تست نوار کاغذی Feluda برای COVID-19 تا پایان ماه نوامبر در بازارهای هند موجود است

آزمایش CRISPR Feluda COVID-19 برای استفاده توسط شورای تحقیقات پزشکی هند در ماه سپتامبر تأیید شد.

تست نوار کاغذی Feluda برای COVID-19 تا پایان ماه نوامبر در بازارهای هند موجود است

آزمون مثبت نوار کاغذی CRISPR Feluda. PTI

تست نوار کاغذی Feluda برای تشخیص کووید -19 ، که به عنوان “جایگزین ارزان تر و سریعتر برای RT-PCR” معرفی می شود امروز وارد بازارهای دهلی شده است و تا پایان ماه نوامبر در سایر ایالت های هند در دسترس خواهد بود. وزیر بهداشت اتحادیه ، دکتر هارد وردان در بیانیه قبلی گفت که آزمایش Feluda در آزمایشات انسانی بیش از 2000 بیمار در آزمایشات انسانی خود در انستیتوی ژنومیک و بیولوژیک تلفیقی (IGIB) ، 96 درصد حساسیت و 98 درصد ویژگی را نشان داد. این بدان معنی است که می تواند موارد مثبت و منفی را با دقت تشخیص دهد.

“[The results] با معیارهای پذیرش کنونی ICMR کیت RT-PCR با حداقل 95 درصد حساسیت و حداقل 99 درصد خاصیت مطلوب مقایسه کنید ” دکتر وردان گفت در یک جلسه مطبوعاتی در ماه اکتبر. وی افزود: تست نوار کاغذی Feluda برای تشخیص SARS-CoV-2 که توسط CSIR-IGIB ساخته شده است توسط کنترل کننده داروی عمومی هند برای راه اندازی تجاری تأیید شده است.

وی گفت: “این كیت قبلاً توسط مركز ملی علوم زیست شناختی انرژی هسته ای بنگلور تأیید شده است. گرچه نمی توانم تاریخ دقیقی را در مورد موجود بودن آن اعلام كنم ، اما انتظار داریم كه این آزمایش طی چند هفته آینده انجام شود.”

‘FELUDA’ مخفف کلمه FNCAS9 Editor Linked Uniform Detection Assay است. تست نوار کاغذی اولین آزمایش تشخیصی در جهان است که برای جستجوی ویروس SARS-CoV-2 از پروتئین Cas9 کاملاً سازگار استفاده می کند. نوار کاغذی Feluda به دلیل خاصیت و دقت بالایی که دارد ، بسیار برتر و دقیق تر از تست آنتی ژن سریع است و تقریباً در بازگشت نتایج سریع است.

نوار کاغذ با قیمت 500 روپیه در هر آزمون می تواند نتایج را در 45 دقیقه بازگرداند. همچنین می تواند SARS-CoV-2 را از دیگری متمایز کند ویروس کرونا حتی اگر تغییرات ژنتیکی بین آنها بسیار جزئی باشد.

آزمون نوار کاغذی برای استفاده توسط شورای تحقیقات پزشکی هند در ماه سپتامبر تأیید شد. این دارو به عنوان جایگزین ارزان تر ، سریعتر و ساده تر برای تشخیص RT-PCR قرار گرفته است ، که در هند ، به دلیل جمع آوری نمونه و خطاهای انسانی ، دارای عدم دقت است.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.