مند خواهیم شد” ، کاترل گفت.

فرانسیس کالینز ، مدیر انستیتوی ملی بهداشت ، با تأکید بر آمریکایی ها برای ثبت نام ، “ما هنوز به داوطلبان نیاز داریم.”

علاوه بر این ، اگر سازمان غذا و داروی ایالات متحده اجازه استفاده اضطراری را بدهد ، به شركت كنندگان در مطالعات Moderna و Pfizer كه در ابتدا عکس های ساختگی دریافت كرده اند ، مطمئناً واكسن واقعی به آنها پیشنهاد می شود. اما هیچ کس نمی داند که حفاظت چه مدت طول می کشد ، به این معنی که این مطالعات همچنین باید به نوعی پیگیر گیرندگان باشد.

دکتر جسی گودمن از دانشگاه جورج تاون ، مدیر سابق بخش واکسن FDA گفت: “یک چیز موثر بودن دو ماه پس از آخرین واکسیناسیون و یک چیز دیگر یک سال بعد موثر است.” “تکمیل این آزمایشات بالینی و آزمایشات واکسن های دیگر بسیار مهم خواهد بود ، بنابراین می توانیم مقایسه کنیم.”

دکتر آنتونی فاوچی ، کارشناس ارشد بیماری های عفونی دولت ایالات متحده که تیمش در NIH به توسعه نامزد مدرن کمک کرد ، گفت که اخبار امیدوار کننده Moderna و Pfizer نوید برخی از رقبای آنها است.

این عکسها پروتئین “سنبله” را که سطح آن را می خواند هدف قرار می دهد ویروس کرونا فاوسی گفت ، و نتایج اولیه ثابت می کند که برای ایجاد “یک واکنش محافظتی” کافی است. “از نظر مفهوم این خوب به نظر می رسد” برای سایر واکسن های متمرکز بر سنبله که به روش های مختلف ساخته شده اند.

در اینجا یک کارت امتیاز از پیشتازان مسابقه جهانی واکسن وجود دارد:

واکسن های کد ژنتیکی

واکسن Moderna-NIH و نامزد توسعه یافته توسط Pfizer و شریک آلمانی آن BioNTech با ویروس کرونا خود ، یعنی هیچ کسی نمی تواند آن را از روی عکس ها بگیرد.

در عوض ، واکسن ها با یک فناوری کاملاً جدید ساخته می شوند که قطعه ای از کد ژنتیکی پروتئین سنبله را تزریق می کند. این پیام رسان RNA یا mRNA ، به بدن دستور می دهد که مقداری پروتئین سنبله ای بی ضرر بسازد ، به اندازه کافی برای تقویت سیستم ایمنی بدن ، اگر بعداً با ویروس واقعی روبرو شود ، واکنش نشان دهد.

هیچ واکسن mRNA مجاز برای افراد وجود ندارد ، بنابراین دانشمندان هیچ تصوری از این موضوع نداشتند کووید -19 نامزدها ممکن است کار کنند.

هر دو تولید کننده در تلاشند تا تولید خود را در کارخانه های ایالات متحده و اروپا افزایش دهند. آنها نمی توانند به سادگی با سایر شرکت های واکسن سازی شریک شوند تا برخی از کارها را بر عهده بگیرند زیرا این فناوری بسیار متفاوت از روش عکسبرداری بیشتر است.

مدیر عامل Moderna ، استفان بانسل ، گفت: “این مبادله خیلی ساده و سریع نیست.”

واکسن اسب تروا

یک روش متفاوت برای هدف قرار دادن پروتئین سنبله: از ویروس بی خطر دیگری برای انتقال ژن سنبله به بدن استفاده کنید. بار دیگر ، بدن مقداری پروتئین سنبله تولید می کند و سیستم ایمنی بدن را تسویه می کند.

دانشگاه آکسفورد انگلیس و AstraZeneca در حال ساخت نسخه خود از این واکسن “ناقل ویروسی” با ویروس سرماخوردگی یا آدنو ویروس هستند که به طور معمول شامپانزه ها را آلوده می کند. مطالعات ده ها هزار نفر در انگلستان ، ایالات متحده و چندین کشور دیگر در حال انجام است.

جانسون و جانسون از نسخه آدنوویروس انسانی برای نسخه خود استفاده می کنند و تنها گزینه در آزمایش های پیشرفته ایالات متحده است که نشان می دهد یک دوز واحد به جای دو مورد کافی است.

دولت چین پیش از هر آزمایش نهایی ، استفاده اضطراری از عکسهای آدنو ویروس CanSino Biologics در ارتش را مجاز دانست. به همین ترتیب روسیه واکسن آدنوویروس را قبل از آزمایشات مرحله آخر شروع کرد.

واکسن های پروتئینی

Novavax با تهیه نسخه های بی ضرر از ویروس کرونا پروتئین را در آزمایشگاه سنبله می زند و آنها را در نانوذرات اندازه ویروس قرار می دهد.

واکسن های مبتنی بر پروتئین علیه بیماری های دیگر وجود دارد ، بنابراین این فناوری به عنوان برخی از رقبای آن یک فناوری جدید نیست. Novavax یک مطالعه بزرگ مرحله نهایی را در انگلیس آغاز کرده است و قرار است به زودی مطالعه دیگری را در ایالات متحده آغاز کند.

واکسن های کشته شده

واکسن های متمرکز بر سنبله تنها گزینه نیستند. ساخت واکسن با رشد یک ویروس عامل بیماری و سپس از بین بردن آن روشی کاملاً امتحان شده است – این روشی است که عکس های معروف فلج اطفال توسط جوناس سالک ساخته شده است.

چین سه اصطلاحاً “غیرفعال” دارد کووید -19 کاندیداهای واکسن در آزمایش نهایی در چندین کشور ، و اجازه استفاده اضطراری در برخی از افراد را قبل از نتایج داده است. یک شرکت هندی در حال آزمایش نامزد غیرفعال شده خود است.

دم کردن و سپس از بین بردن ویروس با خیال راحت بیشتر از فناوری های جدید است. اما واکسن های غیرفعال به بدن نگاه می کنند تا فقط به آن پروتئین خوشه ای نگاه کنند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.