داده های آزمایشی آکسفورد-آسترازنکا نشان می دهد که واکسن حداقل 70 درصد م effectiveثر است و به راحتی ذخیره می شود

آنها دو دوز مختلف را بررسی کردند – نیمه دوز و به دنبال آن یک دوز کامل حداقل یک ماه بعد 90٪ موثر بود در حالی که کسانی که دو دوز کامل به فاصله یک ماه می دهند ، 62٪ موثر بود.

دارو ساز AstraZeneca روز دوشنبه گفت که آزمایشات در مراحل آخر آن را نشان می دهد کووید -19 واکسن بسیار کارآمد است ، و باعث ایجاد چشم انداز یک محصول نسبتاً ارزان با ذخیره آسان می شود که ممکن است به واکسن انتخابی برای کشورهای در حال توسعه تبدیل شود.

نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل میان دوره ای آزمایشات واکسن در انگلیس و برزیل توسط دانشگاه آکسفورد تولید شده و توسط AstraZeneca تولید شده است. بدون بستری شدن در بیمارستان یا موارد شدید کووید -19 در کسانی که واکسن دریافت کرده اند گزارش شده است.

AstraZeneca سومین شرکت بزرگ دارویی است که داده های مربوط به اواخر مرحله را برای یک پتانسیل گزارش می کند کووید -19 واکسن در حالی که جهان منتظر دستیابی به موفقیت های علمی است که به یک بیماری همه گیر پایان می دهد که اقتصاد جهانی را به لرزه در آورده و منجر به 1.4 میلیون مرگ شده است. اما برخلاف سایر واکسن ها ، واکسن Oxford-AstraZeneca لازم نیست در دمای فریزر نگهداری شود ، به همین دلیل توزیع آن به ویژه در کشورهای در حال توسعه امکان پذیر است.

دکتر اندرو پولارد ، محقق ارشد دادگاه ، در یک کنفرانس خبری گفت: “من فکر می کنم این نتایج واقعا مهیج است.” وی افزود: از آنجا كه می توان این واكسن را در دمای یخچال نگهداری كرد ، می توان آن را با استفاده از سیستم توزیع ایمن سازی طبیعی در سراسر جهان توزیع كرد. و بنابراین هدف ما … اطمینان حاصل کنیم که واکسنی داریم که در همه جا قابل دسترسی است ، فکر می کنم واقعاً این کار را کرده ایم. “

واکسن Oxford-AstraZeneca 90 درصد در پیشگیری موثر بود کووید -19 در یکی از دوزهای آزمایش شده در دیگری کمتر موثر بود. در اوایل ماه جاری ، تولید کنندگان دارویی رقیب Pfizer و Moderna نتایج اولیه آزمایشات مرحله آخر را نشان دادند که واکسن آنها تقریباً 95 درصد موثر است.

در حالی که می توان واکسن AstraZeneca را در دمای 2 درجه تا 8 درجه سانتیگراد نگهداری کرد ، محصولات Pfizer و Moderna باید در دمای فریزر نگهداری شوند. در مورد Pfizer ، باید آن را در دمای بسیار سرد منفی -70 درجه سانتیگراد (منهای -94 فارنهایت) نگه داشت.

واکسن AstraZeneca نیز ارزان تر است.

AstraZeneca ، که متعهد شده است از واکسن در طی شیوع بیماری سود نخواهد برد ، توافقاتی با دولت ها و سازمان های بهداشتی بین المللی انجام داده است که هزینه آن را در هر دوز حدود 2.50 دلار اعلام کرد. هزینه واکسن فایزر حدود 20 دلار است ، در حالی که واکسن مدرن 15 تا 25 دلار است ، براساس توافقی که این شرکت ها برای تهیه واکسن های خود به دولت آمریکا انجام داده اند.

هر سه واکسن قبل از توزیع گسترده باید توسط دستگاه های نظارتی تأیید شوند.

محققان آکسفورد و AstraZeneca تأکید کردند که آنها با سایر پروژه ها رقابت نمی کنند و گفتند که برای رسیدن به تعداد کافی از جمعیت جهان برای پایان دادن به بیماری همه گیر ، به چندین واکسن نیاز است.

“ما باید بتوانیم به سرعت واکسن زیادی برای دنیا بسازیم ، و بهترین کار این است که اگر بتوانیم این کار را با فناوری های مختلف انجام دهیم ، بنابراین اگر یک فن آوری مانع راه شود ، گزینه های دیگری داشته باشیم ، از تنوع برخوردار شویم. ، ″ استاد سارا گیلبرت ، رهبر تیم آکسفورد ، به آسوشیتدپرس گفت. “تنوع در اینجا خوب خواهد بود ، اما همچنین از نظر تولید ، ما نمی خواهیم مواد اولیه کم شود.”

AstraZeneca گفت که بلافاصله برای تأیید زود هنگام واکسن در صورت امکان درخواست می کند و از سازمان بهداشت جهانی لیست استفاده اضطراری را جستجو می کند ، بنابراین می تواند واکسن را در کشورهای کم درآمد در دسترس قرار دهد.

در آزمایش AstraZeneca دو رژیم دوز مختلف بررسی شد. دوز نیم واکسن و به دنبال آن دوز کامل حداقل یک ماه بعد 90 درصد موثر بود. رویکرد دیگر ، دادن دو دوز کامل به بیماران با فاصله یک ماه ، 62 درصد موثر بود.

این بدان معناست که به طور کلی ، هنگامی که هر دو روش دوز مصرفی در نظر گرفته شود ، واکسن میزان اثر بخشی 70 درصد را نشان می دهد.

گیلبرت گفت كه محققان مطمئن نیستند كه چرا دادن دوز دوز و به دنبال آن دوز بیشتر موثرتر است و آنها قصد دارند تحقیقات بیشتری را انجام دهند. وی گفت ، اما پاسخ احتمالاً مربوط به تهیه دقیقاً مقدار واکسن برای دریافت بهترین پاسخ است.

“این مقدار Goldilocks است که شما می خواهید ، نه خیلی کم و نه زیاد. said او گفت ، خیلی زیاد می تواند به شما یک پاسخ بی کیفیت نیز بدهد … “خوشحالم که بیش از یک دوز را بررسی کردیم زیرا به نظر می رسد بسیار مهم است.”

این واکسن از یک نسخه ضعیف شده از ویروس سرماخوردگی استفاده می کند که با مواد ژنتیکی برای پروتئین سنبله مشخص ویروس ایجاد می شود کووید -19 . پس از واکسیناسیون ، پروتئین سنبله سیستم ایمنی بدن را اولویت می بخشد تا اگر بعداً بدن را آلوده کرد ، به ویروس حمله کند.

پیتر اوپنشاو ، استاد پزشکی تجربی در کالج امپریال لندن ، گفت: یافته ها در مورد موثر بودن دوز اولیه کمتر از دوزهای بزرگتر خبر خوبی است زیرا ممکن است هزینه ها را کاهش دهد و به این معنی است که افراد بیشتری می توانند با یک مقدار مشخص واکسن واکسینه شوند.

وی گفت: “این گزارش كه نیمه دوز اولیه بهتر از دوز كامل است ، برای ما كه واكسن را به عنوان داروی طبیعی تصور می كنیم ، ضد تعارض به نظر می رسد: با داروها ، انتظار داریم كه دوزهای بالاتر اثرات بزرگتر و عوارض جانبی بیشتری داشته باشند.” “اما سیستم ایمنی بدن مانند آن کار نمی کند.”

پوشش کامل: ویروس کرونا پاندمی
نتایج گزارش شده روز دوشنبه از آزمایشاتی در انگلیس و برزیل انجام شده است که 23000 نفر را درگیر کرده است. از این تعداد ، 11،636 نفر واکسن دریافت کردند – در حالی که بقیه دارونما دریافت کردند.

به طور کلی ، 131 مورد وجود دارد کووید -19 . جزئیات تعداد افراد بیمار در گروه های مختلف روز دوشنبه منتشر نشد ، اما محققان گفتند که آنها در 24 ساعت آینده منتشر می شوند.

آزمایشات مرحله آخر واکسن نیز در ایالات متحده ، ژاپن ، روسیه ، آفریقای جنوبی ، کنیا و آمریکای لاتین در حال انجام است و آزمایشات بیشتری برای سایر کشورهای اروپایی و آسیایی در نظر گرفته شده است.

محققان گفتند که آنها انتظار دارند رژیم “دوز کامل دوز” را در “چند هفته” به آزمایش ایالات متحده اضافه کنند. قبل از انجام این کار ، آنها باید تغییرات را با سازمان غذا و داروی ایالات متحده در میان بگذارند.

آزمایشات AstraZeneca در اوایل امسال متوقف شد ، زیرا یک شرکت کننده در مطالعه انگلیس یک بیماری عصبی عصبی را گزارش کرد. در حالی که آزمایشات در بسیاری از کشورها پس از مشخص شدن شرایط مربوط به واکسن به سرعت در حال شروع مجدد نبود ، FDA مطالعه ایالات متحده را بیش از یک ماه به تأخیر انداخت تا قبل از آن مجاز به ادامه آن شود.

پاسکال سوریوت ، رئیس اجرایی ، اوایل ماه جاری گفت ، AstraZeneca در حال افزایش ظرفیت تولید است ، بنابراین می تواند صدها میلیون دوز واکسن را از ژانویه تأمین کند.

Soriot روز دوشنبه گفت که ساده ترین زنجیره تأمین واکسن آکسفورد و تعهد AstraZeneca برای تهیه آن به صورت غیرانتفاعی در طی همه گیر شدن بیماری به معنای مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن در سراسر جهان است.

“اثر و ایمنی این واکسن تأیید می کند که در برابر آن بسیار موثر خواهد بود کووید -19 و تأثیر فوری در این اورژانس بهداشت عمومی خواهد داشت. ”

وزیر بهداشت انگلیس مت هانکوک گفت که در اخبار AstraZeneca احساس “تسکین عالی” می کند.

انگلیس 100 میلیون دوز واکسن را سفارش داده است و دولت می گوید در صورت تأیید نهادهای نظارتی ، چندین میلیون دوز می تواند قبل از پایان سال تولید شود.

چند ماه پیش ، “هنكوك گفت:” این ایده كه تا ماه نوامبر سه واكسن داشته باشیم ، همه آنها دارای اثربخشی بالایی هستند … من می توانستم دندان های چشم خود را به آنها بدهم.

دانشمندان آکسفورد از ابتدای همکاری خود با AstraZeneca خواستار آن هستند که این واکسن به طور عادلانه در دسترس همه افراد در جهان قرار گیرد تا کشورهای ثروتمند نتوانند بازار را مانند آنچه در همه گیرهای قبلی اتفاق افتاده انجام دهند.

رهبران قدرتمندترین کشورهای جهان روز یکشنبه توافق کردند که برای اطمینان از “دسترسی مقرون به صرفه و عادلانه” به همکاری بپردازند کووید -19 داروها ، آزمایشات و واکسن ها.

“اگر واکسن در بسیاری از کشورها در دسترس نباشد و فقط تعداد کمی از آنها را محافظت کنیم ، پس نمی توانیم به حالت عادی برگردیم زیرا ویروس ادامه خواهد یافت و دوباره مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد” گیلبرت گفت. “هیچ کس در امان نیست تا همه ما در امنیت هستیم.”