دانشمندان آمریکایی برای جلوگیری از COVID-19 اسپری بینی تولید می کنند که به مدت شش ماه مثر است

یک مزیت کلیدی این روش این است که برای تأثیرگذاری در جلوگیری از COVID-19 به سیستم ایمنی بدن کافی نیاز ندارد.

دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا و شرکت بیوتکنولوژی Regeneron در حال بررسی این هستند که آیا می توان از فناوری تولید شده برای ژن درمانی برای ساخت اسپری بینی استفاده کرد که از عفونت با جدید جلوگیری می کند یا خیر. ویروس کرونا .

ایده استفاده از ویروس ضعیف شده به عنوان یک کامیون تحویل دهنده برای حمل دستورالعمل های ژنتیکی به سلول های داخل بینی و گلو است که به نوبه خود آنتی بادی های قدرتمندی را برای جلوگیری از حمله SARS-CoV-2 به بدن ما ایجاد می کند.

جیمز ویلسون ، استاد پزشکی در پن ، که پروژه را رهبری می کند ، به خبرگزاری فرانسه گفت: “مزیت رویکرد ما این است که شما برای داشتن این سیستم به سیستم ایمنی مناسب نیاز ندارید.”

این فناوری در حال حاضر بر روی حیوانات در حال آزمایش است و ویلسون معتقد است ، در صورت موفقیت ، می تواند حدود شش ماه از افراد در برابر یک دوز محافظت ، اسپری بینی و در نتیجه واکسن های مکمل را تأیید کند.

ویلسون پیشگام ژن درمانی است – ارائه کد ژنتیکی به سلولهای بیمار برای اصلاح نقص و درمان بیماری.

تیم تحقیقاتی وی کشف کرد که گروه ویروس های Adeno-Associated Virus (AAV) ، که هم انسان و هم سایر پستانداران را آلوده می کنند اما شناخته شده نیستند که باعث بیماری می شوند ، می توانند برای انتقال DNA سالم به سلول ها مهندسی شوند.

دانشمندان آمریکایی اسپری بینی تولید می کنند تا از COVID19 به مدت شش ماه جلوگیری کند

این رویکرد در سال 2019 منجر به تأیید Zolgensma ، اولین داروی درمان آتروفی عضلانی نخاع شد ، و امروز AAV ها برای ده ها کاربرد دیگر در حال بررسی هستند.

در ماه فوریه دولت ایالات متحده با ویلسون تماس گرفت تا ببیند آیا او و آزمایشگاهش می توانند از این فناوری علیه استفاده کنند کووید -19 .

اما تا زمانی که رگنرون دو آنتی بادی امیدوارکننده ساخته شده در آزمایشگاه علیه آن ایجاد کرد ویروس کرونا ، که به پروتئین سطحی پاتوژن متصل می شود و مانع از حمله به سلولهای ما می شود ، تیم او می تواند به جلو حرکت کند.

آنتی بادی های Regeneron خودشان در آزمایش بالینی هستند اما برای بیماران خفیف یا متوسط ​​تأیید اضطراری دریافت کرده اند کووید -19 که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند – و اخیراً مورد استفاده قرار گرفتند برای درمان رئیس جمهور دونالد ترامپ.

محققان امیدوارند که اسپری بینی بتواند از سوراخ های بینی منشعب شود ، به سلولهای اپیتلیال بینی وارد شود و دستگاه های تولید پروتئین آنها را بگیرد تا آنتی بادی های Regeneron تولید کنند.

به طور معمول ، فقط سلول های ایمنی بدن آنتی بادی ایجاد می کنند ، که ایده جدید را به یک رویکرد کاملاً نوآورانه تبدیل می کند.

از آنجا که ویروس کرونا از طریق مجرای بینی وارد ریه ها می شود ، اسپری می تواند عفونت را در مسیرهای خود متوقف کند.

علاوه بر این ، AAV ها فقط یک پاسخ ایمنی خفیف ایجاد می کنند ، بنابراین عوارض جانبی ممکن است کمتر از واکسن های پیشرو باشد ، که با آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی پروتئین اصلی ویروس کار می کنند.

پن و رگنرون امیدوارند که قبل از مراجعه به سازمان غذا و دارو برای شروع آزمایشات انسانی ، مطالعات حیوانات خود را تا ژانویه به پایان برسانند.