داروهای هپاتیت C ممکن است پروتئاز اصلی SARS-CoV-2 را مهار کنند ، کمک به درمان COVID-19 ، می گوید مطالعه

طبق آخرین مطالعه ، هرچه راندمان اتصال یک ترکیب با آنزیم قوی تر باشد ، فعالیت آن را بهتر مهار می کند.

داروهای هپاتیت C ممکن است پروتئاز اصلی SARS-CoV-2 را مهار کنند ، کمک به درمان COVID-19 ، می گوید مطالعه

تصویر CDC از ویروس کرونا. تصویر: CDC / Unsplash

تحقیقات جدید منتشر شده در مجله peer-reviewed ساختار نشان می دهد که داروهای هپاتیت C ممکن است بتوانند عملکرد پروتئاز اصلی SARS-CoV-2 را مهار کنند و از این رو می تواند برای درمان استفاده شود کووید -19 . پروتئازها آنزیم هایی هستند که می توانند پروتئین ها را به قطعات کوچکتر تقسیم کنند.

از آنجا که کووید -19 یک بیماری جدید است و تولید داروهای جدید زمان زیادی می برد ، دانشمندان چندین داروی قبلی را برای درمان بیماری مطالعه کرده اند. داروهای ضد التهابی مانند هیدروکسی کلروکین ، استروئیدها مانند دگزامتازون و نوکلئوزید مشابه آن با remdesivir قبلاً در حال تحقیق هستند یا نشان داده اند که م beثر هستند.

با این حال ، متخصصان هنوز به طور مداوم به دنبال راه های بهتر و سریعتر برای مدیریت بیماری ، جلوگیری از مرگ و میر و کاهش فشار بیش از حد امکانات بهداشتی هستند.

آخرین مطالعه انجام شده در آزمایشگاه ملی DOE / Oak Ridge ، ایالات متحده ، مطالعه دیگری را به لیست داروهای مورد مطالعه اضافه می کند کووید -19 رفتار.

مطالعه

برای این مطالعه ، محققان از روش کریستالوگرافی اشعه ایکس برای ارزیابی ظرفیت اتصال داروهای مختلف با پروتئاز اصلی به نام Mpro of SARS-CoV-2 استفاده کردند. این داروها شامل سه داروی هپاتیت C تأیید شده توسط FDA – تلپراویر ، نارلاپروایر و بوسپرویر است. یک مهار کننده دیگر پروتئاز به نام لوپپتین نیز در این مطالعه گنجانده شد.

Mpro یک هدف دارویی ثابت شده برای کووید -19 . این آنزیم باعث شکسته شدن زنجیره طولانی پلی پروتئین ها (زنجیره های پروتئین) به پروتئین های منفرد می شود که سپس عملکردهای مختلفی را در چرخه زندگی ویروسی انجام می دهند. بنابراین ، مهار عملکرد آن باعث می شود ویروس به درستی عمل نکند.

طبق آخرین مطالعه ، هرچه راندمان اتصال یک ترکیب با آنزیم قوی تر باشد ، فعالیت آن را بهتر مهار می کند.

از آنجا که محققان میل اتصال ضعیف لوپپتین با Mpro را مشاهده کردند ، این دارو از مطالعه خارج شد. از طرف دیگر ، داروهای هپاتیت C telaprevir ، narlaprevir و boceprevir قادر به اتصال بهتر با آنزیم بودند. این مطالعه همچنین نشان دهنده روش خاص اتصال همه این ترکیبات با Mpro و نحوه تغییر شکل آن در محل فعال آنزیم است. محل فعال یک جیب در آنزیم هایی است که به لایه های خاص متصل می شود (مولکول هایی که آنزیم مذکور به طور معمول به آنها متصل می شود و بر روی آنها اثر می کند).

دکتر Andrey Kovalevsky ، نویسنده متناظر این مطالعه ، در توضیح یافته های این مطالعه ، در یک خبر منتشر شده توسط آزمایشگاه ملی DOE / Oak Ridge ، گفت: “آنچه ما در حال انجام این هستیم ، ایجاد بنیان مولکولی برای این مهارکننده های بالقوه تجدید ساختار دارو توسط نحوه عمل آنها را آشکار می کند. “

دکتر لیتون کویتز ، دیگری افزود نویسنده متناظر.

اولین مطالعه نیست

چندین مطالعه قبلاً نشانگر کارایی مهارکننده های Mpro در درمان کووید -19 .

یک مطالعه انجام شده در کانادا قبلا نشان داده است که GC376 ، یک داروی پیش دارو برای درمان گربه است ویروس کرونا ، فعالیت گسترده ای در برابر Mpro در دارد ویروس کرونا es

در مطالعه دیگری مشخص شد که گروهی از ترکیبات موسوم به بازدارنده های کالپین در برابر SARS-CoV-2 Mpro حتی از GC376 نیز موثرتر هستند.

علاوه بر این ، دو دارو به نام های دی سولفیرام و نراتینیب که برای درمان اعتیاد به الکل استفاده می شود نیز پیشنهاد شده است که در رمان در برابر Mpro موثر باشد ویروس کرونا .

با این حال ، برای یافتن بازدارنده مناسب Mpro و تأیید آن هنوز به مطالعات بیشتری نیاز است کووید -19 رفتار.

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد هپاتیت C را بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.