تصور می شود مواد ارگانوکلری مانند DDT باعث مرگ مرموز ، عفونت جمعی در آندرا پرادش شده است – اخبار فناوری ، Firstpost

با وجود یک بیماری مرموز ، متخصصان بهداشت و دولت به طور یکسان گیج کننده ، تجزیه و تحلیل مقدماتی گزارش های مختلف آزمایشات تقریباً نقش مواد ارگانوکلرین را در عفونت ثابت کرده است که از روز شنبه یک کشته و بیش از 450 نفر آلوده داشته است. چندین تیم متخصص از م institutionsسسات علمی برتر کشور در حال کار برای تعیین علت دقیق بیماری در شهر الورو در آندرا پرادش هستند. سموم دفع آفات آلی کلرید هیدروکربنهای کلر دار است که در کشاورزی و کنترل پشه استفاده می شود. این ترکیبات شامل DDT است که به طور گسترده ای در مه زدگی ضد پشه استفاده می شود.

“بیشتر بله ، اما ما منتظر گزارش آزمایشگاه (برای تأیید) هستیم” ، PTI روز دوشنبه ، هنگامی که در مورد ارگانوکلر به عنوان عامل ایجاد کننده بیماری سوال شد.

نماینده GJL Narasimha Rao ، نماینده BJP ، پس از صحبت با کارشناسان AIIMS ، دهلی نو ، اولین کسی بود که احتمال داد مواد سمی آلی کلوکلر به احتمال زیاد علت بیماری مرموز باشد.

با رد شدن آلودگی آب به عنوان علت گسترش بیماری و همچنین طبیعی بودن سایر آزمایشات ، اکنون تیم های پزشکی روی سایر عوامل شیمیایی متمرکز شده اند که می تواند منجر به شیوع آن شود. تیم های متخصص م Instituteسسه ملی تغذیه و م andسسه فناوری شیمی هند ، حیدرآباد روز دوشنبه به الورو رسیدند و نمونه های مختلفی را برای تجزیه و تحلیل جمع آوری کردند. منابع در بخش پزشکی و بهداشت گفتند که نمونه های آب و شیر نیز برای تجزیه و تحلیل محتوای فلزات سنگین به مرکز زیست سلولی و مولکولی در حیدرآباد ارسال شده است.

با منفی شدن تمام بیماران ورودی برای ویروس کرونا ، مقامات آه آسوده ای برپا کرده اند.

بنا به درخواست دولت ایالتی ، تیمی از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در دهلی نو و همچنین تیم دیگری که توسط وزارت بهداشت و رفاه خانواده تنظیم شده است ، روز سه شنبه “در یک دیدار فوری” برای ورود به الورو یک مطالعه و احتمالاً علت بیماری مرموز را تعیین کنید. تیمی از شورای تحقیقات پزشکی هند نیز انتظار می رود.

وزیر ارشد Yagan Mohan Reddy از بیمارستان عمومی دولت در اینجا بازدید کرد و با افراد آسیب دیده صحبت کرد و به همه آنها کمک کرد. وی بعداً در یک جلسه بازبینی سطح بالا سخنرانی کرد ، مقامات را به آماده باش کامل آماده کرد و آماده رسیدگی به هر شرایطی بود.

تیمی از پزشکان موسسه علوم پزشکی All India از Mangalagiri از بیمارستان بازدید کردند و نمونه خون بیماران را برای معاینه دقیق جمع آوری کردند. تاکنون 263 نفر پس از درمان از بیمارستان مرخص شده اند در حالیکه 171 نفر دیگر به عنوان بیمار بستری شده اند. بر اساس اطلاعات رسمی ، 17 بیمار دیگر برای خدمات پزشکی بهتر به بیمارستان های ویجایاوادا و گونتور ارجاع شدند.

این بیماری که اولین بار در منطقه یک شهر در شهر الورو ظاهر شد ، اکنون به مناطق روستایی مجاور الورو و دندولورو گسترش یافته است ، اگرچه تعداد مبتلایان در آنجا بسیار کمتر بود.

پیش از این ، این بیماری رمز و راز مردم را ناگهان پس از ابتلا به گچ و حالت تهوع بیهوش می کرد. این علائم ، طبق گفته پزشکان GGH ، شامل یک دوره صرع به مدت 3-5 دقیقه ، از دست دادن حافظه برای چند دقیقه ، اضطراب ، استفراغ ، سردرد و کمردرد بود.

این بیماری روز یکشنبه جان سریدار 45 ساله را گرفت.

طبق گزارشی که توسط جمع کننده R Mutyalaraju ولسوالی West Godavari ارائه شد ، هنوز علت دقیق این بیماری مشخص نشده است زیرا آزمایش خون و اسکن CT (مغز) همه چیز را به صورت طبیعی نشان می دهد.

تعداد سلول 35 نمونه مایع نخاعی مغزی نیز طبیعی بود ، اما گزارش کشت هنوز منتشر نشده است.

در همین حال ، دبیرکل TDP و MLC ، نارا لوکش نامه ای به وزیر بهداشت اتحادیه هاروشوردان نوشت و از مرکز خواست فوراً مداخله و نظارت بر “بحران بهداشت” در الورو را انجام دهد.

وی خواستار اعلام این مرکز برای وضعیت اضطراری بهداشتی در این شهر شد و ادعا کرد که دولت ایالت در کندی واکنش نشان داده است.