داروی جدید می تواند به درمان شرایط بهداشت باروری مانند PCOS ، بهبود باروری در زنان کمک کند

آمنوره هیپوتالاموس بیماری است که در آن هیپوتالاموس تولید هورمون آزاد کننده گنادوتروپین را متوقف یا کند می کند ، در نتیجه آن زن قاعدگی را متوقف می کند.

داروی جدید می تواند به درمان بیماری های بهداشت باروری مانند PCOS ، بهبود باروری در زنان کمک کند

تصویر نمایندگی تصویر با مجوز از ویکی مدیا عوام

مسائل مربوط به بهداشت باروری اغلب منجر به ناباروری می شود که می تواند دلیل اصلی پریشانی باشد. اگرچه اکنون چندین روش درمانی برای درمان شرایط تولیدمثلی در دسترس است و روش هایی مانند IVF برای کمک به بارداری زوجین در دسترس است ، اما متخصصان می گویند که هنوز کارهای زیادی برای یافتن روشهای موثرتر برای درمان ناباروری و بهداشت باروری انجام شده است.

اکنون ، در یک مطالعه اخیر ، گروهی از محققان کالج امپریال لندن ادعا کردند که دریافتند دارویی به نام MVT-602 می تواند برای هدف قرار دادن هورمونی به نام کیسپپتین و درمان مسائل تولید مثل در زنان استفاده شود.

یافته های این مطالعه در مجله تحقیقات بالینی.

کیسپپتین

کیسپپتین هورمونی است که در داخل ناحیه هیپوتالاموس مغز تولید می شود و غده هیپوفیز (که در مغز نیز وجود دارد) را تحریک می کند تا انتقال دهنده های عصبی را آزاد کند. سپس انتقال دهنده های عصبی باعث ترشح دو هورمون تولید مثل – هورمون لوتئین ساز (LH) و هورمون محرک فولیکول (FSH) می شوند که نقش مهمی در تولید استروژن و تستوسترون دارند.

مقادیر کم یا ناکافی کیسپپتین برای جلوگیری از قاعدگی ، ایجاد ناباروری و همچنین تأخیر یا جلوگیری از شروع بلوغ پیشنهاد می شود. از آمپول های کیسپپتین برای تحریک تخمک گذاری و کمک به لقاح آزمایشگاهی استفاده می شود. با این حال ، اثرات هورمون فقط برای چند ساعت ادامه دارد.

MVT-602

MVT-602 یک الیگوپپتید (زنجیره کوتاه اسیدهای آمینه) است که به عنوان آگونیست کیسپپتین عمل می کند. آگونیست ها ترکیباتی هستند که به محل فعال هورمون ها متصل می شوند و باعث می شوند هورمون عملکرد خود را انجام دهد. محل فعال یک جیب در هورمون هایی است که بستر (هر مولکولی که هورمون روی آن کار می کند یا یک مولکول طبیعی فعال یا مانع عملکرد هورمون است) به آن متصل می شود.

آخرین مطالعه

برای آخرین مطالعه ، محققان اثرات داروی MVT-602 را در شرایط آزمایشگاهی و سپس بر روی سه گروه از زنان – 12 زن سالم ، شش زن مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) و شش نفر با آمنوره هیپوتالاموس – با کیسپپتین طبیعی مقایسه کردند.

آمنوره هیپوتالاموس نوعی بیماری است که در آن هیپوتالاموس تولید هورمون آزاد کننده گنادوتروپین را متوقف یا کند می کند ، در نتیجه آن زن قاعدگی را متوقف می کند.

محققان پس از دریافت MVT-602 و کیسپپتین طبیعی و تفاوت سطح هورمون های تولید مثل در زنان مبتلا به PCOS ، آمنوره هیپوتالاموس و زنان سالم پس از دریافت MVT-602 ، سطح هورمون های تولید مثل در زنان را مقایسه کردند.

در اینجا برخی از یافته های این مطالعه آورده شده است:

  • MVT-602 منجر به افزایش سطح هورمون های تولید مثل (LH و FSH) شد که برای مدت طولانی بالاتر از آنچه در کسانی که کیسپپتین دریافت کرده اند ، بالا بود.
  • سطح هورمون لوتئینیزه طی حدود 22 ساعت پس از تجویز MVT-602 به اوج خود رسید و حدود دو روز در سطح بالایی باقی ماند. از طرف دیگر ، در افرادی که کیسپپتین دریافت کرده اند ، میزان LH در 4.7 ساعت به حداکثر رسیده و حدود 14 ساعت در سطح بالایی باقی مانده است.
  • افزایش سطح LH برای زنان سالم و زنان مبتلا به PCOS یکسان بود. با این حال ، در زنان مبتلا به آمنوره هیپوتالاموس (HA) نسبتاً سریعتر بود. نویسندگان این مطالعه نشان دادند که این ممکن است به دلیل سطح بالاتر گیرنده های کیسپپتین در بیماران HA باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما را در زمینه ناباروری بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.