خطر عفونتهای مقاربتی زیاد است اما در بزرگسالان بالای 45 سال تشخیص داده نمی شود

ننگ مربوط به فعالیت جنسی در زندگی بعدی همراه با عدم آگاهی منجر به بسیاری از سو برداشت ها در مورد رابطه جنسی ایمن و بیماری های مقاربتی می شود.

خطر عفونتهای مقاربتی زیاد است اما در بزرگسالان بالای 45 سال تشخیص داده نمی شود

افراد بالای 45 سال در برابر STI آسیب پذیر هستند. گتی ایماژ

رابطه جنسی بخشی طبیعی از زندگی است اما متأسفانه خطر ابتلا به عفونتهای مقاربتی (STI) وجود دارد. سازمان بهداشت جهانی نشان می دهد که بیش از یک میلیون بیماری STI هر روز در سراسر جهان توسط افراد مبتلا می شود و هر ساله 376 میلیون عفونت جدید وجود دارد. WHO می گوید که تبخال ، کلامیدیا ، سوزاک ، سیفلیس ، تریکومونیازیس و ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) از رایج ترین بیماری های مقاربتی است که ممکن است در افراد مبتلا شود.

بیماری های مقاربتی بدون توجه به سن شما می توانند تأثیر بسزایی در زندگی شما داشته باشند. مطالعات اخیر نشان می دهد که STI در بین افراد در هر سنی در سراسر جهان در حال افزایش است. اما آنچه که بسیاری ممکن است ندانند این است که این افراد شامل افراد بالای 45 سال نیز می شود – یک گروه سنی که در آن STI شیوع دارد ، اما ممکن است تحت درمان مناسب نباشد ، طبق پیشنهادات برخی مطالعات.

چرا در افراد مسن بیشتر خطرهای STI وجود دارد

طبق مطالعه ای که در مجله بین المللی تحقیقات محیطی و بهداشت عمومی در آوریل سال 2020 ، در سال های اخیر ، STI در بین افراد مسن ، به ویژه افراد مجرد به طرز چشمگیری افزایش یافته است. اگرچه اعتقاد بر این است که سطح فعالیت های جنسی بعد از سن خاصی کاهش می یابد – به ویژه در دوران یائسگی یا بعد از یائسگی در زنان – اما بسیاری از افراد مسن هنوز تمایل به تماس جنسی دارند و فعالیت جنسی می کنند. با این حال ، این مطالعه نشان می دهد ، رابطه جنسی در زندگی بعدی اغلب با انگ ، باورهای غلط و در نتیجه کاهش تأکید بر شیوه های جنسی ایمن همراه است.

این امر به طور حتم منجر به افزایش خطر ابتلا به STI در بزرگسالان بالای 45 سال ، حتی بیشتر در 50 تا 60 سالگی می شود. مقاله منتشر شده در سال 2018 در انتشارات بهداشت هاروارد نشان می دهد که موارد زیر می تواند دلایل احتمالی افزایش STIs در افراد مسن باشد:

  • پاسخ های ایمنی پایین تر و بیماری های زمینه ای با افزایش سن افزایش می یابد و این می تواند توانایی یک فرد مسن در مبارزه با STI را کاهش دهد.
  • از آنجا که خطرات بارداری در این سن به حداقل می رسد یا به صفر می رسد ، ممکن است نیاز به استفاده از محافظت به هر شکلی احساس نشود. این و عدم آگاهی در مورد STI می تواند خطرات انتقال را افزایش دهد.
  • از دست دادن شریک زندگی طولانی مدت به دلیل مرگ و میر یا طلاق ممکن است یک فرد مسن را به رفتار ناسالم جنسی سوق دهد ، در نتیجه خطرات STI را افزایش می دهد.
  • در مقایسه با نسل های گذشته ، افراد مسن به دلیل دسترسی آسان به داروهایی مانند ویاگرا ، اکنون رابطه جنسی را آسان تر می کنند. این ، همزمان با تمام عوامل فوق ، می تواند خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی را افزایش دهد.
  • بزرگسالان مسن اغلب از نظر STI مورد غربالگری قرار نمی گیرند زیرا ممکن است خود را در معرض خطر قرار ندهند و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی درمانی آنها ممکن است به دلیل لکه گسیختگی یا بی دست و پا بودن اجتماعی موضوع را مطرح نکنند. این امر نه تنها می تواند شناسایی را به تأخیر بیندازد بلکه هزینه های زندگی را نیز به همراه دارد.

آیا STI در بزرگسالان مسنتر نادیده گرفته می شود؟

ننگ مربوط به فعالیت جنسی در زندگی بعدی همراه با عدم آگاهی منجر به بسیاری از سو برداشت ها در مورد رابطه جنسی ایمن و بیماری های مقاربتی می شود. یک مطالعه جدید که هم اکنون به عنوان بخشی از سلامت جنسی در SHIFT در انگلیس و اروپا در حال انجام است ، نشان می دهد که این ننگ و عدم توانایی جامعه در گفتگو با STI در میان افراد مسن ، خطرات این عفونت ها را در این سن افزایش می دهد. گروه تمایل به نادیده گرفتن سلامت جنسی افراد بالای 45 سال نه تنها منجر به افزایش میزان انتقال STI می شود بلکه این گروه را از دوره های درمانی آسان در دسترس برای این بیماری ها محروم می کند.

گزارش های اولیه این مطالعه نشان می دهد ، این امر منجر به بیماری شدیدتر و معلولیت بالاتر در یک گروه سنی می شود که از قبل مستعد ابتلا به بسیاری از مسائل بهداشتی هستند. این مشکل به ویژه برای کسانی که از زمینه های اجتماعی یا اقتصادی مستضعف هستند و دسترسی آسانی به خدمات بهداشتی ندارند بسیار حاد است. یافته های اولیه محققان چهار حوزه حیاتی را نشان می دهد که برای رسیدگی به این افزایش خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی در افراد مسن نیاز به توجه فوری دارند:

  • اطلاعات بهتر در مورد خطرات STI ، علائم ، درمان و پیشگیری آنها باید در اختیار افراد 45 سال به بالا باشد. در این مطالعه ، رسانه های اجتماعی موثرترین ابزار برای این امر در نظر گرفته شده اند.
  • بیش از آگاهی کافی از سلامت جنسی لازم است تا افراد در این گروه سنی به طور منظم آزمایش های مربوط به بیماری های مقاربتی را انجام دهند. انتشار دانش همچنین برای متخصصان مراقبت های بهداشتی ، پرستاران و کارآموزان ضروری است تا بتوانند بیماران را بهتر حمایت کنند.
  • عبور از موانع شرم و ننگ از طریق کمپین های گسترده و آگاهی عمومی ، که به طور خاص برای این گروه سنی هدف گذاری شده است ، ضروری است.
  • همه اطلاعات معتبر و تأیید شده در مورد STIs ، پیشگیری ها و محافظت ها و همچنین مراکز بهداشت جنسی اطراف باید برای همه قابل دسترسی باشد. اطلاع رسانی روستایی برای این اشتراک اطلاعات بسیار حیاتی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد بیماریهای مقاربتی بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا اطلاعاتی در مورد همه چیز در مورد سلامتی به شما ارائه دهند.