تقویت ایمنی: 10 ماده غذایی که یک متخصص تغذیه برای حفظ تناسب اندام در زمستان توصیه می کند

تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این مشکلات دقیقاً به همین دلیل است که زمستان ها خواستار تغییراتی در رژیم منظم شما هستند.

مانند هر فصل ، زمستان با مجموعه خطرات سلامتی خود همراه است. طبق کلینیک کلیولند ، مشکلات سلامتی مانند تب ، لرز ، سرفه پس از زایمان و سرماخوردگی و ویروس های ویروسی در زمستان ها به همان اندازه التهاب ، خشکی پوست و مشکلات پوستی همراه است. در حالی که فصل زمستان در بیشتر مناطق هند به سختی سایر مناطق جهان نیست ، اما کمبود نور خورشید و ویتامین D همچنین منجر به افسردگی ، اختلال عاطفی فصلی (SAD) و سایر موارد بهداشت روان می شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن برای مقابله با این مشکلات دقیقاً به همین دلیل است که زمستان ها خواستار تغییراتی در رژیم منظم شما هستند. ما از آکانکسا میشرا ، یک متخصص تغذیه و سلامتی مرتبط با myUpchar ، س askedال کردیم که کدام غذاها باید در زمستانها بیشتر مصرف شود. در زیر 10 ماده غذایی توصیه شده توسط متخصص ما وجود دارد:

1. آجیل و دانه ها: میشرا می گوید: “در طول زمستان ، سعی کنید آجیل و دانه های مختلف را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.” آجیل و دانه ها دارای مقدار کافی انرژی ، پروتئین ، ویتامین E ، C ، اسیدهای چرب امگا 3 ، فولات و آنتی اکسیدان هستند که شما را گرم نگه می دارند و به بدن کمک می کنند تا سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند. جدا از این ، این غذاها همچنین از ابتلا به انواع خاصی از سرطان و چاقی در بدن جلوگیری می کنند. ”

میشرا به شما توصیه می کند که صبح یک مشت بادام و گردو بخورید و هر وقت احساس گرسنگی کردید چیکی خانگی ، نوار انرژی ، لادو با بادام زمینی ، دانه کنجد ، دانه خشخاش ، دانه های کتان ، ماخانای برشته و خرما مصرف کنید.

2. سبزیجات ریشه دار: میشرا توضیح می دهد: “سیب زمینی شیرین ، یام ، شلغم ، هویج و چغندر از سبزیجات ریشه ای هستند که در زمستان فصلی هستند و منابع خوبی برای تأمین انرژی دارند.” “این سبزیجات می توانند بدن شما را گرم نگه دارند در حالی که غلظت بالای آنتی اکسیدان ها ، ویتامین A و C و مواد معدنی مانند آهن و پتاسیم می تواند به مقابله با بیماری های مزمن کمک کند ، علائم معکوس پیری را برطرف کرده و بدن را سم زدایی کند.” وی به شما توصیه می کند که این سبزیجات ریشه را در سالاد ، سوپ و سبزیجات پخته یا سرخ شده برای رژیم غذایی منظم زمستانی خود مصرف کنید.

3. نخود سبز: “در طول زمستان ، نخود سبز به طور گسترده ای در بیشتر مناطق هند موجود است. آنها در این فصل گزینه غذایی بسیار خوشمزه و غنی از مواد مغذی هستند. ” “نخود فرنگی منبع خوبی از کربوهیدرات های پیچیده ، فیبر ، پروتئین ، ویتامین A و K است ، و همچنین دارای مواد معدنی مانند منگنز ، فولات و آهن است. همه این مواد مغذی باعث می شود نخود فرنگی برای پوست ، ناخن ها ، سیستم ایمنی بدن و حتی مدیریت وزن مفید باشد. ”

میشرا توصیه می کند که نخود سبز را به عنوان سوپ ، سبزیجات پخته شده ، نیمونا، چت نخود سبز و غغرا ظرف ها.

4. شنبلیله: میشرا می گوید: “برگ شنبلیله معمولاً در زمستان از سبزیجات برگ سبز استفاده می شود اما ما اغلب فواید دانه شنبلیله را دست کم می گیریم.” “شما باید هر دو را به روش های مختلف به رژیم منظم خود اضافه کنید. برگ شنبلیله سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است که در کنترل قند خون و کلسترول سرم مفید است و به کاهش وزن نیز کمک می کند. دانه های شنبلیله به دلیل داشتن عناصر غذایی گیاهی و گالاکتومانان معروف هستند ، که می توانند اشتها را تنظیم کرده و ایمنی بدن شما را بهبود ببخشند.

میشرا پیشنهاد می کند که دانه شنبلیله را به عنوان چای ، جوانه یا با افزودن کاری یا سبزیجات مصرف کنید ، در حالی که می توان برگ ها را مانند سایر سبزیجات برگ دار مصرف کرد.

5. ادویه جات ترشی جات: میشرا می گوید: “ادویه جات معمولاً در آشپزخانه هند از مواد تشکیل دهنده استفاده می شوند و بسیاری از مطالعات نشان می دهد که فلفل سیاه ، میخک ، دارچین ، زنجبیل خشک ، دانه های زیره منابع خوبی از آنتی اکسیدان ها هستند.” خطرات و علائم انواع خاصی از عفونت ها را کاهش می دهد. او توصیه می کند این ادویه ها را به آن اضافه کنید کادا، چای سیاه ، سوپ ، کاری و عدس برای مصرف روزانه.

6. زردچوبه: میشرا می گوید: “زردچوبه به دلیل داشتن کورکومین محبوب است که به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی و فیتونو مغذی معروف است.” سعی کنید روزانه حداقل نصف قاشق چای خوری زردچوبه داشته باشید. شما می توانید این غذای عالی را در شیر ، ترشی ، کاری و عدس خود اضافه کنید. “

7. جاگری: میشرا می گوید: “جاگری یک غذای فوق العاده است که در طول زمستان به روش های مختلفی مصرف می کنیم.” “این آنزیم های هضم را تحریک می کند ، هضم را بهبود می بخشد و اسیدیته ، نفخ و گاز را کاهش می دهد. جگری دارای اثر ملین ملایمی است که به رفع یبوست کمک می کند. خوردن ژگاری همچنین به مبارزه با سرفه ، سرماخوردگی ، آنفولانزا و سایر بیماری هایی که معمولاً در زمستان اتفاق می افتد کمک می کند. ” میشرا به شما توصیه می کند که این غذای عالی را در چای ، لادو و چیکی و بعد از غذا یک قطعه یک اینچی به عنوان دسر میل کنید.

8. زنجبیل: میشرا پیشنهاد می کند: “زنجبیل در گرم نگه داشتن شما در زمستان ها به دو صورت خام و خشک م effectiveثر است.” “به دلیل خاصیت ضد التهابی ، ضد عفونی کننده و ضد معده ، به تقویت هضم غذا کمک می کند و مشکلات معده را از بین می برد.”

میشرا به شما توصیه می کند از زنجبیل در چای خود استفاده کنید ، کادا، چتنی ، کاری و ادویه سالاد.

9. Ghee: میشرا می گوید: “Ghee به دلیل گرم کننده بودن معروف است و حاوی اسید لینولئیک مزدوج (CLA) است که به چربی سوزی و کاهش وزن کمک می کند.” وی اضافه می کند: “روزانه 1-2 قاشق چای خوری گیاهی خالص و خانگی در دال یا سبزیجات خود اضافه کنید.”

10. سیر: میشرا توصیه می کند: “این زمستان ، سیر را به غذاهای گوشتی و سالاد خود اضافه کنید.” سیر حاوی آلیسین است که حاوی ترکیبات ارگانو سولفور است که پاسخ ایمنی شما را تقویت می کند. خوردن روزانه سیر می تواند به شما کمک کند تا با سرماخوردگی ، سرفه ، آنفولانزا و سایر عفونت هایی که معمولاً در زمستان اتفاق می افتد مقابله کنید. “

برای اطلاعات بیشتر ، مقاله ما را در مورد دستور العمل های سالم بخوانید.

مقالات بهداشتی در Firstpost توسط myUpchar.com ، اولین و بزرگترین منبع هند برای اطلاعات پزشکی تأیید شده ، نوشته شده است. در myUpchar ، محققان و روزنامه نگاران با پزشکان همکاری می کنند تا در مورد همه چیز درباره سلامتی اطلاعاتی به شما ارائه دهند.