داروی خوراکی ضد ویروس مولنوپیراویر انتقال ویروس کرونا را ظرف 24 ساعت به طور کامل سرکوب می کند

محققان ادعا می كنند كه MK-4482 / EIDD-2801 یا مولنوپیراویر اولین داروی خوراكی موجود است كه به سرعت SARS-CoV-2 را مسدود می كند و می تواند زمین گیر باشد.

از همان ابتدای کووید -19 همه گیری ، تمرکز جامعه جهانی تحقیقات علمی و بهداشتی یا کشف گزینه های درمانی جدید یا واکسن هایی است که می تواند SARS-CoV-2 را از بین ببرد یا داروهای قدیمی را برای درمان و درمان عفونت بدون عوارض جانبی عمده دوباره استفاده می کند. سازمان بهداشت جهانی آزمایشات همبستگی خود را برای بررسی اثربخشی داروهای قبلی مانند remdesivir ، chloroquine ، hydroxychloroquine و داروهای ضد ویروسی آغاز کرد.

این لیست به زودی داروهای بیشتری مانند ایورمکتین ، فاویپیراویر ، متفورمین ، آسپیرین ، آمودیاکین ، زوکلوپنتیزکسول و نبیوولول را شامل می شود. تا ژوئن سال 2020 ، یک مطالعه در آکسفورد اعلام کرد که داروی استروئید دگزامتازون می تواند به درمان بیماری های شدید کمک کند کووید -19 بیماران و در ماه نوامبر ، دانشمندان حتی داروهای هپاتیت C را برای اثربخشی آنها در برابر SARS-CoV-2 ارزیابی می کردند. اما علی رغم این پیشرفت ها ، جستجوی یک داروی بسیار موثر که می تواند از همان ابتدای شروع به کار بر روی SARS-CoV-2 تأثیر بگذارد کووید -19 عفونت نتایج محدودی را ارائه داد.

چگونه داروی آنفلوانزا برای SARS-CoV-2 کار می کند

یافته های یک مطالعه جدید منتشر شده در میکروبیولوژی طبیعت ممکن است یک نقطه عطف باشد. این مطالعه که توسط محققان موسسه علوم پزشکی پزشکی ، دانشگاه ایالتی جورجیا منتشر شده ، نشان می دهد که داروی ضد ویروسی جدیدی طراحی شده است که با موفقیت ویروس SARS-CoV-2 را سرکوب می کند و انتقال آن را در عرض 24 ساعت مهار می کند.

محققان ادعا می كنند كه MK-4482 / EIDD-2801 یا مولنوپیراویر اولین داروی خوراكی موجود است كه به سرعت SARS-CoV-2 را مسدود می كند و احتمال شكست آن وجود دارد.

محققان در این مطالعه گزارش دادند که آنها یک مهارکننده آنالوگ ریبونوکلئوزید خوراکی قابل تحویل تولید کرده اند که علیه ویروس های آنفلوانزا کار می کند و شاهد اثربخشی آن است ، آنها تصمیم گرفتند دارو را برای استفاده در برابر SARS-CoV-2 مورد استفاده مجدد قرار دهند. این دارو ، مولنوپیراویر ، اکنون در آزمایشات بالینی فاز II / III است اما برای موفقیت در ویروس در آزمایشگاه آزمایش شده است.

دانشمندان فاش کردند که آنها آزمایش این دارو را به جای موش و خوکچه هندی بر روی گلدان انتخاب کردند زیرا ارائه SARS-CoV-2 در گلدان شبیه جمعیت انسانهای بزرگسال جوان است. این به این معنی است که سرخک ها نیز بدون علامت یا علائم خفیف دارند کووید -19 عفونت که در طی آن آنها بیماری را به سرعت به سایر گلدان منتقل می کنند. این شباهت به محققان فرصتی داد تا تخمین بزنند که چگونه دارو می تواند به طور م theثر شیوع آن را کنترل کند کووید -19 . بنابراین ، محققان گلدان ها را با SARS-CoV-2 تلقیح کردند و اوج بار ویروسی آنها را در دستگاه تنفسی فوقانی در روز سوم پس از تلقیح مشاهده کردند.

اثرات سریع مولنوپیراویر

هنگامی که گلدان با مولنوپیراویر تحت درمان قرار گرفت – دو بار در روز تجویز می شود – نتایج بسیار امیدوار کننده ای یافت شد. وقتی دوز دارو طی 12 ساعت پس از اوج رسیدن بار ویروسی و شروع ریزش عفونت آغاز شد ، ذرات عفونی ظرف 24 ساعت از شروع درمان غیرقابل شناسایی شدند. هنگامی که اولین دوز مولنوپیراویر 36 ساعت پس از اوج گرفتن بار ویروسی و شروع ریزش تجویز شد ، این دارو توانست در مدت 36 ساعت آزاد سازی ویروس های عفونی را کاملاً سرکوب کند. این نه تنها نشان می دهد که این دارو بر روی زبانه های مبتلا به عفونت ویروسی SARS-CoV-2 کار می کند بلکه در زمان تجویز در سریعترین زمان ممکن سریعترین اثر را دارد.

به دلیل همین یافته های امیدوارکننده است که محققان نتیجه گرفتند که مصرف خوراکی داروی مولنوپیراویر می تواند سه مزیت بالقوه داشته باشد:

  • این می تواند پیشرفت عفونت را متوقف کرده و از بیماری شدید و پیامدهای نامطلوب جلوگیری کند
  • این می تواند طول کل عفونت را کاهش دهد ، که به نوبه خود می تواند خسارات جسمی ، عاطفی و اقتصادی-اقتصادی این بیماری را در بیماران کاهش دهد ، به ویژه در طول انزوا
  • اگر به جمعیت هایی که قابلیت انتقال پذیری بالایی دارند تحویل داده شود ، می تواند شیوع محلی را به سرعت کنترل کند

بنابراین ، در حالی که قبل از انتشار این داروی خوراکی ضد ویروس برای استفاده عمومی ، باید آزمایشات بالینی بیشتری انجام شود ، یافته های این مطالعه امید جدیدی را برای سرکوب موفقیت آمیز ویروس SARS-CoV-2 ایجاد می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد Viral load بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.