حباب های اجتماعی ، فاصله فیزیکی ، ماسک ها: کدام روش در کنترل گسترش COVID-19 در حوادث موثرترین است

وقتی که کووید -19 ابتدا بیماری همه گیری آغاز شد ، اقدامات مختلفی برای کنترل انتقال این بیماری در سطح جهان انجام شد. از تحمیل قفل و تعطیلی مدارس گرفته تا محدود کردن تعداد افراد مجاز به اجتماع در یک مراسم ، اقدامات زیادی برای کنترل میزان عفونت انجام شد که به سیستم های بهداشتی کمک می کند تا کووید -19 بارگیری بهتر

با این وجود ، همزمان با باز شدن اقتصاد و رفع ممنوعیت سفر ، مردم اکنون می توانند آزادانه و بدون محدودیت حرکت کنند و می توانند خطرات ناشی از کووید -19 تا زمانی که آنها به شستن دست ، ماسک پوشیدن ، فاصله اجتماعی و تعاملات محدود در فضاهای شلوغ پایبند باشند.

حتی در این صورت ، جهان اکنون شاهد افزایش مجدد تعداد عفونت های جدید است که نشان می دهد ارزیابی بهتری از روش های کنترل شیوع کووید -19 ضروری است

مطالعه جدید منتشر شده در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم (PNAS) دقیقاً این نوع ارزیابی از زمینه های مختلف اجتماعی را انجام داده است که می تواند منجر به آن شود کووید -19 شیوع برای درک اینکه کدام روش های پیشگیرانه برای کدام نوع شرایط مناسب ترند.

معرفی رویداد R

محققان این تحقیق برای اینکه بتوانند هر دو سیاستگذاران و برنامه ریزان رویدادها را بهتر راهنمایی کنند ، یک چارچوب و مدل مفهومی به نام “Event R” ایجاد کرده اند.

با توجه به این مفهوم ، در هر رویداد اجتماعی که یک فرد تنها با آن رابطه دارد ، یک رابطه اساسی ریاضی بین سه عامل وجود دارد کووید -19 عفونت وجود دارد:

  • تعداد افرادی که با فرد عفونی در تماس هستند
  • مدت زمانی دقیق که آنها در تماس هستند
  • خطر انتقال در واحد زمان

محققان نحوه تعامل این عوامل را در طی وقایع گزارش شده در انتقال و پس از آن محاسبه کردند کووید -19 عفونت رخ داده و معادله ای ایجاد شده است که می تواند در تنظیمات مختلف برای تجزیه و تحلیل خطرات انتقال آنها اجرا شود.

این معادله رویداد R را به میزان ازدحام جمعیت در این رویداد ، سطح اختلاط در بین افراد (یعنی اگر آنها در حباب اجتماعی خود بمانند یا با جمعیت بیشتری با مردم مخلوط شوند) و گرایش انتقال توسط فرد عفونی در چنین رابطه ای مرتبط دانست. تنظیمات. هرچه رویداد R محاسبه شده بیشتر باشد ، خطر تبدیل شدن یک رویداد به یک شیوع احتمالی یا یک رویداد فراگیر بیشتر است.

چرا تنظیمات اجتماعی مهم هستند

سپس محققان بر آن شدند تا براساس این معادله انواع رویدادهای اجتماعی را به دو نوع طبقه بندی کنند:

  • رویدادهای خطی ، که احتمال انتقال آنها کم است ، مانند رویدادهای فضای باز و حمل و نقل عمومی با ماسک و فاصله اجتماعی
  • اشباع رویدادهایی که احتمال انتقال آن زیاد است ، مانند بارها ، کلوپ های شبانه ، مسابقات ورزشی داخل سالن و محل های شلوغ کاری

محققان تشخیص دادند که فاصله مناسب اجتماعی حداقل یک یا دو متر در کاهش موثر است کووید -19 عفونت به صورت اشباع یا خطی گسترش می یابد. با این حال ، در مورد ماسک پوشیدن و ایجاد حباب های اجتماعی ، اثر اقدامات پیشگیرانه بیشتر به تنظیم بستگی دارد.

محققان نشان می دهند که در حین اشباع کردن رویدادها مانند مهمانی ها ، محل کار شلوغ یا کلاس های مدرسه ، داشتن حباب های کوچک اجتماعی که در تمام مدت قرار گرفتن در معرض یکدیگر می چسبند و با دیگران مخلوط نمی شوند ، ممکن است موثرتر از پوشیدن ماسک باشد.

این بدان دلیل است که محققان محاسبه کرده اند حتی اگر استفاده از ماسک بتواند میزان انتقال را 50 درصد کاهش دهد ، تأثیر مشابهی در احتمال انتقال در چنین وقایع عظیمی نخواهد داشت. علاوه بر این ، داشتن حباب های اجتماعی در چنین شرایطی می تواند بعداً در ردیابی تماس کمک کند ، در صورت بروز شیوع.

از طرف دیگر ، در رویدادهای خطی ، حباب های اجتماعی تقریباً بی اثر هستند ، در حالی که استفاده از ماسک می تواند تأثیر بسیار بالاتری داشته باشد. محققان همچنین پیشنهاد می كنند كه برگزار كنندگان رویدادها باید Event R را برای تعیین موقعیت خود بر اساس كاوش مناسب در میزان انتقال در منطقه خود ارزیابی كنند.

محاسبه اثرات اقداماتی مانند استفاده از ماسک و استفاده از موانع فیزیکی مانند پارتیشن های پلکسی گلاس یا محافظ های صورت در اشباع ممکن است بسیار دشوار باشد ، بنابراین کاهش حجم جمعیت و اعمال فاصله اجتماعی بهتر در این حوادث بسیار مهم است.

به همین دلیل طراحی اقدامات برای هدفمند کردن هر نوع فعالیت برای همه برنامه ریزان رویداد ، هیئت های مدارس و دانشگاه ها ، م institutionsسسات ورزشی و سیاست گذاران منطقه ای یا ملی ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد نحوه انجام مطالعه بخوانید کووید -19 گسترش.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.