دانشمندان روسی رابطه امیدوار کننده ای بین واکسن BCG و ایمنی Covid-19 بررسی شده در بررسی تحقیق را کشف کردند

این مطالعه ادعا می کند که ممکن است واکسن BCG در بزرگسالانی که مانند کودکان واکسینه نشده اند ، مثر نباشد.

دانشمندان روسی رابطه امیدوار کننده ای بین واکسن BCG و ایمنی Covid-19 بررسی شده در بررسی تحقیق را کشف کردند

یک ویال از واکسن BCG. حسن نیت ارائه می دهد تصویر: اتحاد GAVI

یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه سن پترزبورگ روسیه پیوندی را بین کشورهایی که واکسن bacille Calmette-Guerin (BCG) به طور منظم و طولانی مدت تزریق می شود و شدت کووید -19 عفونت و مرگ و میر تجزیه و تحلیل حدود 100 مقاله دانشگاهی و آمار منتشر شده از بروز کووید -19 در کشورهای مختلف جهان ، داده ها نشان داد که گسترش جدید است ویروس کرونا عفونت در جایی که درصد زیادی از افراد واکسینه شده علیه سل با واکسن BCG وجود دارد ، کندتر اتفاق می افتد.

داده های تجزیه و تحلیل شده از فنلاند ، چین ، ژاپن ، کره و همچنین کشورهای اروپای شرقی ، آسیای مرکزی و جنوبی ، آفریقا و اتحاد جماهیر شوروی سابق است.

محققان گفتند: “میزان مرگ و میر در کشورها و مناطقی که برنامه های واکسیناسیون ملی واکسن برای مدت طولانی انجام شده یا امروز ادامه دارد ، به خصوص اگر واکسیناسیون مجدد انجام شود ، پایین تر است.” بیانیه مطبوعاتی جمعه.

روندهای مشاهده شده در داده ها همچنین حاکی از تأثیر ایمنی مرتبط با BCG در برابر است کووید -19 ناشی از تأثیر اولیه و طولانی مدت سویه واکسن بر روی سیستم ایمنی بدن است ، یعنی اگر در سنین پایین و در برنامه واکسیناسیون مناسب مصرف شود. این اثر اضافی “کمکی” – در جایی که پاسخ سیستم ایمنی بدن به روشی غیر اختصاصی افزایش می یابد – می تواند در برابر آنتی ژن های متعدد از جمله آنتی ژن های عفونی مانند کووید -19 .

“عامل ایجاد کننده جدید ویروس کرونا عفونت و BCG دارای پپتیدهای مشترک هستند ، به این معنی که القا-مصونیت متقابل امکان پذیر است “، یکی از نویسندگان این مطالعه ، ایانا ایواشکیویچ ، فارغ التحصیل برنامه آنلاین پاتوفیزیولوژی آنلاین از دانشگاه سن پترزبورگ است. نقل شده به قول

بسیاری از آزمایشات بالینی واکسن BCG در حال انجام است و آزمایشات استفاده از آن برای پیشگیری از واکسن جدید است ویروس کرونا عفونت تحت شرایط مختلف در حال بررسی است. محققان توضیح می دهند که احتمال واکسیناسیون BCG باعث کاهش انتقال و شدت آن می شود کووید -19 به طور فعال در مطالعات تیم های تحقیقاتی بین المللی از ایالات متحده آمریکا ، آلمان ، کانادا ، هند و ایران مورد بررسی قرار می گیرد.

در حالی که هنوز اثر واکسیناسیون BCG در بزرگسالان مشخص نشده است ، محققان گفتند ممکن است این واکسن در بزرگسالانی که مانند کودکان واکسینه نشده اند ، به همان اندازه موثر نباشد.

دکتر لئونید چوریلوف ، معاون آزمایشگاه موزاییک خود ایمنی و رئیس گروه پاتولوژی در دانشگاه سن پترزبورگ.

با این حال ، مطالعات ضد و نقیضی نیز وجود دارد که نشان داد واکسن BCG از تأثیر کمتری برخوردار است اما همچنان از شدت عفونت در بزرگسالان می کاهد.

“… مقالاتی تحقیقاتی توسط دانشمندان از هلند وجود دارد ، جایی که BCG در دوران کودکی تجویز نمی شود. آنها نشان می دهد که تجویز BCG برای بزرگسالان بدتر نمی شود ، و شاید ، در صورت آلوده شدن به بیماری جدید ، تا حدی روند بیماری را کاهش می دهد. ویروس کرونا ، “چوریلوف افزود.

بررسی مطالعه در مجله دانشگاهی منتشر شده است جوونس ساینسیا.