جایگزینی گوشت قرمز در رژیم غذایی با غذاهای گیاهی با کیفیت می تواند خطر بیماری کرونر قلب را تا 14 درصد کاهش دهد: مطالعه

گوشت قرمز برای سلامت قلب شما مضر است. این واقعیت اساسی در تمام دنیا کاملاً شناخته شده است و در طی سالهای زیادی مورد حمایت بسیاری از مطالعات قرار گرفته است. انجمن قلب آمریکا می گوید که گوشت های قرمز مانند گوشت گاو ، گوشت خوک و گوشت بره چربی های اشباع بیشتری نسبت به مرغ ، ماهی و منابع گیاهی پروتئین دارند. چربی های اشباع و ترانس شناخته شده است که سطح کلسترول خون شما را افزایش می دهد و منجر به شروع بیماری قلبی می شود و یا یک بیماری قلبی قبلی را بدتر می کند.

طبق انستیتو ملی بهداشت ایالات متحده ، فقط چربی های اشباع موجود در گوشت قرمز نیستند که منجر به بیماری های قلبی می شوند. برخی از مواد مغذی موجود در گوشت قرمز باعث تولید تری متیل آمین N- اکسید (TMAO) توسط باکتری های روده می شود که شناخته شده است با افزایش رسوبات کلسترول در دیواره های شریانی باعث ایجاد بیماری قلبی می شود. مطالعات همچنین نشان می دهد که TMAO با پلاکت های خون ارتباط برقرار می کند و در واکنش های نرمال لخته شدن خون – یکی دیگر از عوامل خطر بیماری های قلبی و مغزی – تداخل می کند.

چرا این پیوند به همین سادگی نیست

مطالعه جدید منتشر شده در BMJ نشان می دهد که اگرچه درست است که مصرف گوشت قرمز با خطر بالاتر بیماری قلبی مرتبط است ، اما ارتباط بین این دو در واقع پیچیده تر است.

محققان پشت این مطالعه خاطرنشان كردند كه مطالعات توضیح نمی دهند كه چگونه ، برای مثال ، در جمعیت هایی كه گوشت قرمز مصرف كمی دارند ، هنوز خطر بیماری قلبی بیشتر است. این امر خصوصاً در مورد جمعیت هند بیشتر صدق می کند.

محققان همچنین اظهار داشتند که بیشتر مطالعات مقادیر متغیر و دفعات مصرف گوشت قرمز ، تفاوت در مصرف گوشت قرمز فرآوری شده و فرآوری نشده و مهمتر از همه ، تفاوت بین منابع قابل مقایسه پروتئین با گوشت قرمز را در نظر نمی گیرد.

برای رفع این نارسایی ها ، این مطالعه جدید رابطه بین مصرف گوشت قرمز کل ، فرآوری شده و فرآوری نشده و خطر بیماری کرونر قلب (CHD) را بررسی می کند. محققان همچنین اثرات جایگزینی سایر منابع پروتئینی به جای گوشت قرمز و خطر CHD متعاقب آن را با این تغییر رژیم غذایی تخمین زدند.

گوشت قرمز ، گیاهان و سایر پروتئین ها و خطرات CHD

محققان داده های حاصل از مطالعه پیگیری متخصصان بهداشت را جمع آوری کردند که شامل اطلاعات دقیق تاریخچه پزشکی ، شیوه زندگی و رژیم غذایی 51529 دندان پزشک مرد آمریکایی ، جراح دامپزشکی ، داروساز ، بینایی سنج ، پزشکان استخوان و غیره است.

محققان 43،272 نفر از این متخصصان بهداشت را انتخاب کردند زیرا در زمان ثبت نام در مطالعه بیماری قلبی عروقی یا سرطان نداشتند. طی تخمین 30 سال پیگیری ، محققان 4456 مورد CHD را کشف کردند که 1860 مورد کشنده بود.

محققان همچنین دریافتند که در میان تمام شرکت کنندگان ، کسانی که مصرف گوشت قرمز بیشتری دارند ، بیشتر سیگار می کشند ، الکل مصرف می کنند ، دیابت دارند و به طور منظم از آسپرین استفاده می کنند. این شرکت کنندگان همچنین مصرف بیشتری از انرژی کل و چربی های ترانس داشتند و از نظر جسمی نیز فعالیت کمتری داشتند. در همان زمان ، آنها در مقایسه با افرادی که مصرف گوشت قرمز کمتر بود ، مصرف مولتی ویتامین ، میوه ، سبزیجات و الیاف غلات کمتری داشتند: فقط یک پنجم از رژیم غذایی کل آنها.

این به وضوح نشان می دهد که کسانی که رژیم غالب گوشت قرمز دارند نیز به طور کلی غذاهای ناسالم و سبک زندگی دارند.

تجزیه و تحلیل بیشتر محققان نشان داد که مصرف بیشتر گوشت قرمز کامل ، گوشت قرمز فرآوری نشده و گوشت قرمز فرآوری شده هر یک با خطر بالاتر CHD ارتباط مثبت دارند. مصرف یک وعده در روز گوشت قرمز کامل با 12 درصد بیشتر خطر ابتلا به CHD همراه بود ، در حالی که یک وعده در روز گوشت قرمز فرآوری نشده و گوشت قرمز فرآوری شده به ترتیب 11 و 15 درصد خطر CHD را افزایش می دهد.

در مقایسه با گوشت قرمز ، مصرف یک وعده در روز پروتئین های گیاهی ترکیبی (آجیل ، دانه ها ، عدس و حبوبات ، سویا) با 14 درصد کاهش خطر CHD در ارتباط است. در مردان بالای 65 سال ، مصرف پروتئین های گیاهی خطرهای CHD را 18 درصد کاهش می دهد در حالی که مصرف گوشت قرمز خطرات CHD را 17 درصد افزایش می دهد.

محققان همچنین دریافتند که افرادی که هر یک وعده یا محصولات لبنی یا تخم مرغ را مصرف می کنند نیز خطر CHD بسیار کمتری دارند. بنابراین ، آنها نتیجه گرفتند که جایگزینی گوشت قرمز (کامل ، فرآوری شده و فرآوری نشده) با غذاهای گیاهی با کیفیت بالا مانند حبوبات ، مغزها و سویا می تواند خطر CHD را کاهش دهد. جایگزینی گوشت قرمز کامل با غلات کامل و محصولات لبنی و گوشت قرمز فرآوری شده با تخم مرغ همچنین ممکن است خطرات CHD را کاهش دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما در مورد بیماری عروق کرونر را بخوانید.

مقالات مربوط به سلامتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.