جایگزینی وعده های غذایی منظم با کل جایگزین های رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند ، دیابت را کنترل کند

جایگزین های کامل رژیم غذایی یا TDR ها غذاهای با فرمول غذایی متعادل مانند شیک ، سوپ ، گزینه های آماده برای نوشیدنی ، وعده های غذایی کم آب ، میله های تغذیه ای ، فرنی یا دسرهای با کالری منفی هستند که قرار است جایگزین کل رژیم غذایی شما شوند.

جایگزینی وعده های غذایی منظم با کل جایگزین های رژیم غذایی می تواند به کاهش وزن کمک کند ، دیابت را کنترل کند

تصویر نمایندگی جید ولفرات / Unsplash

چاقی و دیابت نوع 2 از بزرگترین نگرانی های سلامتی قرن 21 است. این دو بیماری مزمن و در عین حال قابل پیشگیری نه تنها به طور متقابل تقویت می شوند بلکه شیوع آنها در سطح جهانی رو به افزایش است و اکنون بیشتر به عنوان اپیدمی شناخته می شوند. یکی از موثرترین راههای کنترل هر دو رژیم غذایی است و بنابراین ، طی چند دهه اخیر بسیاری از مداخلات رژیم غذایی توسط دانشمندان ، پزشکان و متخصصان تغذیه طراحی شده است.

مطالعه جدید منتشر شده در مجله تغذیه بالینی آمریکا یکی از این مداخلات رژیم غذایی را پیشنهاد می کند ، که در واقع ترکیبی از دو روش موثر است ، که احتمالاً به کاهش وزن کمک می کند و در نتیجه چاقی را کنترل می کند.

جایگزین رژیم غذایی کامل با پروتئین بالا برای چاقی

این مطالعه که توسط محققان دانشگاه آلبرتا ، کانادا انجام شده است ، دو استراتژی رژیم غذایی قوی را با هم ترکیب می کند: یک رژیم غذایی با پروتئین بالا و کل محصولات جایگزین رژیم غذایی. یک رژیم غذایی با پروتئین بالا باعث احساس سیری می شود و در عین حال غذاهای پر انرژی نیز فراهم می کند. از طرف دیگر ، جایگزین های رژیم کامل (TDR) ، غذاهایی با فرمول غذایی متعادل هستند که قرار است برای مدت زمان مشخصی جایگزین کل رژیم غذایی شما شوند تا باعث کاهش وزن و بهبود سایر مارکرهای متابولیکی شوند. این TDR ها معمولاً شامل شیک یا سوپ ، گزینه های آماده برای نوشیدنی ، وعده های غذایی کم آب ، میله های تغذیه ای ، فرنی یا دسرهای با کالری منفی هستند. بسیاری از TDR ها با محتوای پروتئین بالا در حال حاضر در بازار موجود است.

برای این مطالعه ، محققان بزرگسالان 18-35 ساله با وزن طبیعی را انتخاب کردند. به یک گروه TDRs پروتئین بالا متشکل از 35 درصد کربوهیدرات ، 40 درصد پروتئین و 25 درصد چربی تغذیه شد. به گروه دیگر رژیم غذایی طبیعی 55 درصد کربوهیدرات ، 15 درصد پروتئین و 30 درصد چربی داده شد.

به شرکت کنندگان رژیم غذایی تجویز شده برای مدت 32 ساعت در حالی که در یک محفظه متابولیک بودند داده شد.

پس از این دوره ، محققان دریافتند که کسانی که TDRs با پروتئین بالا مصرف می کنند ، میزان مصرف انرژی بالاتری دارند ، میزان چربی سوزی آنها افزایش یافته و در پایان دوره 32 ساعته تعادل چربی کاهش یافته است.

اثربخشی کل رژیم های جایگزین

در حالی که نتایج این مطالعه امیدوار کننده است و حاکی از آن است که TDRs با پروتئین بالا روشهای م ofثری برای سوزاندن چربی بدن و کاهش وزن است ، اما این اولین مطالعه ای نیست که مزایای TDRs را برجسته می کند. مطالعه منتشر شده در ژانویه 2020 در تحقیق و مراقبت از دیابت BMJ نشان می دهد که بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 و چاقی طولانی مدت می توانند از TDR های کم کالری بسیار بهره مند شوند.

این مطالعه نشان داد که حتی هنگامی که شرکت کنندگان انسولین درمانی خود را متوقف کردند و همچنان به TDR ادامه دادند ، کنترل قند خون ، بار انسولین و کیفیت کلی زندگی آنها بهبود یافت.

مطالعه دیگری که در سپتامبر سال 2020 در PLoS One پیشنهاد کرد که شرکت کنندگان TDRs را توسط پزشکان عمومی خود برای مدت 24 هفته توصیه می کنند نه تنها به طور متوسط ​​10.7 کیلوگرم از دست می دهند بلکه این مداخله را مقرون به صرفه می دانند.

این مقرون به صرفه بودن TDR ها نیز در مطالعه قبلی در سال 2005 مشخص شده بود چاقی (2019) ، که پیشنهاد می کند TDRs می تواند یک گزینه درمانی طولانی مدت برای مبتلایان به چاقی اما در مراقبت های بهداشتی تحت نظارت باشد.

کل جایگزین های رژیم غذایی – نمایی از آینده

در سپتامبر سال 2020 ، خدمات بهداشت ملی انگلستان (NHS) اعلام كرد كه مردم در سراسر كشور می توانند به طرح های سوپ و شیك TDR مورد تأیید NHS دسترسی پیدا كنند.

NHS انتظار دارد که آماده بودن این TDR ها نه تنها به افراد چاق کمک کند بلکه به بیماران دیابتی نوع 2 نیز کمک می کند. این برنامه با ارائه پشتیبانی برای افزایش سطح ورزش – به عنوان بخشی دیگر از برنامه های کاهش وزن و دیابت درمانی ، به کسانی که تصمیم می گیرند این برنامه های TDR را انتخاب کنند به مدت سه ماه کمک خواهد کرد.

تصویب چنین برنامه ای در مقیاس سراسری توسط یکی از برجسته ترین سیستم های بهداشتی جهان نشان می دهد که متخصصان مراقبت های بهداشتی در سراسر جهان در حال ارزیابی مزایای توصیه TDRs به بیماران خود برای چاقی و دیابت هستند.

آیا استفاده از TDR ها در صورت استفاده بیشتر از سیستم ها و سازمان های بهداشتی ، می تواند به طور موثری از بار چاقی و دیابت در سطح جهانی بکاهد؟ فقط زمان مشخص خواهد شد ، اما روندهای علمی فعلی نشان می دهد که این مداخلات رژیم دارای پتانسیل واقعی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد غذاهای سالم بخوانید تا به کاهش وزن کمک کند.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.